Kolik stojí sponzoring televizních pohádek?
Především pohádky zaplňují vánoční televizní schémata, díky své popularitě mohou lákat i zadavatele reklamy.
Pohádky Anděl Páně 2 a O zakletém králi a odvážném Martinovi jsou vedle vysílání na Štědrý den pro zájemce pro televizní sponzoring v letošním vánočním vysílání těmi nejdražšími. Vánoční vysílání je tradičně doménou především České televize, zejména premiérové pořady totiž mají sílu přitáhnout ke sledování milionová publika. I proto jsou ceny u těchto pořadů nejvyšší.
Proud pohádek, který Česká televize nabídne na Štědrý den, a to od ranních hodin do prime-timového vysílání, může v letošním roce využít jeden zadavatel reklamy a z pozice exkluzivního partnera vysílání na Štědrý den sponzorovat všech třináct vybraných pořadů v balíčku v hodnotě 5 mil. korun. K těmto pořadům patří také premiérová štědrovečerní pohádka Kouzelník Žito nebo také klasická pohádka Tři oříšky pro Popelku.
Za sponzoring pohádky Anděl Páně 2 (vysílaná na 1. svátek vánoční) a premiérové pohádky O zakletém králi a odvážném Martinovi (2. svátek vánoční) zaplatí zadavatelé reklamy podle ceníku 500 tisíc korun. Cena je kalkulovaná pro 10vteřiný sponzoringový vzkaz před a po pořadu. K cenově vyšším patří také komedie Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny (cena sponzoringu v případě obou zmíněných představuje 300 tisíc Kč).
V silvestrovském vysílání ČT je cenově nejvyšší sponzoring u silvestrovské Všechnopárty (320 tis. Kč), která je je pravidelně nejsledovanějším pořadem silvestrovského vysílání. Také pořad Hotel Hvězdář, věnovaný zpěvákovi Václavu Neckářovi, který je letošní novinkou, je cenově z těch vyšších – sponzoring zde vyjde na 300 tisíc Kč, stejně jako v případě pořadu Zázraky přírody.
Ceny sponzoringu u vybraných pořadů ČT1 dne 25.12. 2018
pořad | datum | hodina vysílání | cena sponzoringu |
Byl jednou jeden král… | 25.12. | 8:05 | 100 000 Kč |
Princezna ze mlejna | 25.12. | 9:45 | 180 000 Kč |
Císařův pekař | 25.12. | 11:35 | 200 000 Kč |
Sněžný drak | 25.12. | 12:55 | 200 000 Kč |
Tři životy | 25.12. | 14:30 | 200 000 Kč |
Jak vytrhnout velrybě stoličku | 25.12. | 17:30 | 300 000 Kč |
Anděl Páně 2 | 25.12. | 20:00 | 500 000 Kč |
Marečku, podejte mi pero! | 25.12. | 21:35 | 150 000 Kč |
Konkurenční komerční televize mají ceny sponzoringu stanoveny ve vánočním vysílání pro jednotlivá časová pásma. Například na televizi Nova zaplatí zadavatelé reklamy za dva desetivteřinové spoty vysílané v čase od 16:00 do 22:00 částku ve výši 320 tisíc Kč.
V loňském vánočním vysílání byla nejsledovanějším pořadem pohádka Anděl Páně 2, kterou sledovalo 3,23 mil. diváků starších 15 let (podíl 68,4 %). Stanice České televize dosáhly v loňském vánočním vysílání (24.12.-26.12. 2017) celkového podílu na sledovanosti ve výši 43 %. Komerční skupina Nova si připsala 24,4 % a skupina Prima 17 % (vše D15+).
O programech pro letošní vánoční vysílání více zde:
-mav-