Ikea cílí na centra měst, v Česku ale vyčkává

pondělí, 11. listopadu 2019, 10:20 Aktuality, Retail MediaGuru

Ikea uvažuje o koupi neprosperujících obchodních center ve Velké Británii, aby se dostala do center měst. V Česku naopak v srpnu pop-up v centru Prahy zavřela.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Švédský nábytkářský řetězec Ikea v rámci svého plánu expanze obhlíží nákupní centra ve Velké Británii. Firma chce údajně využít nízké ceny některých nemovitostí ze sektoru retailu. Ikea v této souvislosti rozšířila svůj britský tým pro nemovitosti a podle časopisu Retail Week chce koupit alespoň jedno nákupní centrum v Londýně a další jinde v Británii.

Změna expanzní strategie souvisí s tím, že v Británii je aktuálně možnost koupit levně některá neprosperující obchodní centra. Ikea by se tak dostala do center měst a mohla zde otevřít menší prodejny v místech s vysokou frekvencí pohybu lidí. Momentálně otevírá v centrech měst pouze pop-up obchody, a hlavním místem prodeje jsou stále velké prodejny na okrajích měst.

Právě pop-up story jsou součástí globální strategie řetězce, který se chce více zaměřit na online prodeje a otevírat prodejny malého formátu v centrech měst, kam se lidé dostanou bez auta. I v Praze fungoval jeden téměř rok pod názvem Ikea Point na Václavském náměstí, ale v polovině srpna byl uzavřen. Zda se otevře další pop-up nebo jiný formát, zatím Ikea sdělit nechce, nicméně to nevylučuje. Adriena Rambousková, Market Communication Coordinator, k tomu říká: „Být blíž zákazníkům je součástí globální strategie a projekt pop-upu na Václavském náměstí byl důležitým zdrojem pro sbírání zkušeností a zpětné vazby od zákazníků. Našim současným i novým zákazníkům chceme umožnit, aby pro ně Ikea byla dostupná v místě i čase, kdy to potřebují.“ Kromě Prahy Ikea otevřela pop-up story třeba ve Stockholmu, Curychu nebo Madridu.

Česká pobočka Ikea se aktuálně více soustředí na online prodeje: „Víme, že 80 % našich zákazníků začíná svůj nákup online, a současně víme, že osobní návštěva Ikea, ať už v podobě klasického obchodního domu, či jiném formátu, během nákupu stále hrají důležitou roli,“ říká Adriena Rambousková s tím, že začátkem listopadu představili službu doručení online objednávek se společností PPL. Nově vyjde doprava v rámci online objednávek do 30 kg na jednotnou cenu 300 korun.

-zue-