Sportovní sponzoring má před sebou nejsilnější rok dekády

úterý, 4. února 2020, 11:05 Reklama MediaGuru

Až 48,4 miliard dolarů má být letos na světě investováno do sportovního marketingu, předpovídá portal Warc.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Letošní rok je na sportovní události bohatý. Čeká nás evropský fotbalový šampionát, letní olympiáda v Tokiu a další (e-)sportovní utkání. Podle předpovědi odborného marketingového portálu Warc by měly reklamní výdaje na sportovní sponzoring růst meziročně o 5 %, a dosáhnout tak na globálních 48,4 miliard dolarů (1,1 bilionu korun).Jednalo by se tak o nejsilnější rok dekády.

Očekává se, že olympijské hry v Tokiu zaznamenají reklamní investice ve výši 5,94 mld. dolarů. Podle Warcu by měly mezinárodní olympijští partneři, mezi které patří například Coca-Cola nebo Procter & Gamble, utratit 1,95 mld. dolarů. Další 3,33 mld. dolarů by měly pocházet od domácích sponzorů, jako je Canon, Asahi nebo Fujitsu – tedy čtyřikrát více, než tomu bylo v roce 2016 u olympiády v Riu.

Kromě olympiády se bude konat měsíční šampionát UEFA Euro, Premier League (EPL), NFL či NBA. A navíc, nemalé prostředky půjdou do sponzoringu e-sportu – v roce 2020 by tam mělo přitéct 584 mil. dolarů (13,3 mld. korun).Dalších 211 mil. dolarů by měly značky investovat do reklam v průběhu zápasů.

„E-sport nabízí značkám novou cestu k oslovení těžce dostupného publika, mladého, afluentního a nakloněného k blokování reklamy na internetu. Rovněž přináší i nové finanční zdroje pro vlastníky médií, své želízko v ohni má Tencent, Amazon, Alphabet a Facebook,“ vysvětluje James McDonald z Warcu. K zadavatelům, kteří e-sport již sponzorují, patří mimo jiné Nike, Intel, HP, L’Oréal či Mercedes-Benz.

V Evropě se nejvíce investuje do fotbalu

Předpověď pro evropský trh je stejná jako na globální úrovni – 5% růst. Celková částka za sportovní sponzoring by měla dosáhnout výše 12,9 mld. dolarů, přičemž největší podíl bude pocházet z Německa (1,89 mld. dolarů). Pro srovnání v Severní Americe půjde do sportovního sponzoringu 18,8 mld. dolarů. 

Téměř dvě pětiny (38 %) evropských sportovních reklamních investic putuje do rukou majitelů fotbalových vysílacích práv. Mezi největší zadavatele patří banky (5 %), sázkové kanceláře (5 %), automobily (4 %), nápoje (3 %), software (3 %) a pojišťovny (3 %).

-stk-