
Honimír, jeden z hříchů při čepování piva, zdroj: Plzeňský Prazdroj
Gambrinus přichází s novou digitální kampaní na podporu vnímání kvality svého piva. Zaměřuje se v ní na nešvary spojené s čepováním piva a podtrhuje důležitost povolání výčepního. Přes test výčepního odhaluje nejčastější pivní hříchy a přiřazuje jim satirické kategorie jako Honimír, Roztoč nebo Šmudla.
„Když lidem někde nechutná pivo, mívají tendenci pomluvit značku. Nenapadne je, že chyba může být v hospodském. A že mají sami možnost to změnit k lepšímu, třeba tím, že se ozvou,” vysvětluje Jakub Marek, manažer značky Gambrinus. Kampaň tedy nemíří osvětu na ty, co pivo čepují, ale na samotné spotřebitele.
„Klasické edukativní kampaně nejsou zajímavé. Musíme jít na hranu a lidi opravdu bavit. Tak se jim do paměti vyryje i těžší poselství a sami se naučí rozpoznat chyby při čepování,” popisuje Rado Jankovič z agentury Triad, jež je pod kampaní podepsána. Test výčepního se zaměřuje na sedm pivních hříchů, jako je nahánění pěny, čepování do suché, nevymyté sklenice nebo špatnou hygienu výčepu. „Test je na první pohled zastaralý nástroj, ale naši cílovou skupinu na internetu pořád baví,“ dodává Jankovič.
Výsledné postavičky pivních hříšníků je možné z microsite sdílet na Facebooku. Celá kampaň je čistě digitální. Uvádí ji animované online video, doprovází ji bannerová kampaň a komunikace na Facebooku.
Spouští se tak první vlna dlouhodobé kampaně, která má za úkol zvednout povědomí o vlivu správného zacházení a umění čepovat na kvalitu nejen Gambrinusu, ale českého piva vůbec.
-stk-