Kolik stojí sponzoring televizních pohádek?

čtvrtek, 20. prosince 2018, 11:40 TV MediaGuru

Především pohádky zaplňují vánoční televizní schémata, díky své popularitě mohou lákat i zadavatele reklamy.

Anděl Páně 2, foto: Česká televize

Anděl Páně 2, foto: Česká televize

Pohádky Anděl Páně 2 a O zakletém králi a odvážném Martinovi jsou vedle vysílání na Štědrý den pro zájemce pro televizní sponzoring v letošním vánočním vysílání těmi nejdražšími. Vánoční vysílání je tradičně doménou především České televize, zejména premiérové pořady totiž mají sílu přitáhnout ke sledování milionová publika. I proto jsou ceny u těchto pořadů nejvyšší.

Proud pohádek, který Česká televize nabídne na Štědrý den, a to od ranních hodin do prime-timového vysílání, může v letošním roce využít jeden zadavatel reklamy a z pozice exkluzivního partnera vysílání na Štědrý den sponzorovat všech třináct vybraných pořadů v balíčku v hodnotě 5 mil. korun. K těmto pořadům patří také premiérová štědrovečerní pohádka Kouzelník Žito nebo také klasická pohádka Tři oříšky pro Popelku.

Za sponzoring pohádky Anděl Páně 2 (vysílaná na 1. svátek vánoční) a premiérové pohádky O zakletém králi a odvážném Martinovi (2. svátek vánoční) zaplatí zadavatelé reklamy podle ceníku 500 tisíc korun. Cena je kalkulovaná pro 10vteřiný sponzoringový vzkaz před a po pořadu. K cenově vyšším patří také komedie Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny (cena sponzoringu v případě obou zmíněných představuje 300 tisíc Kč).

V silvestrovském vysílání ČT je cenově nejvyšší sponzoring u silvestrovské Všechnopárty (320 tis. Kč), která je je pravidelně nejsledovanějším pořadem silvestrovského vysílání. Také pořad Hotel Hvězdář, věnovaný zpěvákovi Václavu Neckářovi, který je letošní novinkou, je cenově z těch vyšších – sponzoring zde vyjde na 300 tisíc Kč, stejně jako v případě pořadu Zázraky přírody.

Ceny sponzoringu u vybraných pořadů ČT1 dne 25.12. 2018

pořad datum hodina vysílání cena sponzoringu
Byl jednou jeden král… 25.12. 8:05 100 000 Kč
Princezna ze mlejna 25.12. 9:45 180 000 Kč
Císařův pekař 25.12. 11:35 200 000 Kč
Sněžný drak 25.12. 12:55 200 000 Kč
Tři životy 25.12. 14:30 200 000 Kč
Jak vytrhnout velrybě stoličku 25.12. 17:30 300 000 Kč
Anděl Páně 2 25.12. 20:00 500 000 Kč
Marečku, podejte mi pero! 25.12. 21:35 150 000 Kč

Zdroj: ceník sponzoringu, ceny jsou kalkulovány pro 10vteřinový vzkaz před  a po pořadu

Konkurenční komerční televize mají ceny sponzoringu stanoveny ve vánočním vysílání pro jednotlivá časová pásma. Například na televizi Nova zaplatí zadavatelé reklamy za dva desetivteřinové spoty vysílané v čase od 16:00 do 22:00 částku ve výši 320 tisíc Kč.

V loňském vánočním vysílání byla nejsledovanějším pořadem pohádka Anděl Páně 2, kterou sledovalo 3,23 mil. diváků starších 15 let (podíl 68,4 %). Stanice České televize dosáhly v loňském vánočním vysílání (24.12.-26.12. 2017) celkového podílu na sledovanosti ve výši 43 %. Komerční skupina Nova si připsala 24,4 % a skupina Prima 17 % (vše D15+).

-mav-