Bezrealitky: Pandemie urychlila náš repositioning

čtvrtek, 30. září 2021, 11:30 Marketing, Internet & Mobil Zuzana Erbenová

Bezrealitky rozšiřuje své pole působnosti a chystá novou komunikační strategii. „Potřebujeme všechno zvládnout i komunikačně, aby lidé viděli, co všechno nyní Bezrealitky je," říká Barbora Gschwengová, marketingová manažerka portálu.

Barbora Gschwengová vede marketing Bezrealitky od roku 2019, zdroj: Bezrealitky

Barbora Gschwengová vede marketing Bezrealitky od roku 2019, zdroj: Bezrealitky

Portál Bezrealitky v poslední době rozšiřuje své pole působnosti, z původně online nabídky nemovitostí bez zprostředkovatele se mění v platformu, která nabízí i jiné služby. Cílí na mladší generaci a přizpůsobuje tomu i prostředky komunikace. Na začátek příštího roku chystá novou komunikační strategii a webové stránky. „Jsme na trhu 14 let a patříme k jedné z největších realitních platforem v ČR, potřebujeme to všechno nejen obsloužit, ale také zvládnout i komunikačně, aby lidé viděli, co všechno nyní Bezrealitky je,“ říká k důvodu nadcházejících změn Barbora Gschwengová, marketingová manažerka portálu.

Začínáte nově spolupracovat s firmou Proficio na repositioningu a přípravě komunikační strategie. Proč jste se k tomuto kroku rozhodli?

Jak postupně rosteme, tak jsme cítili, že tomu musíme přizpůsobit i komunikaci, aby lidé viděli, co všechno nyní Bezrealitky je. Vlastně nám k tomu posunu pomohla právě pandemie, kdy jsme si uvědomili, že to chceme pojmout profesionálně. Bezrealitky už dávno nenabízí jen inzerci, ale i další doplňkové služby. A právě ty jsme letos výrazně rozšířili a již teď nabízíme řešení pro všechny – od těch, kteří prodávají svépomocí po ty, kteří chtějí prodej někomu kompletně svěřit. Pro ty jsme spustili službu Komfort, kdy se o prodej postará realitní specialista. A tím to neskončilo. V květnu jsme pak spustili prodej Expres – tedy možnost prodat byt nebo dům přímo nám a my pošleme do pár dnů peníze do úschovy. To všechno bychom chtěli promítnout i do komunikace.

Není zvláštní, že za vámi chodí lidé, aby se vyhnuli makléřům a stejně s vámi prodávají pomocí realitních specialistů?

Je to trochu paradox, ale nemělo smysl jít proti trhu. Stále více lidí se na nás obracelo, že chce prodat nemovitost s námi, ale nechtějí to dělat sami. Nechtěli jednat s makléři, chtěli servis bez realitky. Jenže některé věci do digitálu nepřeklopíte – třeba prohlídky. Takže jsme se rozhodli alespoň redefinovat přístup, jak makléři pracují a začali v rámci služby Komfort nabízet ucelený tým realitních specialistů, kteří se o klienta postarají od A do Z. S tím, že to jsou lidé z naší skupiny, za kterou máme samozřejmě plnou zodpovědnost.

Stále více lidí využívá aplikaci Bezrealitky i na mobilním telefonu, zdroj: Bezrealitky

Stále více lidí využívá aplikaci Bezrealitky i na mobilním telefonu, zdroj: Bezrealitky

Kam se chcete jako značka posunout? Jakým směrem se bude nově vaše komunikace ubírat?

Potřebujeme zůstat konzistentní ve třech pilířích naší komunikace. Jsme transparentní, féroví a říkáme, že realitní trh může dnes díky digitálním nástrojům fungovat jednoduše. A tak i komunikujeme. Nemáme potřebu podvádět nebo dezinformovat o realitním trhu. Chceme být otevření a říkat klientům pravdu, jak věci jsou a nabízet řešení, jak věci dělat.

