Netflix zvažuje prodávat asi čtyři minuty reklam v hodině

čtvrtek, 1. září 2022, 07:50 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Zatím neoficiální plány Netflixu napovídají, že streamovací videoslužba nechce ve své levnější verzi předplatného s reklamou zahltit diváky reklamními spoty.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Streamovací videoslužba Netflix zvažuje, že si za levnější verzi s reklamou bude účtovat částku mezi 7 až 9 USD měsíčně. To je zhruba o polovinu méně, než kolik stojí nejrozšířenější forma předplatného bez reklam. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje, které jsou s plány obeznámeny.

Bloomberg dále uvádí, že Netflix plánuje v balíčku s reklamou prodávat asi čtyři minuty reklam za hodinu (pro srovnání: limit pro tuzemské komerční TV vysílatele je 12 minut  v hodině). V plánu má zobrazovat reklamy před a během některých programů, ale ne po nich. Inzerentům také sděluje, že chce uzavírat menší objemy, aby diváky reklamními spoty nezahltil. Uvedené informace tak naznačují, že Netflix se snaží najít vhodnou rovnováhu mezi zavedením komerce do vysílání, ale zároveň zachováním určitého komfortu pro diváky. Reklamní platformu dodá Netflixu společnost Microsoft. Podle informací serveru AdAge přijde Netflix ve svém hybridním modelu s omezenými možnostmi cílení reklamy a zadavatelé si nebudou moct vybírat pořady, u kterých se reklama objeví. Zadavatelům údajně garantuje zásah 500 tis. předplatitelů (myšleno pro hybridní formu předplatného na americkém trhu) a požaduje 60 USD za tisíc impresí (CPM).

Netflix plánuje představit svou novou levnější variantu během posledních tří měsíců roku 2022, a to nejméně na šesti silnějších trzích. V dalších zemích bude tuto hybridní formu předplatného uvádět v průběhu příštího roku. Netflix zatím oficiálně cenu nové služby ani množství prodávané reklamy nekomentoval. Dříve ale zmínil, že si od zavedení hybridní formy předplatného slibuje rozšíření své uživatelské základny. „Obecně víme, že spotřebitelé jsou citliví na ceny. A někteří z těchto spotřebitelů se nikdy nezaregistrovali do Netflixu. Někteří byli našimi členy po určitou dobu a rozhodli se z různých důvodů členství zrušit. To všechno pro nás představuje příležitosti přilákat širší skupinu členů," popisoval po kvartálních výsledcích letos v červenci Greg Peters, COO a CPO Netflixu. Naznačil rovněž, že monetizace pomocí levnějšího předplatného s reklamou může být možná i lepší, než jaké firma dosáhne pouze u verze s předplatným.

Netflix v současné době nabízí různé typy předplatného, ve Spojených státech je populární služba s tarifem 15,49 dolaru (asi 367 Kč) měsíčně. Společnost poprvé připustila, že by mohla začít nabízet i levnější předplatné podpořené příjmy z reklamy letos na jaře, když zveřejnila hospodářské výsledky za první čtvrtletí. Do té doby se společnost, která klade velký důraz na pohodlí předplatitelů, bránila a tvrdila, že reklama u ní k vidění nikdy nebude.

Podobně jako Netflix postupují i další streamovací služby. Například HBO Max nabízí službu bez reklam za 15 dolarů měsíčně a za službu s reklamou si účtuje deset dolarů za měsíc.

-mav-