Wolt otevře na českém trhu kamenný obchod

pátek, 2. července 2021, 07:30 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Na podzim letošního roku spustí rozvážková služba Wolt na českém trhu Wolt Market.

Obchod Wolt Market ve Finsku, zdroj: Wolt

Obchod Wolt Market ve Finsku, zdroj: Wolt

Finský služba na doručování jídla Wolt spouští na českém trhu Wolt Market, který bude fungovat jako samostatný obchod na úrovni ostatních retailových partnerů. První pobočku otevře letos na podzim v Praze, výhledově mají následovat i další města. 

„Počáteční plán je otevřít několik obchodů – jeden až tři – v lokalitách s největší poptávkou, především v centrech měst. Naším cílem je postupně zrychlovat dobu doručení. Nyní se pohybuje do 30 minut. Ze zkušenosti z Finska, kde již Wolt Market působí, se ale pozvolna dostáváme i na průměrných 20 minut,” popisuje Jan Foret, ředitel českého Woltu.

Wolt Market bude fungovat čistě jako obchod k rozvozu, což má umožnit plánované rychlejší doručování. Po pilotním testování, které proběhlo v uplynulém roce ve Finsku a Řecku, společnost chystá spuštění Wolt Marketu ve většině zemí, kde působí. „Víme, že mnoho dalších hráčů bedlivě sleduje ‚quick commerce‘ trh, což souvisí s kontinuálním růstem celé e-commerce scény i poptávkou ze strany zákazníků, jejíž růst potvrdilo i naše testování na vybraných trzích. Zároveň si ale dáváme záležet, abychom službu neuspěchali. Naši zákazníci jsou zvyklí na kvalitní servis, takže ostrému spuštění předchází zdokonalování systému a nástrojů podpory prodeje,” dodává Foret. 

Ve Finsku za jeden rok působení vznikly tři Wolt Markety a součástí platformy se stalo téměř tři sta maloobchodníků. V Česku jde zatím o dvě stě partnerů, mezi něž patří například Žabka, Delmart, Daily Fresh, Lush, Ryor, L'occitane, Havlíkova apotéka, Freshlabels či Erotic City. 

Na českém trhu bude spuštěn s více než tisíci položkami, ze kterých budou moct zákazníci vybírat. „Neznamená to ale, že by se tím měnil přístup k našim maloobchodním partnerům. Naopak si uvědomujeme, že naše spolupráce je klíčem k úspěchu, a proto pro nás vždy zůstanou prioritou. Dlouhodobě se nám navíc potvrzuje, že rozšiřování nabídky vede ke zvýšené poptávce ze strany zákazníků, kteří si na nové možnosti doručování teprve zvykají,” říká Jan Foret. 

Pro Wolt Market se teprve sestavuje tým. „V současné době probíhá výběrové řízení na generálního ředitele a další vedoucí pracovníky, kteří budou mít na starost fungování a budování Wolt Marketu v České republice. Postupem času z tohoto týmu vyroste velká organizace, kde bude mít každý obchod v rámci konceptu Wolt Market vlastní zaměstnance,” doplňuje šéf českého Woltu.

Kromě České republiky vstoupí Wolt Market také do Dánska a Maďarska. Následně se rozšíří i do dalších zemí, v nichž vidí Wolt potenciál. 

-stk-