Rádia spojená s Primou byla v zisku, Active předloni ve ztrátě
Provozovatel rádií spojených s Primou se dostal předloni do zisku, naopak pro Active byl rok 2017 ztrátový.
Společnost Radio United Broadcasting (RUB), která je majetkově propojená s televizní skupinou Prima, se v předloňském roce dostala do zisku. Vyplývá to z hospodářských výsledků roku 2017. V uvedeném roce skončilo hospodaření Radio United Broadcasting ziskem ve výši 4,5 mil. Kč, když v předcházejícím roce bylo hospodaření mírně ztrátové. Zvýšil se i celkový obrat skupiny na 82,6 mil. Kč z předešlých 81 mil. Kč.
Do skupiny rádií Radio United Broadcasting patří rádia Kiss, Country, Beat, Rádio 1, Spin a Signál.
Prodej rozhlasové reklamy se uskutečňuje přes společnost Media Club. Vedle zmíněných rádií prodává Media Club reklamní prostor i v rádiích Impuls, RockZone 105.9, Český Impuls a Rádio Dechovka.
Vybrané ukazatele hospodaření Radio United Broadcasting (tis. Kč)
ukazatel | 2017 | 2 016 |
tržby z prodeje výrobků a služeb | 82 556 | 81 016 |
provozní výsledek hospodaření | 5 567 | -11 |
výsledek hospodaření po zdanění | 4 461 | -227 |
Media Club, který vedle rádiové reklamy prodává především televizní reklamu a také internetovou reklamu, dosáhla v uvedeném roce tržeb ve výši 3,98 mld. Kč. K výsledku měly přispět příznivé podmínky na televizním trhu, prodej online reklamy, a zejména změna charakteru prodeje rozhlasové reklamy, uvedla společnost ve výroční zprávě.
Rozhlasová skupina Active (dříve Active Radio, resp. Lagardere Active ČR) zvýšila v roce 2017 meziročně tržby o téměř 13 procent na 163 mil. Kč. Celkové hospodaření společnosti ale skončilo ve ztrátě -52 mil. Kč. Byla způsobena především finančním výsledkem hospodaření. Provozní výsledek hospodaření skončil ztrátou -17 mil. Kč.
Klíčové společnosti skupiny, prostřednictvím kterých provozuje vysílání stanic Evropa 2 a Frekvence 1, dosáhly v předloňském roce souhrnných tržeb přes 184 mil. Kč, což představuje meziroční pokles o sedm procent. Hospodaření Evropy 2 skončilo mírnou ztrátou -301 tisíc Kč a Frekvence 1 mírnou ztrátou -655 tis. Kč.
Tržby vybraných společností skupiny Active (tis. Kč)
společnost | 2017 | 2016 |
Active | 162 750 | 144 555 |
Evropa 2 | 85 043 | 92 504 |
Frevence 1 | 99 324 | 106 433 |
Regie Radio Music | 225 774 | 257 686 |
Hospodářský výsledek společností skupiny Active (tis. Kč)
2017 | 2016 | |
Active | -52 433 | -4 799 |
Evropa 2 | -301 | 5 720 |
Frekvence 1 | -655 | 7 812 |
Regie Radio Music | -2 686 | 25 857 |
Na rozhlasovém trhu prodává skupina Active reklamní čas prostřednictvím Regie Radio Music ve společné firmě Radiohouse, kterou vlastní na půl s konkurenční Media Marketing Services. Radiohouse v předloňském roce zvýšil tržby o dvě procenta na 800 mil. Kč, hospodaření skončilo v zisku téměř osm milionů korun.
-mav-