ČRo spustí online službu Můj rozhlas na začátku prosince

úterý, 1. října 2019, 07:35 Rádio, Internet & Mobil MediaGuru

Český rozhlas připravuje audio portál Můj rozhlas.cz, posluchačům ho nabídne v letošním prosinci.

Můj rozhlas.cz, zdroj: MediaGuru.cz

Můj rozhlas.cz, zdroj: MediaGuru.cz

Český rozhlas spustí svoji plánovanou onlinovou službu Můj rozhlas.cz na začátku prosince. V rámci pondělního odpoledne věnovaného podcastům to sdělil šéf nových médií Českého rozhlasu Jiří Malina.

Můj rozhlas.cz má být třetím internetovým pilířem Českého rozhlasu vedle stávajících rozhlas.cz  (hlavní web Českého rozhlasu s přehledem stanic, informacemi a archivem) a zpravodajského serveru iRozhlas.cz.

Služba Můj rozhlas má koncentrovat všechny audio pořady na jednom místě. Nabídne živé vysílání včetně timeshiftu, záznamy odvysílaných pořadů a nové formáty (podcasty aj.). „Chceme mít službu, kde lidi mohou poslouchat jen audio. Když jste na webu a můžete si číst nebo dívat se na video, tak odcházíte od audia. My chceme, aby uživatelé měli výhradně možnost poslouchat audio," představil záměr Jiří Malina. Dodal, že jde o podobnou logiku, s jakou vznikly služby Google Music, Spotify nebo Youradio Talk, které v Česku provozuje skupina Active Radio.

Obsah Můj rozhlas.cz

  • živé vysílání (4 celoplošné stanice, 6 speciálních stanic a 15 regionálních stanic)
  • záznamy odvysílaných pořadů (v současnosti je v archivu 600 tisíc audio záznamů), postupně mají být od r. 2004 zpracovávány do lepší zvukové kvality
  • nové obsahové formáty (publicistika, podcasty)
  • speciality z archivu Českého rozhlasu

Služba Můj rozhlas.cz bude v první řadě dostupná na webu a v mobilní aplikaci. V nabídce má být i personalizovaný přístup. V další fázi se počítá s rozšířením do HbbTV, IPTV a chytrých reproduktorů. Uvedení služby Můj rozhlas.cz by letos nemělo mít vliv na distribuci pořadů Českého rozhlasu v nabídce třetích stran (Apple,  Spotify, YouTube). Podle Jiřího Maliny ale nelze vyloučit, že se tato politika v příštím roce změní.

Český rozhlas registruje v letošním roce na internetu růst poslechu na vyžádání. V letošním srpnu dosáhl počet spuštění audio pořadů na vyžádání dva miliony a v průběhu necelého roku se tento počet zdvojnásobil. Zároveň roste poslechovost podcastů v prostředí třetích stran (Apple, YouTube atp.), kde se tato poslechovost zpětinásobila. K nejposlouchanějším podcastům patří Vinohradská 12, Host Lucie Výborné a Buchty.  

Poslechovost na vyžádání Českého rozhlasu, 11/2018 - 08/2019, zdroj: ČRo

Poslechovost na vyžádání Českého rozhlasu, 11/2018 - 08/2019, zdroj: ČRo

„Audio on demand je jediný zdrojem, kde si rozhlas může rozšířit publikum a získat nové posluchače. Proto nás zajímá a chceme ho podporovat,“ zdůvodnil Malina.

Na pořady na vyžádání se zaměřuje stanice ČRo Wave, která vytváří více než 30 podcastů (ČRo má celkem v nabídce cca 200 podcastů). Nejposlouchanějším podcastem ČRo Wave je pořad Buchty, který je údajně poslouchanější v rámci třetích stran než na webu Českého rozhlasu.  K novinkám se mj. řadí Herní speciál s Jamesem Colem, Jak na sporty s Martinem Minhou, Ping s Annou Vošalíkovou (o technologiích a novinkách v digitálním světě), Auditorium – přinášející zajímavosti z archivu ČRo, Sportovní podcast, připravovaný ve spolupráci s ČOV nebo Online prostor, který má být také místem pro experimentování nových formátů chystaných do vysílání ČRo.

 O poslechu na vyžádání a jeho vývoji v Českém rozhlasu jsme psali rovněž zde.

-mav-