Lemur 2020: Absolutním vítězem je projekt O2 a FleishmanHillard
Projekt „České děti v kybersvětě“ se stal absolutním vítězem letošní soutěže Lemur 2020.
 
        Zdroj: APRA
Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 ve spolupráci s platformou E- Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard. Cenu za přínos oboru získala Dita Stejskalová. Slavnostní předávání cen se poprvé konalo online nejen z Centra současného umění DOX+ v Praze, večerem provázel herec a moderátor Mikuláš Křen.
Z agentur nejvíce bodovala agentura AMI Communications s devíti oceněními, o druhou příčku se dělí agentury FleishmannHillard a Bison & Rose s osmi Lemury a na třetím místě se umístila agentura Ogilvy se sedmi trofejemi.
Cílem vítězného projektu „České děti v kybersvětě“ bylo edukovat veřejnost o rizicích internetu a nástrojích, které pomáhají čelit nástrahám online prostředí. Díky masivní komunikaci projekt oslovil prakticky každého a stal se také inspirací k natočení celovečerního dokumentu „V síti“, který mapuje online sexuální obtěžování mladých dívek. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie, Integrovaná komunikace a Technologie, IT. Projekt bodoval v konkurenci dalších 118 soutěžících, kteří podali celkem 243 přihlášek do 31 kategorií.
K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Akce a události (20 projektů), Digital & social media – spolupráce s influencery (18 projektů), Státní správa, politika, neziskový sektor (17 projektů) a Integrovaná komunikace (17 projektů).
Přehled oceněných soutěže Lemur 2020
| Umístění | Název projektu | Přihlašovatel | Zadavatel | Na projektu se dále podíleli | 
| Komunikační disciplíny | ||||
| Firemní komunikace | ||||
| 1. | Telefonní budky zvonily pro demokracii | FleishmanHillard | O2 CR | Oliver Advertising | 
| 2. | Startovací město | Raiffeisen stavební spořitelna | Raiffeisen stavební spořitelna | Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive | 
| 3. | Klíče ke svobodě | AC&C Public Relations | Assa Abloy | Assa Abloy | 
| Společenská odpovědnost a filantropie | ||||
| 1. | České děti v kybersvětě | FleishmanHillard | O2 CR | Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 
| 2. | Klíče ke svobodě | AC&C Public Relations | Assa Abloy | Assa Abloy | 
| 3. | Lennonova zeď: Imagine there is no overturism | AMI Communications | Suverénní řád Maltézských rytířů | Pavel Šťastný (Plechárna) | 
| Business to Business | ||||
| 1. | P.R.ciny | Bohuslav Bohuněk | 
 | 
 | 
| 2. | Jak vyhrát bez trumfů? | AC&C Public Relations | DKV Euro Service | SocialBooster | 
| 3. | Canon tiskne umění | My.cz | Canon | Canon | 
| Business to Consumer | ||||
| 1. | Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? | Bison & Rose | Pilsner Urquell | 
 | 
| 2. | Ledolezcem na vlastní cepín | Ogilvy | Centrum Černý Most | Fuel agency, Ice Tech | 
| 3. | Startovací město | Raiffeisen stavební spořitelna | Raiffeisen stavební spořitelna | Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive | 
| Interní komunikace | ||||
| 1. | Inovartisin, doplněk korporátní stravy | Havas PR | Novartis | 
 | 
| 2. | Škoda Mobil – redesign | Škoda Auto | 
 | Boomerang Communication | 
| 3. | Nová huť v novém | AMI Communications | Liberty Ostrava | 
 | 
| Krizová komunikace | ||||
| 1. | Lennonova zeď: Imagine there is no overturism | AMI Communications | Suverénní řád Maltézských rytířů | Pavel Šťastný (Plechárna) | 
| Media relations | ||||
| 1. | #openforopera | ShrtCut Studio | Raiffeisenbank | 
 | 
| 2. | Startovací město | Raiffeisen stavební spořitelna | Raiffeisen stavební spořitelna | Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive | 
