Marketéři se sdružují v boji proti škodlivému obsahu

pátek, 31. ledna 2020, 15:00 Marketing MediaGuru

Globální aliance pro odpovědná média chce podniknout další kroky k tomu, aby subjekty šířící škodlivý obsah neměly přístup k inzerci.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Od července do září loňského roku bylo z YouTube, Facebooku a Instagramu odstraněno 620 milionů příspěvků se škodlivým obsahem. Většina přitom zmizela dříve, než se dostal k uživatelům. I přesto byli během tohoto tříměsíčního období uživatelé vystaveni přibližně 9,2 milionů příspěvků se škodlivým obsahem. Globální aliance pro odpovědná média (GARM – Global Alliance for Responsible Media), jež byla založena v červnu loňského roku, proto chce podniknout další kroky vedoucí k ochraně internetových uživatelů. Oznámila to minulý týden v rámci zasedání Světového ekonomického fóra v Davosu.

GARM dnes sdružuje 39 významných globálních inzerentů, 6 agenturních sítí, 7 mediálních platforem a 7 průmyslových asociací. Globálně představují výdaje na reklamu ve výši 97 miliard USD. Mezi členy se řadí nejen zadavatelé typu Procter & Gamble, Unilever, Mars, PepsiCo či Lego, ale také platformy jako Facebook, Twitter nebo YouTube.

„Je na čase vytvořit odpovědný dodavatelský řetězec médií, který je nastaven už pro rok 2030 – musí fungovat způsobem, který je bezpečný, účinný, transparentní, odpovědný a řádně moderovaný pro všechny zúčastněné, zejména pro spotřebitele, kterým naše značky slouží. Díky plánům Globální aliance pro odpovědná media můžeme a měli bychom se vyhnout úskalím minulosti a nabrat směr pro odpovědnou budoucnost,” řekl ve švýcarském letovisku Marc PritchardP&G.

Aliance již mám za sebou vytvoření jednotné definice škodlivého obsahu. Do budoucna chce vyvinout společnou metodologii, podle níž by bylo možné škodlivý obsah rozdělit do 11 kategorií, zahrnující teroristickou propagandu, spam, explicitní obsah či vyobrazení užívání ilegálních drog. V plánu je také tvorba standardů, díky nimž by inzerenti předcházeli umístění své reklamy u nevhodného obsahu.

„Digitální média zásadním způsobem proměnila způsob, jakým se propojujeme se světem; navíc škodlivý a nenávistný online obsah má tu sílu nás rozeštvat,“ uvedla marketingová ředitelka Marsu Jane Wakely a dodala: „Řízenou společnou aktivitou napříč celým odvětvím a vývojem pravidel zaručujících, že našimi reklamními rozpočty neživíme škodlivý obsah, se snažíme vytvářet bezpečnější online svět a chránit naše spotřebitele.“

Aktivita zadavatelů je v tomto ohledu namístě. Podle studie AdColony, totiž polovina uživatelů (49 %) sociálních médií změnila názor na značku poté, co byla její reklama zobrazena u nevhodného obsahu.

-stk-