Hyundai mění strategii, zaměří se více na sebe
Hyundai přichází s novou strategií. Více než na konkurenci se chce soustředit na silné stránky svých vozů a poskytované benefity.
Jihokorejská automobilka Hyundai mění od začátku července svou strategii i cenovou politiku. Dle svých slov startuje tzv. éru benefitů, s nimiž budou mít noví majitelé vozů k dispozici zdarma vedle dosavadních výhod i sadu zimních kol, výhodné pojištění, splátky bez navýšení, tankovací či asistenční kartu. Zároveň kromě standardních cen nabídne každý nový vůz i „Hyundai Prémii“, s níž se má snížit výchozí cena vozu.
V nové strategii se Hyundai, jež se dříve v komunikaci často opírala do svého mladoboleslavského konkurenta, více zaměří na své vozy. „Tato strategie si klade za cíl představit silné stránky vozů značky Hyundai a poskytnout zákazníkům ty nejlepší možné podmínky pro koupi nových vozů,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz Daniel Novotný, Brand & Communication Executive ve společnosti Hyundai Motor Czech.
V případě „Hyundai Prémie“ se při koupi nejprodávanějšího modelu i30 jedná o prémii ve výši 40 000 korun. U verze 1,4i CVVT s výkonem 100 koní se tak cena sníží na 319 990 korun. Stejné zvýhodnění se týká také sportovních modelů divize Hyundai N včetně verze i30 Fastback ve sportovní výbavě N Line.
„Zákazníkům nově nepřinášíme pouze příznivější ceny, ale také celou řadu nadstandardních výhod, které jsou úplně zdarma. Koupí vozu to pro nás nekončí, naším cílem je zákazníkům poskytnout nejvyšší možný standard. Hyundai startuje do ,Doby benefitové', která bude zahájena komunikační kampaní od 3. 7. 2019,“ dodává specialista komunikace Jan Pohorský.
Kampaň bude k vidění především v televizi a na internetu, využije však kromě outdooru i jiné mediatypy. Na přípravě kampaně se podílela agentura Havas.
Nová strategie přichází čtvrt roku poté, co v automobilce došlo k významným personálním změnám. Začátkem března z ní odešel generální ředitel Vladimír Vošický, jenž stále v jejím čele od roku 2010. Za jeho vedení se dařilo značce zvyšovat objem prodeje i tržního podílu na českém trhu, zároveň se ale potýkala s úbytkem dealerů. V marketingové komunikace se firma také výrazně vymezovala vůči české Škoda Auto. Loni kupříkladu spustila srovnávací kampaň na bázi dvou světů, kdy proti sobě postavila své modré „autocentrum budoucnosti“ a zelený „autosalon tradice“.
Agresivní kampaně si také vysloužily četné stížnosti. V roce 2015 prohlásila Rada pro reklamu za závadnou reklamu na model i20, v níž zaznělo, že i „bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi taááákhle malý“. Podle RPR došlo k dehonestaci konkurenta. Následně byla reklama upravena, diváci se dozvěděli, že „váš soused bude ještě menší“. Dva roky nato označovala korejská značka svůj model i30 za „nejlepší český kombík všech dob“.
S vymezováním vůči Škodě začala Hyundai začátkem roku 2013, kdy se u pražského ruzyňského letiště objevil billboard s nápisem „Vítejte v zemi automobilky Hyundai“. Škoda na reklamu tehdy reagovala billboardem, který opodál velkým nápisem hlásal: „Nenechte si nic nakukat“. V létě stejného roku pokračovala Hyundai se sloganem: „Hyundai jde s vámi proti škodám.“ Škoda se však už dlouho k reklamám jihokorejské značky zásadně nevyjadřuje.
-stk-