Cannes Lions: Bodovaly kampaně médií

sobota, 29. června 2019, 08:05 Reklama MediaGuru

Přinášíme přehled kampaní, které byly letos na Cannes Lions oceněny Grand Prix.

Prázdné noviny An-Nahar získaly Grand Prix v kategorii Print & Publishing, zdroj: YT

Prázdné noviny An-Nahar získaly Grand Prix v kategorii Print & Publishing, zdroj: YT

Letošní ročník festivalu Cannes Lions je za námi. Češi sice nezískali ani jednu cenu, i tak ale o kreativní nápady nebylo nouze. Přinášíme přehled vybraných prací, které byly v jihofrancouzském letovisku oceněny Grand Prix, cenou nejvyšší ve své kategorii.

Kategorie Film a Film Craft ovládla kampaň deníku The New York Times od agentury Droga5, jež ukazuje, jak dlouhou cestu musí novinář ujít při hledání pravdy.

I v kategorii Print & Publishing získala Grand Prix média, tentokrát libanonské noviny An-Nahar, které ve spolupráci s dubajskou agenturou Impact BBDO zareagovaly na vleklou vládní krizi. Po více než šesti měsících, kdy politici nebyli schopni sestavit vládu, se deník rozhodl, že rovněž nebude pracovat a vydal prázdné noviny.

Z médií dále bodovala se svou kampaní v kategorii Glass: The Lion for Change i polská Gazeta.pl, jež spolu s MasterCard a BNP Paribas reagovala na misogynské názory některých politických představitelů. Dohromady se rozhodly koupit známý polský pornočasopis a vydat jeho poslední číslo. Pod nápadem je podepsána agentura VMLY&R.

V kategorii Radio & Audio byla Grand Prix udělena agentuře 360I New York za práci pro televizi HBO. Pro podporu seriálu Westworld vytvořila poslechovou hru na Alexe. Ukázky si můžete poslechnout zde.

Nejlepší venkovní reklamou se stala kampaň „Dream Crazy“ agentury Wieden+Kennedy, kterou vytvořila s tváří Colina Kaepernicka pro značku Nike.

Nike bodovala také v kategorii Media, kde si nejvyšší cenu odnesla brazilská agentura AKQA. K uvedení nových tenisek Air Max využila již stávající graffiti ve městě a vyprodala je během minut.

Tři Grand Prix v kategoriích Titanium, Direct a Mobile si připsala newyorská agentura FCB za svou práci pro Burger King. Přes aplikaci nabízela Whopper za jeden cent, dojet si pro něj ale museli zájemci do McDonald’s…

PR byla Grand Prix udělena berlínské agentuře Scholz & Friends za kampaň „The Tampon Book“ pro The Female Company. Jejím cílem bylo poukázat na nesmyslné zdanění hygienických potřeb.

Kategorie Social & Influencer patřila řetězci rychlého občerstvení Wendy’s a agentuře VMLY&R, jež využila popularity hry Fortnite na herní platformě Twitch. Se svým vlastním herním avatarem bojoval fast food ve jménu čerstvosti proti mrazákům burgerů.

V kategorii Creative Data uspěla kampaň „Go Back To Africa“, pod níž je podepsána kanadská agentura FCB/Six. Pomocí dat se jí podařilo změnit vyznění rasistických příspěvků na sociálních sítích.

Počin řetězce Carrefour a agentury Marcel zaujal v kategorii Creative Effectiveness. Ve své domovině otevřel obchodník otevřel „Black Supermarket“, kde prodával nepovolené odrůdy ovoce a zeleniny.

Přehled všech oceněných prací najdete zde.

-stk-