
Zdroj: Český registr dárců krvetvorných buněk
Český registr dárců krvetvorných buněk ve spolupráci s agenturou Kaspen / Jung von Matt přichází skampaní „Otevři si hubu na celý svět“, která chce ukázat, že prvotní odběr kostní dřeně se provádí i bezbolestně stěrem ze sliznice tváře. Cílem kampaně je přivést do registru nové dárce.
Kampaň pracuje s portréty lidí s otevřenou pusou a vypláznutým jazykem. „Stále narážíme na hluboce zakořeněný mýtus, že už jen vstup do registru bolí,“ říká Marie Kuříková, vedoucí Českého registru dárců krvetvorných buněk, a dodává: „Ano, vstoupit lze pomocí odběru krve, ale na běžných náborech stačí otevřít ústa, štětičkou si setřít vzorek z vnitřní strany úst a během pár vteřin je hotovo.“
„Výzva ‚Otevři si hubu‘ má otevřít téma dárcovství, proto je záměrně nestandardní. V záplavě průměrných kampaní bez emocí jsme chtěli přijít s něčím, co opravdu zaujme a nenechá nikoho chladným,“ vysvětluje Barbora Hájková, výkonná ředitelka Kaspen / Jung von Matt. „Vyplazený jazyk tu není provokací, ale symbolem odvahy mluvit nahlas o věcech, které dávají smysl. A právě díky síle sociálních sítí může tahle výzva obletět svět a oslovit lidi, kteří mohou reálně někomu zachránit život.“
Na portrétech kampaně se objevují zpěvák Tomáš Klus, herec Filip Březina a Lukáš Přibyl se svou dcerkou Madlenkou, jejíž emotivní příběh nedávno dojal celé Česko a ukázal sílu dárcovství.
„Hledali jsme silný vizuál, který se lidem vryje do paměti. Jednoduché gesto, které může s pomocí influencerů žít vlastním životem a inspirovat další a přivést tak nové dárce. I proto jsme do tvorby zapojili umělou inteligenci, která nám pomohla dotvořit výraznou vizuální identitu kampaně,“ dodává Richard Svárovský, art director Kaspen / Jung von Matt.
Klíčové fotografie pořídil David Turecký, mediální prostor poskytla skupina Knowlimits. Kampaň vznikla zcela pro bono. K vidění bude v outdooru, na internetu a sociálních sítích.
Credits
- Kreativní agentura: Kaspen / Jung von Matt
- Mediální agentura: Knowlimits
- Produkce: Kaspen / Jung von Matt
- Creative director: Tomáš Kopečný
- Executive managing director: Barbora Hájková
- Copywriter: Viktor Špála
- Art direction: Richard Svárovský
- Fotografie: David Turecký
-stk-