| 3. | Hnutí za více chuti a méně plýtvání | Ogilvy | Unilever ČR | Geometry Prague | 
| Integrovaná komunikace | ||||
| 1. | České děti v kybersvětě | FleishmanHillard | O2 CR | Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 
| 2. | 9 proti kolapsu zdravotnictví | Ewing PR | 13 klíčových organizací v oblasti poskytování zdravotní péče | 
 | 
| 3. | Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? | Bison & Rose | Pilsner Urquell | 
 | 
| Oborové kategorie | ||||
| Finanční trh a finanční služby | ||||
| 1. | SRNA index | AC&C Public Relations | pojišťovna Generali | Centrum dopravního výzkumu | 
| 2. | O riziku bez strašení | My.cz | NN Životní pojišťovna | NN Životní pojišťovna | 
| 3. | Startovací město | Raiffeisen stavební spořitelna | Raiffeisen stavební spořitelna | Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive | 
| Spotřební zboží | ||||
| 1. | Sametový ležák | Svengali Communications | Plzeňský Prazdroj | Svengali Communications & Plzeňský Prazdroj | 
| 2. | Granku už je 40 let, jak to začalo? | Bison & Rose | Nestlé | 
 | 
| 3. | Den bez obalu | FleishmanHillard | Rossmann, Henkel ČR | 
 | 
| Zdravotnictví | ||||
| 1. | Uteč plísni | Havas PR | Sandoz | 
 | 
| 2. | Tramvaj Čas je mozek | Bison & Rose | Medtronic_Čas je mozek | 
 | 
| 3. | Nedáme šanci meningokokům | Ogilvy | GlaxoSmithKline | 
 | 
| Technologie, IT | ||||
| 1. | České děti v kybersvětě | FleishmanHillard | O2 CR | Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 
| 2. | Telefonní budky zvonily pro demokracii | FleishmanHillard | O2 CR | Oliver Advertising | 
| 3. | Pravda, nebo fake? | AC&C Public Relations | T-Mobile | T-Mobile | 
| Státní správa, politika, neziskový sektor | ||||
| 1. | Recyklojízda aneb na kolech na baterky podporujeme třídění baterií | Open Communication | Ecobat | Ecobat | 
| 2. | Lennonova zeď: Imagine there is no overturism | AMI Communications | Suverénní řád Maltézských rytířů | Pavel Šťastný (Plechárna) | 
| 3. | 9 proti kolapsu zdravotnictví | Ewing PR | 13 klíčových organizací v oblasti poskytování zdravotní péče | 
 | 
| Průmysl | ||||
| 1. | V hlavní roli strojař | Idea Please a Action Please | Fakulta strojní VŠB-TUO | 
 | 
| 2. | Klíče ke svobodě | AC&C Public Relations | Assa Abloy | Assa Abloy | 
| 3. | Už nikdy | Bison & Rose | Eurovia CS | Monte-Video | 
| Služby | ||||
| 1. | Na pivo s hvězdou | Svengali Communications | Plzeňský Prazdroj | Plzeňský Prazdroj | 
| 2. | S MyTimi na trh benefitů | AMI Communications | MyTimi | 
 | 
| 3. | Asociace horských středisek: Změna postoj médií ke skiareálům | AMI Communications | Asociace horských středisek | 
 | 
| Zábava a sport | ||||
| 1. | Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? | Bison & Rose | Pilsner Urquell | 
 | 
| 2. | Moon 50: Zpátky na Měsíc | Communication Lab, PIART, Slash PR | MVP events | Filip Reinöhl – sociální sítě | 
| 3. | Cin Cin výstava | Bison & Rose | Cinzano | 
 | 
| Komunikační nástroje | ||||
| Firemní publikace a časopisy | ||||
| 1. | Škoda Mobil – redesign | Škoda Auto | 
 | Boomerang Communication | 
| 2. | Zelené jádro | ČEZ | 
 | 
 | 
| 3. | Nová huť v novém | AMI Communications | Liberty Ostrava | 
 | 
| Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery | ||||
| 1. | Ročenka LMC | Boomerang Communication | LMC | 
 | 
| 2. | Hlavní téma | Havas PR | Novartis | 
 | 
| 3. | Polaď Prahu | Ewing PR & Luova Publishing | Magistrát hlavního města Prahy | odbor dopravy MHMP, IPR Praha, PID, TSK, DPP, ICT, Středočeský kraj | 
| Firemní publikace – blogy | ||||
