Martina Říhová nahradí v čele CNC Felixe a Stránského

úterý, 22. listopadu 2022, 11:50 Tisk, Lidé MediaGuru

Nejvyšší management Czech News Center dozná po dvou letech změn. Odcházejí z něj Juraj Felix a Tomáš Stránský, do čela se postaví Martina Říhová.

Martina Říhová, zdroj: Active Radio

Martina Říhová, zdroj: Active Radio

Mediální dům Czech News Center (CNC) mění po dvou letech svůj nejvyšší management. Z něho odcházejí Juraj Felix a Tomáš Stránský. Skupina Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče se totiž rozhodla více propojit CNC s rádiovou společností Active Radio a do čela CNC se tak „z důvodu efektivnější koordinace" postaví Martina Říhová, dosavadní generální ředitelka Active Radio.

Martina Říhová bude nadále odpovědná i za řízení skupiny rádií. Spolu s ní do CNC nastupuje na pozici Chief Operating Officer (COO) Karel Žalud, který řídí finance skupiny CMI a působí i v Active Radio na pozicích CFO a COO.  

„Vážím si této příležitosti a pevně věřím v úspěch naší mise. Kromě spojení obou domů a vytvoření synergií bude našim úkolem i dokončit digitální transformaci CNC rozpracovanou Jurajem Felixem a týmem, který vybudoval. CNC a velké množství jejích zaměstnanců znám velmi dobře, spolupracujeme už nyní na celé řadě projektů, proto si troufnu odhadnout, že nebudeme s Karlem Žaludem potřebovat příliš času na detailní seznámení se všemi procesy. Propojení obou mediálních domů se nabízí, synergie jsou zřejmé a náš cíl je jasný: posílit a upevnit pozice největšího printového vydavatelství, největšího rádiového domu a akcelerovat dlouhodobý růst v digitálním segmentu,“ říká Martina Říhová, CEO CNC.

Juraj Felix, jeden ze dvou dosavadních CO-CEOs, přijal nabídku akcionářů CMI a bude se z pozice managing director pro digitální investice CMI věnovat jak řízení stávajících digitálních projektů skupiny (v ČR i zahraničí), tak rozvoji nových příležitostí. Z titulu této funkce bude podporovat i dokončení transformace CNC. Zároveň zůstává členem představenstva CNC. Tomáš Stránský skupinu opustí.

CNC prochází digitální transformací, kterou má naplánovanou na tři roky. Ta by měla dojít do svého cíle v roce 2024. Obnáší především nový přístup při přípravě mediálního obsahu, technologickou i datovou proměnu. Nejnověji se odrazila i v akcentu na digitální média, například zúžením tiskového portfolia o několik časopisů od ledna 2023. 

CNC chce být v digitálu stejně silná jako v printu

čtvrtek 4. listopadu 2021

„Sjednocení řízení obou společností je racionální a strategicky správný krok, který je reakcí na komplexní externí prostředí a dynamický vývoj mediálního trhu. Juraj s Tomášem odvedli velký kus práce a rozpracovali do předfinální fáze projekt digitální transformace společnosti. To vše v mimořádně obtížných podmínkách zahrnujících jak období covidu, tak následného obrovského zdražení cen papíru a pokračující absence rozumné regulace globálních technologických dominantů. Tomovi přejeme hodně štěstí v novém působišti, posun Juraje na skupinovou pozici vítáme jako zásadní posílení našich aktivit a ambicí v oblasti digitální projektů, ve kterých, vzhledem k rozsahu celé skupiny a z toho vyplývajících příležitostí, vidíme velmi významný potenciál, zásadně přesahující měřítko České republiky, “ říká Branislav Miškovič, člen představenstva Czech Media Invest.

Projekt fúze plánuje CMI dokončit po přestěhování obou firem do nových sídel na Hagiboru, tedy začátkem roku 2024.

Tomáš Stránský nastoupil na post Co-CEO společnosti CNC před dvěma lety. V CNC (a bývalém Ringieru) pracoval nejprve jako finance controllor už od roku 2004 a od roku 2008 byl finančním ředitelem. V pozici Co-CEO nahrazoval před dvěma lety Libuši Šmuclerovou, která se přesunula do strategické funkce, kterou zastává z postu předsedkyně představenstva CNC.

Juraj Felix byl do pozice Co-CEO CNC jmenován na jaře 2020. Tehdy doplnil Libuši Šmuclerovou. Stal se spoluzodpovědným za celkové řízení a tvorbu zejména online strategie CNC a převzal odpovědnost za rozvoj digitálních aktivit a videa. Měl na starost i internetovou televizi Mall.TV (tehdy ještě ve skupině Mall Group), za kterou byl původně odpovědný.

Martina Říhová strávila velkou část kariéry v agenturním prostředí. Před vstupem do vedení společností pod Czech Media Invest strávila 18 let ve francouzské nadnárodní komunikační skupině Publicis, primárně ve vedoucích pozicích mediálních agentur jako MediaVest a Starcom, naposledy zastávala pozici CIO Publicis One. V listopadu 2017 si převzala pod taktovku vedení společnosti Active Radio, k ní přidala v květnu letošního roku také spřízněnou společnost CMI News.

Karel Žalud získal několikaleté zkušenosti v konzultační společnosti Deloitte, následně v roce 2010 přešel poprvé do mediálního prostředí, a to do pozice CFO a CCO v mediálním domě Economia. V dalších letech řídil podobnou agendu například v RSBC Group, OMD Czech a Media Service nebo v Hertford Investments. Od začátku roku 2020 působí ve skupině CMI.

CNC je vydavatelem deníků Blesk, Aha!, Sport, E15, časopisů spojených se značkou Blesk, magazínů Reflex, ABC, Svět motorů, Sluníčko nebo Mateřídouška a dalších. Stejně tak provozuje weby spojené s uvedenými tituly. Active Radio vlastní rádia Evropa 2, Frekvence 1, Dance a Bonton. Nedávno prodala zpravodajské rádio Z.

-mav-