V minulosti jsme byli v komunikaci hodně agresivní, hodně jsme se vymezovali vůči makléřům, kteří velice často trh manipulovali. Doba se ale posunula, kontrola makléřského řemesla je výrazně vyšší, takže už to nemáme zapotřebí. Těch věcí, které jsou na nás zajímavé a dobré, je víc, a tak se je snažíme dostat do komunikace. Nabízíme komplexní službu, chceme pokrýt celý trh s nemovitostmi a vše, co k tomu patří a nefungovat jen na mikroplatbách za zveřejnění inzerátů.

Jaký máte konkrétní plán na letošní rok a kdy přijdete s novou komunikací? Kdy je pro vás hlavní sezóna?

Teď probíhají strategická jednání a připravujeme facelift značky, novější web a celkové změny. Spolu se to potká v příštím roce, kdy představíme novou tvář Bezrealitky. Chceme využít to, co nám funguje a přidat k tomu to nové. Směřujeme to na začátek příštího roku. Ten je pro nás navíc v pronájmech hlavní sezónou. Budeme díky tomu připraveni na jaro – jakmile totiž zasvítí sluníčko, lidé začnou fotit prostory a pustí se do prodeje svých nemovitostí. Je to naše nejsilnější období a tomu přizpůsobujeme proto i komunikaci. V komunikaci si budeme více nárokovat pozici jedné z největších českých realitních služeb. Takže budeme sebevědomější, budeme chtít ukázat, že na nás je spoleh, ale nebude nás opouštět hravost, která je pro nás typická.

Během pandemie se realitní služby přesunuly do onlinu, třeba i prohlídky nemovitostí, zdroj: Bezrealitky

Během pandemie se realitní služby přesunuly do onlinu, třeba i prohlídky nemovitostí, zdroj: Bezrealitky

Zaznamenali jste během pandemie nějaké propady nebo přesuny zájmu? Vy jste přece jen už online byli, nicméně docházelo k nějakým změnám?

Určitě. Do online se přesunuly všechny procesy včetně těch realitních. My jsme na to byli připravení, na začátku roku jsme dokončili kompletní digitalizaci nájemního procesu, takže zájemci mohli využívat virtuální prohlídky, online smlouvy s online podpisem, který má stejnou váhu jako vlastnoruční a i jiné služby.

Během pandemie jsme nabrali zaměstnance do oddělení péče o zákazníky, aby dokázali obsloužit i nové klienty, kteří s online realitními službami neměli takovou zkušenost. To mimochodem hodně pomohlo vnímání značky Bezrealitky. Dlouhodobě sledujeme její znalost značky a spokojenost a vychází nám teď hodně vysoká. Takže chceme, aby to tak zůstalo i v době, kdy začínáme právě s komplexním realitním servisem cílit na nové skupiny zákazníků.

Kdo je ta nová cílová skupina, na kterou s nabídkou těchto služeb cílíte?

Je to především mladší generace kolem 30 až 35 let. Často teď zakládají rodiny a změnu bydlení potřebují řešit. Generace rodičů, které je dnes okolo padesátky a výše, byla zvyklá si všechno obstarat sama. Ti viděli před deseti lety přidanou hodnotu právě v tom, že si udělají na Bezrealitky inzerát a zbytek si zařídí podle svého. Ale mladí lidé už tomu nechtějí věnovat tolik času, více si ho váží. Pozorujeme, že se na nás takoví lidé už obrací. Vědí, že fungujeme 14 let, ale rozšířili jsme své služby. Nabízíme teď více služeb než na začátku a oni to s námi chtějí zkusit.

Bezrealitky se letos stala součástí realitní skupiny European Housing Services, zdroj: Bezrealitky

Bezrealitky se letos stala součástí realitní skupiny European Housing Services, zdroj: Bezrealitky

Budete nějakým způsobem více komunikovat nově vzniklou realitní skupinu EHS jako celek nebo zůstane komunikace odděleně pro Bezrealitky a ostatní součásti skupiny Maxima Reality, Český nemovitostní trust a službu Tvůj Správce?

