V příštím roce očekávají marketéři nárůst investic zejména v digitálních kanálech, naopak pokles zaznamená tisk. Vyplývá to z průzkumu agentury Kantar, který na letošním Seznam fóru prezentoval Tomáš Pflanzer.
Největší nárůst marketingových investic by se měl projevit u online videa, sociálních sítí a také podcastů, největší pokles u tištěných novin a magazínů.
Zajímavé je, že právě online videa, do kterých chtějí marketéři navýšit své investice nejvíce, patří mezi Čechy k nejméně oblíbeným. Největší oblibě se těší kinoreklama, následovaná inzercí v časopisech a novinách. „Zatímco v kině se na reklamu těšíte a v televizi ji přijímáte, tak v online prostředí vás jen zdržuje,“ vysvětlil Tomáš Pflanzer.
S online cílením si navíc lidé za poslední týden vybaví spíše negativní zkušenosti. Nejvíce je iritují reklamy, které vidí stále dokola (22), irelevantní sdělení (15), reklamy na něco, co si již koupili (14), a reklamy, které jim dávají pocit, že je někdo sleduje (13).
Jak podotkl Tomáš Pflanzer, problémem pro marketéry i nadále zůstává nedostatečné crossmediální měření. Až u 76 % marketérů je obtížné posoudit, jak si jejich značka vede napříč kanály. V digitálním prostředí se s posuzováním jednotlivých kanálů vzhledem ke slepým místům měření potýká 81 % dotázaných. A téměř polovina (45 %) zadavatelů si není jisto, že jejich firma má správný poměr mezi digitálem a tradičními médii.
Každý mediatyp přitom přispívá k jiným metrikám. Nastavit si způsob, jak prokazovat návratnost investic všech kanálů, je proto zásadní.
-stk-