Porsche ČR: Tržní podíl nebude jediné měřítko úspěchu
Měřítkem úspěchu automobilek už nebude do budoucna pouze absolutní objem prodeje nebo tržní podíl, myslí si jednatel Porsche ČR Jan Hurt.
Společnost Porsche Česká republika, jež na tuzemský trh dodává značky Volkswagen, Audi, SEAT nebo Cupra ze skupiny Volkswagen, loni zaznamenala 7% pokles v počtu předaných automobilů. Celkem jich předala 41 743. Největší pokles zaznamenaly osobní vozy Volkswagen (-16,8 %), naopak největší růst si připsal SEAT s Cuprou (+20,6 %). Audi rostlo o 0,8 % a Volkswagen užitkové vozy o 2,6 %. Obrat společnosti dosáhl hodnoty 25,609 mld. Kč (-1,7 %). I přes pokles ale zůstává společnost podle svého tvrzení sebevědomá. „Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu, a my budeme tím, kdo udává trend,“ popsal jednatel firmy Jan Hurt „Měřítkem úspěchu nebude pouze absolutní objem nebo tržní podíl, ale i schopnost plnit emisní limity,“ myslí si.
V souvislosti s limity plánuje Porsche ČR na český trh letos přivést několik elektromobilů a hybridních vozů, například VW e-up, Audi e-tron sportback nebo SEAT el-Born. „S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek,“ přiblížil Hurt. V tomto ohledu odstartovala loni společnost v Česku pilotní projekt Moon, nabízející nabíjecí infrastrukturu, včetně nástěnných nabíječek či domácích akumulátorových systémů. Jen za loňské období prodala produkty v hodnotě téměř 6,5 mil. korun.
Kromě elektromobility se budou značky ve své produktové strategii soustředit i na digitalizaci, kterou chtějí oslovit zejména mladou generaci. „Software bude v mobilním světě reprezentovat zhruba 90 % inovací,“ předpověděl Hurt.
Lokální marketingové aktivity jen s mírnými změnami
Zatímco na globální úrovni se jednotlivé značky více orientují na zelenou mobilitu, ve strategii svých lokálních marketingových aktivit v Česku udělaly ve srovnání s loňskem jen mírné změny.
Volkswagen bude i nadále podporovat běžeckou sérii RunCzech. „Na jednotlivých akcích se chceme více zasadit o používání ekologických materiálů, aby nepůsobily příliš velkou zátěž pro životní prostředí,“ řekl Jiří Štoček, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy. Kromě toho posiluje značka své spojení s fotbalem. U příležitosti konání evropského šampionátu se spojila se současným členem nejužšího vedení fotbalové Chelsea Petrem Čechem. Dlouhodobými ambasadory značky se stala trojice fotbalových krajánků působících v německé Bundeslize, italské Serii A a turecké Super Lig – Pavel Kadeřábek, Ladislav Krejčí a David Pavelka. Součástí fotbalových aktivit má být i speciální edice akčních modelů.
Audi bude i nadále rozvíjet spojení se zimními sporty (partnerství se Špindlerovým Mlýnem či akcí SnowJam) a golfem (Audi Quattro Club). Pokračovat bude i s hotelem Savoy, Kampa Parkem nebo akcí Global Social Awards. „Také chceme rozvíjet náš Audi Ambassador program. Vedle Tomáše Satoranského, se kterým jsme zahájili spolupráci loni, budeme hledat i jiné tváře,“ prozradil za Audi její vedoucí Marcel Archleb. Od podpory festivalu Soundtrack Poděbrady, se kterým se značka spojovala poslední tři roky, upouští, místo toho navázala spolupráci s Mezinárodním hudebním festivalem Český Krumlov.
I SEAT bude nadále podporovat svou přítomnost na českých horách, konkrétně ve skiareálu Ještěd, i své spojení s fotbalem (partner Fortuna:Národní liga) a atletikou (Český atletický svaz).
Volkswagen užitkové vozy letos oslaví 70 let od výroby svého prvního vozu – T1. Na 13. června plánuje Transporter sraz, jehož součástí bude spanilá jízda Prahou i koncert na holešovickém Výstavišti.
Kromě podpory jednotlivých značek se letos Porsche ČR zaměří také na rozvoj Das Welt Auto, prodávající ojeté vozy. Investovat bude do digitalizace, vylepšení webových stránek, ale i do marketingové komunikace.
Součástí letošních aktivit je také spuštění kariérního portálu Carjobs.cz, kde je umístěna nabídka volných pracovních míst u všech 98 autorizovaných partnerů společnosti Porsche ČR.
-stk-