Hraní mobilních her sílí, trendu můžou využít i inzerenti

čtvrtek, 6. ledna 2022, 07:40 Internet & Mobil MediaGuru

Hraní her na mobilních zařízeních je v Česku oblíbenou aktivitou. Výzkum od AdColony ukazuje sociodemografii hráčů i jejich nejčastější aktivity.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Podle výzkumu AdColony, reklamní platformy na mobilních telefonech, je hraní mobilních her v Česku populární aktivitou. Z dostupných dat vyplývá, že platforma v Česku registruje 3 miliony uživatelů. Rostoucí trend zájmu o hraní mobilních her podnítila také pandemie covid-19.

Z hlediska věkové struktury je hraní her na mobilech rozvrstveno relativně rovnoměrně mezi mladší i střední věkové skupiny. Určitým překvapením může být fakt, že o něco více mezi hráči mobilních her převládají ženy (51,2 %). Největší skupinu českých mobilních hráčů tvoří věková skupina 45+ (31,7 %). Následuje skupina 35-44 (25,2 %) a 25-34 (24,4 %). Věková skupina 16-24 let, u které se hraní her nejvíce předpokládá, tvoří podle AdColony 18,7 %. Data postihují nejen klasické hráče, ale také běžnou populaci, která si hraním her typu Candy Crush, Angry Birds nebo Fruit Ninja vyplňuje svůj volný čas.

Nejoblíbenějším druhem her jsou mobilní hry dostupné zdarma. Z hlediska žánrů čeští hráči nejvíce vyhledávají hry akční a dobrodružné (45,9 %), simulace (43,3 %), puzzle (36,7 %) nebo například závodní (35,7 %). Průměrný čas, který hraním na mobilech lidé v Česku tráví, jsou tři hodiny denně.

zdroj: AdColony

zdroj: AdColony

Nejoblíbenějším druhem her jsou hry free-to-play. Z hlediska žánrů čeští hráči nejvíce vyhledávají hry akční a dobrodružné (45,9 %), simulace (43,3 %), puzzle (36,7 %) nebo například závodní (35,7 %). Data AdColony dále ukazují, že průměrný čas, který hraním lidé v České republice stráví jsou tři hodiny denně.

Využití mobilních her pro inzerenty

Vzhledem k předpokládanému zvyšujícímu se počtu hráčů mobilních her díky rozšiřování pokrytí 5G jde o potenciálně zajímavou skupinu pro inzerenty. AdColony nabízí své reklamní formáty českým zadavatelům prostřednictvím společnosti Httpool. Inzerentům nabízí různé formáty reklamy, ke kterým patří např. full-screen video (video přes celou obrazovku). Možností je také přidat za video tzv. „dynamickou koncovou kartu“, která má zvyšovat míru interakce uživatelů. Mezi další reklamní formáty patří i interaktivní formát s efekty (Aurora HD) a intersticiální displeje a bannery. Je také možné nastavit to, aby se reklamy nezobrazovaly lidem mladším 18 let. AdColony ale celkově není tak restriktivní v pravidlech inzerování jako například některá sociální média, lze tak propagovat například kryptoměny, alkohol a podobné produkty. Zároveň však dbá na brand safety a monitoring věku je nedílnou součástí těchto kampaní.

Možnosti pro inzerenty v mobilních hrách, zdroj: AdColony

Možnosti pro inzerenty v mobilních hrách, zdroj: AdColony

Hráči mobilních her používají své mobilní telefony jako druhou obrazovku, když sledují televizi. Data odhalují, že nejčastěji tito lidé tráví čas na sociálních sítích, chatují s přáteli nebo hrají hry. Tohoto trendu by si podle AdColony měli všímat inzerenti, kteří mohou dobře cílenou reklamou ve hře upoutat pozornost hráčů, i když haní her zrovna není jejich primární aktivitou. Jde o skupinu lidí, která je také aktivní v „offline“ životech. Do TOP 5 aktivit se řadí například návštěvy restaurací, sport, návštěvy kin, poslech hudby nebo sledování filmů.

-tšl-