Media Club získává pro prodej reklamy Křetínského rádia

pondělí, 5. srpna 2019, 15:55 Rádio MediaGuru

Na rozhlasovém trhu se změní poměry sil v prodeji reklamy. Media Club bude prodávat reklamu pro Evropu 2, Frekvenci 1 a další rádia skupiny Active.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Rádiový trh čeká výrazná změna na reklamním trhu. Společnost Media Club, která je majetkově propojená s televizí Prima, rozšíří portfolio zastupovaných stanic o rozhlasové stanice skupiny Active, kterou tvoří  Evropa 2,  Frekvence 1, Rádio Bonton, Dance radio a Zet. Dohoda byla podepsána v pondělí, potvrdila společnost Media Club. Ke změně dojde od února 2020.

Evropa 2 a Frekvence 1 jsou v současnosti třetí a čtvrtou nejposlouchanější celoplošnou stanicí, jejichž denní poslechovost dosahuje v souhrnu více než 1,5 mil. posluchačů denně s podílem na poslechovosti ve výši 17 %.

„Nové partnerství s Active Group je pro nás výjimečnou příležitostí působit na rádiovém trhu z pozice největšího zastupitelství. Z jednoho místa tak budeme moci nabízet prodej všech celoplošných komerčních stanic, doplněný o mimořádně vyprofilované stanice ze současného portfolia Media Clubu,“ uvádí Jan Čadek, ředitel divize rádií Media Clubu. Novou obchodní politiku chce Media Club zveřejnit na konci prázdnin.

Evropa 2, Frekvence 1 a další zmíněné stanice jsou vlastněny společností Active, která patří do skupiny Czech Media Invest Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky. Dosud je na reklamním trhu zastupuje společnost Radiohouse, na jejímž vlastnictví se společně rovnoměrně podílejí Regie Radio Music (skupina Active) společně s Media Marketing Services (skupina Media Bohemia).

Nově oznámená spolupráce znamená, že Radiohouse, dosavadní jednička rozhlasové reklamy, přijde o uvedené stanice. Podíly mediálních zastupitelství Media Clubu a Radiohousu se tak promění. „Media Club se  stane nejsilnějším hráčem na poli poskytování rozhlasové reklamy na českém trhu. Týdenní poslechovost nového uskupení podle posledních čísel Radio projektu dosáhne 4,938 mil. posluchačů," uvedla tisková mluvčí Gabriela Semová.

Stávající podíl Radiohousu na reklamním trhu podle dat za poslední kvartál 2018 a první kvartál 2019 představuje 48,5 %. Media Club má podle dat Radio projektu podíl ve výši 26,4 %. 

Trh rádiové reklamy dosáhl v loňském roce výše necelých 1,6 mld. Kč (jde o čisté investice). 

Obchodní zastupitelství Media Club tak nově zastřeší prodej níže uvedených rádií.

Portfolio rádiových stanic Media Clubu od února 2020

  poslechovost včera (tis. osob) poslechovost týdně (tis. osob)
Rádio Impuls 1036 1872
Evropa 2 853 1561
Frekvence 1 685 1263
Rádio Kiss 355 656
Rádio Beat 258 484
Country radio 250 447
Signál Rádio 58 125
Radio 1 34 73
RockZone 105,9 FM 34 70
Radio SPIN 29 54
Rádio Bonton 27 55
Český Impuls 13 18
Dance Radio 12 21
Rádio Dechovka 11 28
Zet 9 24

Zdroj: Radio projekt: 4Q/2018-1Q/2019, SKMO, Stem/Mark, Median

-mav-