| 1. | Knižní závisláci | FleishmanHillard | Knihy Dobrovský | Knihy Dobrovský, Adam Pýcha | 
| 2. | LMC Magazín | Boomerang Communication | LMC | 
 | 
| 3. | Chytrý blog AXA Health Keeper | Havas Worldwide Prague | AXA ČR a SR | 
 | 
| Firemní publikace – webové stránky | ||||
| 1. | V hlavní roli strojař | Idea Please a Action Please | Fakulta strojní VŠB-TUO | 
 | 
| Akce a události | ||||
| 1. | #openforopera | ShrtCut Studio | Raiffeisenbank | 
 | 
| 2. | Telefonní budky zvonily pro demokracii | FleishmanHillard | O2 CR | Oliver Advertising | 
| 3. | Koncerty pro jednoho | Elite Solutions | Klub nemocných cystickou fibrózou | Kytary.cz | 
| Tisková konference | ||||
| 1. | Končím s hraním–online terapie, online PR | Ogilvy | Sananim | 
 | 
| 2. | Ledolezcem na vlastní cepín | Ogilvy | Centrum Černý Most | Fuel agency, Ice Tech | 
| 3. | Plejtvák do každého obýváku | Havas Worldwide Prague | Google ČR | Národní muzeum | 
| Digital & social media – digitální komunikace | ||||
| 1. | V hlavní roli strojař | Idea Please a Action Please | Fakulta strojní VŠB-TUO | 
 | 
| 2. | #AMIDigitalIndex | AMI Digital | AMI Digital | Stem/Mark | 
| 3. | Aktivně a zdravě | Focus Agency | Vím, co jím a piju & Česká podnikatelská pojišťovna | Vím, co jím a piju | 
| Digital & social media – social media | ||||
| 1. | Úředníci vyjeli na Colours | AMI Communications | Zastoupení Evropské komise v ČR | 
 | 
| 2. | Mrtvice online | Bison & Rose | Medtronic_Čas je mozek | 
 | 
| 3. | Roční KPI za tři měsíce: Doosangram ukazuje cestu lovebrandům | Mustard | Doosan Infracore EME | Doosan Infracore EMEA | 
| Digital & social media – spolupráce s influencery | ||||
| 1. | Koncerty pro jednoho | Elite Solutions | Klub nemocných cystickou fibrózou | Kytary.cz | 
| 2. | Aktivně a zdravě | Focus Agency | Vím, co jím a piju & Česká podnikatelská pojišťovna | Vím, co jím a piju | 
| 3. | Startovací město | Raiffeisen stavební spořitelna | Raiffeisen stavební spořitelna | Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive | 
| Vyhodnocení kampaní | ||||
| 1. | Končím s hraním–online terapie, online PR | Ogilvy | Sananim | 
 | 
| 2. | LEGO Technic – Testovací jízda na titulku | Ogilvy | LEGO Trading | 
 | 
| 3. | Moon 50: Zpátky na Měsíc | Communication Lab, PIART, Slash PR | MVP events | Filip Reinöhl – sociální sítě | 
Letos byl také zvolen nejlepší tiskový mluvčí, a to v soukromém sektoru i státní správě. Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru se stal Kamil Chalupa ze Zásilkovny, ve státní správě Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje.
Vítězové kategorie Tiskový mluvčí
| Tiskový mluvčí | |||||
| Soukromý sektor | Státní správa | ||||
| Umístění | Jméno a příjmení | Společnost/organizace | Umístění | Jméno a příjmení | Společnost/organizace | 
| 1. | Kamil Chalupa | Zásilkovna | 1. | Prokop Voleník | ZZS Ústeckého kraje | 
| 2. | Iva Chaloupková | Česká advokátní komora | 2. | Jiří Fröhlich | ČOI | 
| 3. | Iveta Štočková | Eurovia CS | 3. | Jan Rýdl | ŘSD | 
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která dlouhodobě patří k agentuře Ogilvy. „Obor public relations je její životní náplň i poslání. To je patrné zejména z toho, jak intenzivně se mu věnuje,“ uvádí k ocenění Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA. Dita Stejskalová působila několik let jako předsedkyně výkonné rady APRA. V rámci svých aktivit pořádá školení, přednáší na univerzitách, věnuje se práci s mladými a lidmi a je spoluautorkou dvou knih o firemní komunikaci. V současné době je také aktivní členkou mezinárodní organizace Global Women in PR.
