Zalando: Čechy nejvíce zaujal osobní výběr a dodání zdarma

pátek, 31. května 2019, 10:00 Marketing MediaGuru

Německý e-shop s módou hodnotí první rok od vstupu na český trh. Zároveň spouští letní kampaň.

Z letní kampaně e-shopu Zalando, foto: Laura Coulson

Z letní kampaně e-shopu Zalando, foto: Laura Coulson

Rok od vstupu na český trh spouští německý e-shop Zalando v tuzemsku v pořadí svou třetí 360° kampaň s názvem „Letní móda: svobodná jako vy“. Spolu s tím hodnotí své roční působení v Česku – podle slov marketéra Dawida Pożoga, dosáhlo Zalando „skutečně skvělých výsledků, které předčily očekávání“. 

„Podobně jako při vstupu na jiné trhy jsme i v České republice začali zlehka, snažili se pochopit, co Češi potřebují, a postupně shromažďovali jejich feedback,“ popisuje marketingovou strategii Dawid Pożoga, Marketing Lead pro Českou republiku, a dodává: „Získali jsme velmi pozitivní zpětnou vazbu a rychlé přizpůsobení zákazníků naší platformě nás ohromilo. Čechy nejvíce zaujal náš jedinečný a personalizovaný výběr z téměř 2 000 značek a výhoda bezplatného dodání a vrácení zboží.“ 

Obchodní výsledky za jednotlivé trhy Zalando, které je v současnosti přítomno na 17 zemích, nezveřejňuje, nicméně celkově za první čtvrtí 2019 dosáhl e-shop tržeb 1,4 mld. euro (36 mld. korun), což je o 15 % více než ve stejném období loni. Počet aktivních zákazníků narostl o 14,1 % na 27,2 milionů a počet návštěv na e-shopu se zvýšil od 29,5 % na 924 milionů, z toho tvoří 82,5% podíl návštěvy přes mobilní zařízení. 

Svůj růst Zalando podporuje i výraznými marketingovými kampaněmi. První na českém trhu e-shop spustil na podzim loňského roku. „Naším cílem bylo vytvořit silné spojení s novými zákazníky a představit módu Zalando v jim přirozeném prostředí. Kampaň zahrnovala všechna média od televize a rozhlasu přes billboardy až po digitální média,“ připomíná Dawid Pożoga. 

Letos na jaře nasadilo Zalando další komunikaci, v níž zdůraznilo náročnost svých zákazníků, a nyní přichází s letní kampaní, jejímž cílem je předvést šíři sortimentu, který by měl uspokojit ženy, muže i děti při hledání jejich osobitého stylu. „Zalando se postará o jakýkoliv styl, nehledě na velikost, věk nebo pohlaví. Chtěli jsme, aby naše kampaň přesně toto reprezentovala, aby ukázala, že nezávisle na tom, co by naši zákazníci chtěli nosit, budeme je v tom podporovat a inspirovat je,“ přibližuje Pożoga.

Kampaň bude k vidění v televizi, kde bude reklamní spot představovat „zábavnou stránku módy“. Dále se objeví v outdooru a na internetu. 

Letní reklamní spot e-shopu Zalando

Kreativu kampaně vytvořila agentura Mother London. Českou adaptaci si zajistilo Zalando in-house. Produkci zajistila společnost Sweetshop. Režie spotu se ujal Mark Albiston. Fotografie vytvořila Laura Coulson. K hudebnímu podkresu byla vybrána skladba ANXT od kanadské skupiny Random Recipe. 

V podobném duchu bude Zalando v komunikaci i nadále pokračovat. „Již několik let produkujeme několik větších kampaní ročně. Určitě tedy plánujeme různé kampaně, které poběží i v České republice,“ dodává Pożoga.

Zalando je jeden z módních e-commerce hráčů v České republice. Několik měsíců po něm vstoupil do tuzemska i další německý e-shop About You, jenž se v současnosti spojuje v komunikaci s Karolínou Kurkovou. Český online obchod ZOOT se letos potýkal s vážnými problémy, koncem dubna se však dohodl s většinou svých věřitelů na reorganizaci za účelem očištění od dluhů. Dále zde figuruje ještě polský e-shop Answear. 

-stk-