J&T Banka chce s novou kampaní oslovit i mladší

pondělí, 1. října 2018, 13:35 Marketing MediaGuru

J&T Banka se poprvé pouští do venkovní reklamy, ve své strategii chce omladit cílovou skupinu.

Klíčový vizuál ke kampani J&T Banky

Klíčový vizuál ke kampani J&T Banky

J&T Banka je privátní bankou, jež si zakládá na své exkluzivitě a osobním kontaktu s klientem. Od 1. října však spouští také nadlinkovou kampaň, v níž představuje svůj nový slogan: „Růst. Společně.“ K vidění bude nejen v tisku a na internetu, ale poprvé také v outdooru. „J&T je bankou, kterou lze přirovnat k luxusním módním značkám v Pařížské. Jen místo luxusního zboží nabízí bankovní služby. I proto bude její komunikace vždy prémiová a vybíravá,“ popisuje marketingový ředitel společnosti Martin Hošek.

Podzimní komunikací chce banka jednak připomenout svou dosavadní dvacetiletou historii, jednak poukázat na důležitost kontinuity, jež se pojí s lidským i pracovním životem. Pracuje s claimem „Vidíme dalších 20 let“, minimalistickým vizuálem a textem odkazujícím k odlišným úhlům pohledu po sobě jdoucích generací. „Průměrný věk našich stávajících klientů je dnes 55 let. Jedním z cílů naší komunikační strategie je tak k nám přilákat mladší cílovou skupinu. Chceme přispívat k tomu, aby mezigenerační předávání z rodičů na děti fungovalo dobře a bez problémů,“ přibližuje Martin Hošek s tím, že byť chce banka oslovovat mladší cílovou skupinu, nikdy její tón nebude neformální: „J&T Banka je ve své podstatě elitní, odvážná a drzá, ale zároveň pokorná.“

Zdroj: J&T Banka

Zdroj: J&T Banka

Zdroj: J&T Banka

Zdroj: J&T Banka

Zdroj: J&T Banka

Zdroj: J&T Banka

Kampaň, na jejíž přípravě se podílelo studio Yinachi, bude nasazena v tištěných názorových titulech. Venkovní reklama bude umístěna tam, kde má J&T Banka své zastoupení, tedy v Praze, Brně a Ostravě. Součástí bude také komunikace na online médiích.

Nad rámec kampaně plánuje Hošek v digitální komunikaci do budoucna značné změny, a to nejen na webových stránkách. V současnosti podle svých slov „hledá partnery“, které oslovil přes otevřenou výzvu na svém LinkedInu, což bylo v souvislosti s principy Férového tendru kritizované Asociací komunikačních agentur. 

„Myslím, že je to pro každou agenturu, studio či freelancera naprosto svobodná volba, zda se na naši výzvu přihlásí, nebo ne. Jsme soukromá firma, ne státní správa, a navíc se ke všem, kteří se přihlásili, chováme slušně a transparentně. Zadání nebylo příliš časově ani finančně zatěžující a s každým, kdo odevzdá návrh, se chceme osobně sejít. Nejde o tendr, ale o vytipování různých subjektů, se kterými bychom chtěli do budoucna spolupracovat. A rozhodně se v tom nechceme omezovat jen na agentury sdružené v AKA,“ vysvětluje Martin Hošek.

Ze sociálních sítí se J&T Banka dnes soustředí na Twitter, kde komunikují její analytici, do budoucna chce více rozvíjet profesní LinkedIn a také vizuální Instagram, který se hodí k podpoře jejích sportovních a uměleckých aktivit. 

Propojení se sportem a uměním hraje ve strategii J&T Banky důležitou roli. Ve sportu se spojuje s tenisem a parkurem, v plánu je však i nová, zatím blíže nespecifikovaná sportovní disciplína. „Bude se jednat o atraktivní sport, kterým se přiblížíme k mladší cílové skupině,“ prozrazuje Hošek.

V umělecké oblasti její zájem směřuje především k modernímu umění. V současnosti je partnerem Ceny Jindřicha Chalupeckého, galerie Rudolfinum nebo České filharmonie. „Nyní náš koncept partnerství revidujeme a řešíme, co dál, zda jít i nadále touto cestou, nebo se třeba zaměřit na organizaci jedné velké akce ročně,“ říká Hošek a dodává: „Chtěli bychom našim zákazníkům k umění nejen zprostředkovat přístup, ale také jim pomoci získávat expertizu, zvát k nám zahraniční umělce i pomáhat těm českým za hranice.“

Vedle komunikace a partnerství však utužuje J&T Banka své vztahy s klienty především prostřednictvím osobního kontaktu. Se zákazníky se nesetkává na „pobočkách“, ale v kavárnách, které fungují jako uzavřený klub. V Praze má takovou kavárnu v Karlíně,v Brně provozuje Trinity v Trnité ulici a v Ostravě využívá prostory prvorepublikové Elektry.

Kavárna Elektra J&T Banky, zdroj: J&T Banka

Kavárna Elektra J&T Banky, zdroj: J&T Banka

Stěžejní jsou pro značku také eventy, které chce do budoucna rozvíjet, a Magnus magazín, který vydává v nákladu přesahující 10 tisíc kusů. „Magnus magazín je určen primárně pro klienty banky, ale i pro elity národa, lidi, kteří jsou dobří v tom, co dělají a kteří posouvají českou společnost dopředu. Je to exkluzivní záležitost s cílenou distribucí, a tak by to i mělo zůstat. Magnus podporuje i snahu celé banky – rozinvestovat český národ a zároveň přispět k jeho kultivaci a noblese,“ doplňuje Hošek.

-stk-