Celý online přenos slavnostního vyhlášení jsme sledovali živě.
Živý přenos
Absolutní vítězem je projekt „České děti v kybersvětě“
Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur 2020 se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 ve spolupráci s platformou E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard.
Cena za přínos oboru PR byla udělena Ditě Stejskalové
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která dlouhodobě patří k agentuře Ogilvy.
 
								Nejlepším tiskovým mluvčím ve státní správě je Prokop Voleník
Vítězem kategorie Tiskový mluvčí – státní správa byl vyhlášen Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje
Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru je Kamil Chalupa
Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru se stal Kamil Chalupa ze Zásilkovny.
Vyhodnocení kampaně: Zlato si odnáší Ogilvy
Druhé zlato, tentokrát v kategorii Vyhodnocení kampaně, si odnáší agentura Ogilvy za kampaň „Končím s hraním–online terapie, online PR“ pro Sananim.
Spolupráce s influencery: Zlaté ocenění pro Elite Solutions
„Koncerty pro jednoho“, to je zlatý projekt kategorie Spolupráce s influencery. Připravila ho agentura Elite Solutions ve spolupráci s Kytary.cz pro Klub nemocných cystickou fibrózou.
Social media: První místo pro AMI a Zastoupení EK
Zlaté ocenění za sociální média si odnesla agentura AMI Communications, která je autorem kampaně „Úředníci vyjeli na Colours“ pro Zastoupení Evropské komise v ČR.
Digitální komunikace: Zlato pro „V hlavní roli strojař“
Již třetí zlato bylo uděleno kampani „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO. Po kategoriích Průmysl, Firemní publikace – webové stránky boduje i v digitální komunikaci. Ocenění si odnáší agentury Idea Please a Action Please.
Nejlepší tiskovou konferenci připravilo Ogilvy
První místo v kategorii Tisková konference si odnáší agentura Ogilvy, a to za akci „Končím s hraním–online terapie, online PR“ pro Sananim.
Akce a události: Zlato opět pro #openforopera
V pořadí druhé zlato putuje kampani #openforopera, využívající flashmob s hudebníky a zpěváky Státní opery na Hlavním nádraží v Praze. Pro Raiffeisenbank, generálního partnera Národního divadla, ji připravilo studio ShrtCut.
Firemní publikace – webové stránky: Boduje opět „V hlavní roli strojař“
Druhé zlato si připisuje kampaň „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO. Po Průmyslu zvítězila také v kategorii Firemní publikace – webové stránky, kde byla jediným nominovaným. Ocenění si odnáší agentury Idea Please a Action Please.
Firemní publikace – blogy: Zlato pro Knižní závisláky
Nejlepším firemním blogem byl porotou zvolen blog společnosti Knihy Dobrovský Knižní závisláci, na kterém spolupracuje agentura FleishmanHillard.Autorem myšlenky je Adam Pýcha.
Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery: První místo pro Ročenku LMC
Ročenka společnosti LMC, kterou vytvořila agentura Boomerang Communication, boduje prvním místem v kategorii Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery.
Firemní publikace a časopisy: Vítězí Škoda Auto
Zlaté ocenění v komunikační kategorii Firemní publikace a časopisy získává automobilka Škoda Auto za redesign časopisu Škoda Mobil, na kterém se podílela agentura Boomerang Communication.
Zábava a sport: Vítězí Bison & Rose s prací pro Pilsner Urquell
Druhé zlato si připisuje kampaň značky Pilsner Urquell „Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?“, pod kterou je podepsána agentura Bison & Rose. Využit byl Mezinárodní karlovarský festival, na kterém si výčepní zaběhli běh ve stylu filmu Vrchní, prchni.
