Módní marketing sází hlavně na online, využívá ale i TV

čtvrtek, 14. dubna 2022, 07:40 Marketing MediaGuru

Marketing v módním průmyslu je po covidu čím dál silnější v online prostředí. V marketingových aktivitách se však neztratí ani televizní reklama.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Pro módní marketing je klíčová komunikace se zákazníkem. Firmy pro ni nejčastěji využívají své e-shopy, web či sociální sítě. Důležitou roli hrají také influenceři. „Máme skvělou komunitu zákazníků, takže díky těmto platformám k nim máme velmi blízko,“ vysvětluje výhody online komunikace Karolína Ježková, tisková mluvčí firmy Vasky. Tradiční komunikací značek však zůstávají také reklamní spoty.

Módní marketing vyžaduje specifickou práci ve velmi konkurenčním prostředí. Oslovit co nejvíce zákazníků je pro tento segment klíčové. Jedním z hlavních komunikačních aktivit je podle vyjádření oslovených značek právě spolupráce s influencery. „Na jednotlivých kampaních spolupracujeme s influencery, které si vybíráme podle tématu. Nezaměřujeme se pouze na fashion/lifestyle blogery, což nás odlišuje od konkurence,“ objasňuje Nicole Groesslová, country managerka CZ/SK Answear.

Orientace na zákazníka a zlepšení zákaznické zkušenosti je v dnešní době velmi důležitým aspektem. „Trendem zůstává být v co nejužším kontaktu se zákazníky, vnímat jejich potřeby a přinášet jim co nejlepší zážitek z nakupování,“ vysvětluje Nicole Groesslová.

Pro komunikaci značek je stále velmi důležitá také televizní reklama, která osloví velké množství lidí. „V kampani Lifespiration pokračujeme nyní formou sponzoringu v televizi jak v Čechách, tak na Slovensku. Celá kampaň je doplněna soutěžemi,“ doplňuje Nicole Groesslová. V Answear v průběhu loňského roku spustili také mobilní aplikace na všech trzích, kde působí a převedli všechny webové stránky na novou platformu. Reklama v televizi je běžnou investicí také pro Zoot. Televizní spoty se však objevily také od značky Vasky. „Vyzkoušeli jsme si dvakrát i televizi a na podzim poprvé out of home. Nejsme v tomto ohledu velcí hráči, ale do budoucna máme jistě v plánu toto pole působnosti rozšiřovat,“ říká Karolína Ježková.

V módním marketingu se značky chtějí čím dál více soustředit na sekci home, která je mezi zákazníky velmi oblíbená. „Dalším naším cílem je komunikovat šíři naší nabídky, a to nejen ve formě nových značek, ale rovněž se chceme více zaměřit na kategorii dětí a home, ve kterých je Zoot silný, ale zákazníci ho v tomto ještě nemají úplně spojený,“ doplňuje Veronika Drdáková, PR managerka Zoot. Rozšíření o sekci Home & Decor podnikli také v Answear. První produkty se na Answear.cz objevily na konci minulého roku.

Novinky představují také ve firmě Vasky, kde si zákazníci mohou nově koupit boty ve veganské variantě nebo také úplně první barefooty. „S těmi se nám pojí kampaň ‚Zastav se’, kterou vyzýváme lidi k uvědomění si sebe sama, svého okolí a toho, co je důležité. Propojili jsme se například s well being aplikací VOS, jejíž předplatné dáváme k nákupu,“ dodává Karolína Ježková.

Nová kampaň Zastav se od firmy Vasky, zdroj: Vasky

Nová kampaň Zastav se od firmy Vasky, zdroj: Vasky

Tváří kampaně Metroopolis značky Zoot je Hana Vagnerová, zdroj: Zoot

Tváří kampaně Metroopolis značky Zoot je Hana Vagnerová, zdroj: Zoot

Online posílil také díky covidu

Nicole Groesslová za Answear vysvětluje, že omezení nákupu v obchodech v souvislosti s pandemií vyvolalo velké změny v chování spotřebitelů. Díky covidu se lidé naučili nakupovat oblečení i boty online a v tomto trendu i nadále pokračují. „Výsledky těchto opatření se dostavily v roce 2021, kdy společnosti jako Answear zdvojnásobily své tržby oproti roku 2020,“ dodává.

Kvůli zavřeným prodejnám během pandemie se značky musely orientovat zejména na digitální prostředí. „Tím, že jsme jako e-shop začínali, tak to pro nás nebyla taková rána a byli jsme na to připraveni,“ ujasňuje situaci za Vasky Karolína Ježková. S rozvolňujícími se opatřeními se Vasky více soustředí také na offline akce, kde mohou být se svými zákazníky naživo.

Firmy pomáhají Ukrajině

Stejně tak, jako ostatní segmenty, i módní marketing upravuje své aktivity vzhledem k válečné situaci na Ukrajině. K pomoci zasaženým lidem se pouští čím dál více firem. Firmě Zoot se podařilo získat více než 1,2 milionu korun pro válkou postižené lidi v rámci Zootletu.

Díky svému působení na ukrajinském trhu pomáhá také Answear. Nicole Groesslová zapojení vysvětluje: „Tváří nové kolekce, která se připravovala několik měsíců, „No shame. No Fear.“ je ukrajinská boxerka Sasha Sidorenko. Vzhledem k tragickým a znepokojujícím událostem několika posledních dní jsme se rozhodli výtěžek z prodeje této kolekce věnovat humanitární organizaci Červený kříž.“

Vždy nám záleželo na našich zákaznících, na planetě, na našich ševcích. Mezi nimi jsou i tací, jejichž rodin se válka týká osobně,“ říká za Vasky Karolína Ježková. „K situaci jsme se vyjádřili, aby naši zákazníci věděli, že i my řešíme formy podpory, které jsou v našich možnostech a pomůžou v zasažených oblastech. Byli jsme například součástí charitativního fashion bazárku a darujeme boty potřebným, zejména ukrajinským rodinám, které do Česka dorazily,“ dodává.

Tváří kampaně Answear "No shame. No Fear" je ukrajinská boxerka Sasha Sidorenko, zdroj: Answear

Tváří kampaně Answear "No shame. No Fear" je ukrajinská boxerka Sasha Sidorenko, zdroj: Answear

-tšl-