Bezrealitky letos prošla velkou transformací a kromě jiného jsem se stali součástí miliardové realitní skupiny European Housing Services. Díky tomu můžeme nabízet výrazně větší záběr služeb. Komunikace v tomto směrem k zákazníkům je ale teprve na začátku. Nechceme zbytečně ředit sílu značky Bezrealitky. Proto nepůjdeme do nějaké obecné komunikace jako skupina – zákazník by to měl vnímat naopak tak, že si Bezrealitky přizvala silné partnery, kterým věří a se kterými si vzájemně pomáhají v zajištění jednotlivých služeb. Na byznysové úrovni to pak bude jiné, tam si EHS chce vydobýt pověst realitních služeb, které to chtějí dělat lépe než ostatní a s lidskou přidanou hodnotou.

Portál Bezrealitky funguje online, neuvažujete i o offline výstupu, otevření kanceláří? Řada online hráčů s tím, jak rostou, otevírá postupně i kamenné pobočky a po spojení v rámci EHS by se to nabízelo?

Nemáme zatím potřebu mít kamenné pobočky, jsme schopni za klientem jít a většinu obsloužíme online. Když klient potřebuje něco konkrétního, máme specialisty, kteří s tím klientovi pomohou a s těmi se může potkat i fyzicky. Nepotřebujeme se rozšiřovat o kamenné pobočky nebo kontaktní místa. V minulosti to byla jedna z diskutovaných alternativ, ale v rámci našeho konceptu nedává smysl. Naše výhoda je právě v tom, že vše, co se dá zvládnout online, zvládneme online. A na zbytek máme vlastní realitní specialisty.

V obsahovém marketingu určitě chceme ještě posílit a uvažujeme například o vlastním podcastu. Komunikaci se snažíme držet v zajímavém, fresh stylu, který dokáže oslovit i tu naši budoucí cílovou skupinu, tedy mladší lidi.

Barbora Gswengová, marketingová manažerka Bezrealitky

Během loňského roku jste poprvé použili hudební logo, které vyvinul tým Audiotech. Jak to funguje? Pracujete s tím ještě nějakým způsobem?

Komunikaci se snažíme držet v zajímavém, fresh stylu, který dokáže oslovit i tu naši budoucí cílovou skupinu, tedy mladší lidi, kteří to budou někdy řešit. Zvukové logo vzniklo v loňském roce, kdy jsme i v naší kampani komunikovali, že budoucnost realitních služeb je bez realitky. S nápadem přišla produkce a nám se to zalíbilo. Používáme to primárně ve spotech a do budoucna možná i v podcastu nebo na infolince, chceme s tím dále pracovat.

Věnujete se hodně také obsahovému marketingu. Plánujete nějaké nové formy, jak oslovit zákazníky?

V obsahovém marketingu určitě chceme ještě posílit a uvažujeme například o vlastním podcastu – ucelených seriálech s odborníky, kteří by poradili, jak prodat nemovitost, na co si dát pozor a podobně. Děláme si různé průzkumy, jak Češi bydlí, jak investovat do bytu, jak ho prodat, jaké jsou trendy na trhu, a je tam potenciál pro podcasty, videa a blogy. Cílem je, aby nás lidé našli třeba hned, když jdou na Spotify. Máme v plánu přiblížit se touto cestou mladším lidem a podchytit si je do budoucna. Těm, co s námi již jsou, tak posílat přehled, jakou cenu má jejich byt, zkrátka využít informace, které máme a odrazit se o to i v obsahovém marketingu.

Barbora Gschwengová začala po studiích svou kariéru v jedné z top 5 reklamních agentur na Slovensku (RIESENIA.com). Český trh začala v roce 2015 mapovat a oslovovat z pozice marketingového specialisty v e-shopu Lékárna.cz, kde působila tři roky. Dále vedla marketing start-upu, který pro Komerční pojišťovnu vytvářel Creative Dock. Od března 2019 působí jako marketing manager v Bezrealitky, kde koordinuje tým externistů a agentur. Zde zodpovídá za akvizici nových zákazníků, ale také komunikaci značky jako takové.