Služby: Zlato putuje za kampaní „Na pivo s hvězdou“
Další zlato získává agentura Svengali Communications, tentokrát v kategorii Služby za projekt „Na pivo s hvězdou“, který vytvořila pro Plzeňský Prazdroj.
Průmysl: První místo pro kampaň „V hlavní roli strojař“
Kampaň „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO získává zlato v kategorii Průmysl. Autorem jsou agentury Idea Please a Action Please.
Státní správa, politika, neziskový sektor: Zlato získává Recyklojízda
V kategorii Státní správa, politika, neziskový sektor zvítězila kampaň „Recyklojízda aneb na kolech na baterky podporujeme třídění baterií“, kterou pro Ecobat připravila agentura Open Communication.
Technologie, IT: Zlato (již třetí) pro „České děti v kybersvětě“
Již třetí zlato si připisuje projekt „České děti v kybersvětě“ společnosti O2, na kterém spolupracovala agentura FleishmanHillard a platforma E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci. Tentokrát boduje v kategorii Technologie, IT.
Zdravotnictví: První místo pro kampaň „Uteč plísni“
Kampaň „Uteč plísni“, kterou pro společnost Sandoz realizovala agentura Havas PR, zvítězila v kategorii Zdravotnictví.
Spotřební zboží: Zlato pro Sametový ležák
První místo v kategorii Spotřební zboží bylo uděleno kampani Sametový ležák, kterou pro Plzeňský Prazdroj vytvořila agentura Svengali Communications.
Finanční trh a finanční služby: První místo pro SRNA Index
Zlaté ocenění v oborové kategorii Finanční trh a finanční služby získal projekt SRNA Index, který pro pojišťovnu Generali vytvořila agentura AC&C. Podílelo se na něm i Centrum dopravního výzkumu.
Zlato za integrovanou komunikaci jde do O2 a FleishmanHillard
Další, v pořadí již třetí zlato si přebírá společnost O2 s agenturou FleishmanHillard, a to za projekt „České děti v kybersvětě“, na kterém spolupracovala i platforma E- Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Prvním místem byl oceněn již v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie.
První místo za Media Relations získává #openforopera
Zlaté ocenění v kategorii Media Relations získává projekt #openforopera, který vytvořilo ShrtCutStudio pro Raiffeisenbank.
První místo za krizovou komunikaci: Lennonova zeď: Imagine there is no overturism
Zlato v kategorii Krizová komunikace získává jediný finalista – projekt „Lennonova zeď: Imagine there is no overturism“. Projekt pro Suverénní řád Maltézských rytířů realizovala agentura AMI Communications. Podílel se na ni také Pavel Šťastný z Plechárny.
Zlato za Interní komunikace přebírá Havas PR
Zlatem byla oceněna interní komunikace „Inovartisin, doplněk korporátní stravy“ společnosti Novartis, pod kterou je podepsána agentura Havas PR.
Business to Consumer: Zlato pro Bison & Rose
První místo v kategorii B2C získává Bison & Rose za kampaň „Jak udělat z výčepních skutečné celebrity“ pro pivní značku Pilsner Urquell.
Zlato za Business to Business pro Bohuslava Bohuňka
První místo v kategorii Business to Business si odnáší novinář Bohuslav Bohuněk za LinkedIn skupinu a knihu P.R.ciny.
Společenská odpovědnost a filantropie: První místo opět pro O2
I druhé vyhlášené zlato z kategorie Společenská odpovědnost a filantropie putuje do O2 a agentury FleishmanHillard, a to za projekt „České děti v kybersvětě“, na kterém spolupracovala i platforma E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci.
Zlato v kategorii Firemní komunikace přebírá O2
První místo v kategorii Firemní komunikace získal projekt „Telefonní budky zvonily pro demokracii“, pod kterým je podepsána společnost O2 s agenturou FleishmanHillard a podílela se na ní i agentura Oliver Advertising.
Vyhlašování vítězů soutěže Lemur 2020
Vyhlašování vítězů jubilejního 15. ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 se letos koná v Centru současného umění DOX+ v Praze, ale bez diváků. Přenos probíhá prostřednictvím servisu Protext video ČTK, na webových stránkách www.ceskenoviny.cz i na FB profilu.