Z českého trhu odcházejí značky Camaïeu, Forever 21 nebo Tous

úterý, 25. srpna 2020, 07:30 Retail, Marketing MediaGuru

Z českého trhu se letos stahuje několik zahraničních značek. I přes krizi na něj však míří i noví hráči.

Španělská značka Tous letos opustí český trh, zdroj: Shutterstock.

Španělská značka Tous letos opustí český trh, zdroj: Shutterstock.

Český retailový trh se letos opět promění. Odejde z něj několik značek, zároveň však přibudou noví hráči. Vyplývá to z aktuálního průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE. Z nových značek lze zmínit například diskontní řetězce Action či Tedi, módní značku Rebel Queen, sportovní oblečení Assos nebo luxusní značku Saint Laurent. Do konce roku naopak odejdou módní značky Camaïeu, Forever 21 nebo šperky Tous, Freywill a Thomas Sabo.

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 % respondentů-maloobchodníků,“ komentuje Milan Mašša, Head of Retail Advisory & Transaction Services společnosti CBRE.

CBRE: Až 42 % maloobchodníků předpokládá změny své sítě

úterý 18. srpna 2020

Na český trh během léta vstupují dva diskontní řetězce. Německý Tedi otevřel první pobočku 16. července, nizozemský Action to plánuje na 27. srpna. Vedle toho však do tuzemska míří i luxusní značky, například Saint Laurent, patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za Saint Laurent a udržet si tak toto lukrativní místo,“ říká Tomáš Krejcar, konzultant v oblasti retailu – high street v CBRE, a doplňuje: „Saint Laurent přitom není výjimkou: do Česka se chystají i další značky obdobného formátu, které čekají na vhodný prostor: jedna z nich už své místo našla v Pařížské ulici a bude otevírat začátkem příštího roku.“

Do kamenného retailu vstupují také čeští hráči. První obchod své nové značky Kinoko otevřel majitel Albi a Antonínova pekařství Antonín Kokeš. Český e-shop Bonami se zase rozhodl budovat své offline zastoupení a v Praze na Černém Mostě představil svou kamennou prodejnu.

Mezi maloobchodními značkami, které český trh opouštějí, jsou zástupci z oblasti módy jako Camaïeu a Forever 21, ale i módních doplňků – obchody se šperky Freywille, značka Thomas Sabo, jež přišla v roce 2017, nebo španělská Tous, která do Česka vstoupila před čtyřmi lety. Končí také tuzemský Bontonland, jenž u nás po čtvrt století patřil k největším prodejcům především hudebních nosičů.

Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti, či transformace trhu.

Další změny způsobené pandemií koronaviru však lze očekávat. Podle CBRE až 42 % maloobchodníků uvažuje o úpravě své prodejní sítě, a to buď snížením počtu poboček, nebo zmenšením prodejní plochy svých prodejen. Na evropském trhu k redukci sítě přistoupily již mnohé módní značky, například ze skupiny Inditex, kam patří Zara, Bershka nebo Massimo Dutti, či C&A a Esprit.

Módní značky utahují opasky, zavírají obchody, propouštějí

pátek 21. srpna 2020

-stk-