Nová platforma Aircasting vybírá herce do reklamy či filmů

pátek, 1. března 2019, 17:00 Aktuality, Reklama MediaGuru

Onlinová platforma Aircasting vzniká s cílem nabídnout zájemcům vhodné tváře do filmových nebo reklamních rolí.

Zdroj: Aircasting

Zdroj: Aircasting

Nová platforma Aircasting umožňuje filmařům, reklamním agenturám a fotografům najít tváře pro jejich projekty. Nevyžaduje přitom osobní účast na castingu.

Za projektem stojí Adam Vopička, reklamní režisér (Samsung, Gambrinus, Liftago), spolu s Ondřejem Planým a Slavomírem Benkem. „Herci musí absolvovat řadu castingů za rok. Chceme jim ulehčit, aby nečekali nesmyslně dlouho na konkurzech, nevyplňovali dokola spousty papírů, zbytečně necestovali a nestresovali se v ne vždy přátelském prostředí. V rámci databáze mají navíc všichni stejné šance, protože předvýběr lze nastavit velmi variabilně dle požadavků produkce a nedělá jej nekompetentní osoba, jak tomu v praxi často bývá. Produkcím zase doposud ztěžovala práci neefektivní komunikace, velké prodlevy v dodání materiálů a nabídka tváří bez špetky invence,” popisuje důvody vzniku Vopička.

Celou platformu vyvinuli autoři na své náklady. Kromě České republiky předpokládají její rozšíření i do dalších zemí.

Na adrese www.aircasting.cz se mohou registrovat první uchazeči o reklamní a filmové role. Pro herce je registrace zcela zdarma, u produkce se poplatek odvíjí od rozsahu projektu a je postaven hlavně na standardním agenturním fee z vyplacených honorářů, jak je v castingu obvyklé. „Vše probíhá online - produkce vytvoří casting, záhy na to obdrží předvybraní uživatelé notifikaci s nabídkou a zadáním. Oslovení natočí video dle instrukcí a počkají na výsledek,” popisuje Ondřej Planý zodpovědný za technické řešení.

„Aircasting samozřejmě počítá i s variantou klasických castingů, a to v případě specifických požadavků klientů a osobních pohovorů s režiséry. I přesto bude úspora času ve srovnání s klasickými castingy enormní,” doplňuje jej Slavomír Benko.

V následujících týdnech uvedou autoři na trh produkční část – budou mít k dispozici několik možností, jak vyhledávat vhodné uchazeče. Vložením klíčových slov, nebo na základě fotografie, podle které databáze vyhledá podobné obličeje.

-mav-