Pronájem lidí: netradiční promotion a guerilla marketing

pátek, 16. listopadu 2012, 00:31 Marketing MediaGuru

Další možností, jak si získat pozornost v exponovaném reklamním světě, je projekt Pronájem lidí.

Projekt PronájemLidí.cz dostává reklamu tam, kde ji lidé tak nečekají, a to na těla pronajatých osob, na oblečky psů, dětské kočárky, ale i invalidní vozíky. Principem je zapojení lidí do marketingových akcí s tím, že svým jednáním ovlivní ostatní nebo je také přímo do samotné akce zapojí. Příkladem jsou happeningy, taneční akce z ulic, obchodů nebo nádraží, které vzbuzují pozornost nejen kolemjdoucích. Ti si často zážitek nenechají pouze pro sebe a dále sdílejí videa a odkazy. Provozovatelem projektu je firma BON Media.

„Marketingový mainstream a klasická reklama se orientují především na prostor a kvantitu, čím zabírají více místa a čím je jich více, tím lépe. To pak způsobuje, že reklamu vidíte doslova na každém rohu. Pronájem lidí se zaměřuje na především na aspekt času, individuality a jedinečnosti. Akce jsou dočasné, zabírají často pouze minimum místa, jsou nečekané, a o to více pozornosti získávají,“ popisuje hlavní koncept PronájmLidí.cz kreativní jednatel BON Media Martin Březina.

Můžeme  tomu  také  říkat  vytváření  referenčního,  virál,  buzz  či  pouličního marketingu.  Smyslem  je  vyvolání  pozornosti  v místě  akce,  přilákáním  do  prodejny, restaurace, upozorněním na produkt nebo službu a tak podobně. Jedinečnost projektu spočívá v realizaci na základě ideového záměru, který je vždy v souladu s preferovanými cíli klienta a v harmonii s výběrem vhodných lidí, místa, času a doby trvání. Nedílnou součástí je dokumentační foto i audiovizuální záznam. Služba je určena nejen konečným zadavatelům, ale také komunikačním agenturám, jako součást komplexních reklamních kampaní pro klienty. „Za každou zakázkou stojí především nápad. Snažíme se tak každému klientovi poskytnout řešení, které optimálně zapadá do konceptu komunikačních aktivit, ale je zároveň výjimečné. Díky individualitě lidí tak nelze žádnou akci realizovat úplně stejně,“ doplňuje Martin Březina.

Happening před Ikea

Příklady

Walkingboard

Jde o „dvousložkové médium” – kombinaci citylightu a promotéra – které dopraví reklamu přímo mezi lidi a díky provedení, možnostem přizpůsobení kampaně individuálním požadavkům klienta a lidské interakci může zvýšit efektivitu oslovení cílové skupiny. Základem konceptu je reklamní panel se dvěma plochami – velkou na zádech a menší, viditelnou zepředu (nad hlavou promotéra), které navíc využívají technologii podsvícení prostřednictvím LED diod, což zajistí dokonale rovnoměrné podsvícení s vysokým jasem.

Kolečka na cestách

Prostřednictvím projektu PronájemLidí.cz spolupracuje společnost BON Media s Kolečky na cestách o.s. Cestou je uplatnění vozíčkářů na reklamních aktivitách. Kolečka na cestách se zabývají zachováváním a zlepšováním zdravotního, zejména psychického stavu a sociálního postavení občanů imobilních po poranění míchy, dodáním odvahy k dosažení jejich aktivního života, rovnosti práv, možností a příležitostí ve společnosti prostřednictvím cestování, poznáváním cizích kultur a zvyklostí. Invalidní vozík je možné využít jako propagační nosič, který v běžném prostředí přitahuje pozornost ke sdělení reklamního apelu. Pro zadavatele se tak nabízejí možnosti využití v rámci marketingových kampaní.

Autorka textu: Tereza Melišová