Kofola se zaměří na rozvoj Ondrášovky a Korunní

čtvrtek, 17. září 2020, 09:55 Aktuality, Marketing MediaGuru

Ondrášovka a Korunní jsou značky, na jejichž rozvoj se Kofola chce do konce letošního roku zaměřit. Dále se bude soustředit na kávovo-čajový byznys.

Zdroj: Ondrášovka Holding

Zdroj: Ondrášovka Holding

Skupina Kofola zveřejnila své výsledky za druhý letošní kvartál. I přes komplikace, způsobené pandemií Covid-19 a souvisejícími epidemiologickými opatřeními, skončila v zisku. Přestože došlo k mezikvartálnímu poklesu tržeb o 15,9 %, ukazatel EBITDA marže se držel na 15,7 %. 

Podle firmy k výsledkům pomohla dlouhodobá strategie postavená na tradičních a lokálních značkách, pružnost v rozhodování při hledání úspor a nadstandardní nasazení zaměstnanců. Kofole se podařilo převzít společnosti Ondrášovku a Korunní, díky čemuž došlo k navýšení jejího tržního podílu v českém retailu. Právě na tyto dvě značky se chce v následujících měsících soustředit. „Do konce roku se zaměříme především na rozvinutí potenciálu Ondrášovky a Korunní, v nichž vidíme perspektivu, dále pak na posílení našeho kávovo-čajového byznysu,“ říká Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola. 

Nejsilnější československý segment na úrovni tržeb a bez vlivu akvizic poklesl mezi kvartály o 25,1 %. V Adriatickém segmentu potom tržby klesly o 23,3 %. Nejvýznamněji dopadl vliv pandemie na UGO, které s uzavřením obchodních center a gastro provozů přišlo ze dne na den o absolutní většinu svých tržeb. Na složitou situaci zareagovalo zavedením nových služeb, jako je rozvážka a posílení spolupráce s partnerskými donáškovými službami. 

UGO otevírá provozovnu v centru Prahy, s další expanzí vyčkává

úterý 28. července 2020

Inovace přinesla Kofola i ve svém produktovém portfoliu. Na trh uvedla další z řady ochucených pramenitých vod z vlastních bylin, Rajec šípek, ale i Kofolu v půllitrových plechovkách, jejíž prodeje už několikanásobně předčily původní očekávání. Pro české gastro připravila novinku v podobě minerální vody Korunní ve vratném skle a v bylinném segmentu uvedla Leros Cold Brew na přípravu ledového čaje.

„Máme za sebou těžké období. Věříme, že z provozně náročného druhého kvartálu vycházíme silnější a že jsme připraveni i na případné další výkyvy,“ doplňuje Jannis Samaras a dodává: „S ohledem na vývoj posledních měsíců jsme stanovili nový cíl EBITDA pro rok 2020, a to na 950 mil. až 1 000 mil. Kč. Vzhledem k úspěšné letní sezóně představenstvo navrhne vyplatit dividendu v nezměněné výši, tedy 13,50 Kč na akcii.“

Kofola: I přes ztráty kvůli pandemii je pro nás udržitelnost klíčová

pátek 31. července 2020

-stk-