Čeští olympijští partneři spouštějí své kampaně

pondělí, 03. února 2014, 14:09 Marketing, Reklama MediaGuru

V pátek startují zimní olympijské hry v Soči. Jak se na ně připravili partneři Českého olympijského výboru?

Zimní olympijské hry v Soči začnou již tento pátek 7. února. I když ve středu zájmu budou především sportovní výkony, zviditelnit se v souvislosti s olympiádou chtějí i její partneři. Vedle mezinárodních sponzorů se na národní úrovni mohou tuto sportovní událost využít pro svou propagaci i partneři Českého olympijského výboru, kteří se podle výše plnění dělí na partnery generální a oficiální. Mezi generální partnery letos patří Skupina ČEZ, Pilsner Urquell, Česká spořitelna a Škoda Auto, mezi oficiální RWE, Česká pošta, T-Mobile, Lesy ČR, Sazka, Agrofert a tvůrce olympijské kolekce Alpine Pro.

Partneři se společně představí v Olympijském parku Soči v Praze na Letné, který bude od 7. do 23. února nabízet zábavný program, přímé přenosy ze Soči či možnost vyzkoušet si zimní sporty. V parku bude umístěno hokejové hřiště a kluziště, běžkařská trať, ledová dráha na curling či snowpark. Například Škoda Auto tam bude mít svůj info stánek, butik s prodejem merchandisingu a showroom, v němž bude prezentovat svých 12 vozů, přičemž dominantou bude nový model Škoda Yeti, který bude možné vyhrát v QR soutěži. Pod záštitou společnosti ČEZ bude možné navštívit výstavu fotografií Herberta Slavíka – Czech Team 20 let. Pilsner Urquell tam bude provozovat stylizovanou hospodu, T-Mobile zase Iglú, v němž budou probíhat zábavné aktivity. Kromě toho nabídne T-Mobile pro olympijský park i speciální aplikaci „Letná 2014“, přes kterou budou moci získat veškeré užitečné informace pro jeho návštěvu či vygenerovat si volnou vstupenku.

V komunikaci své spojení s olympiádou pojal každý z partnerů jinak. Česká spořitelna vytvořila speciální herní stránky www.fanouskiada.cz, kde mohou lidé ukázat, jak moc fandí českým sportovcům. Soutěží se o oblečení z oficiální kolekce Alpine Pro, ale i o LCD televize, tablety a herní konzole. Hru doprovází produktová kampaň se speciální nabídkou, kdy bude možné si do konce února pořídit osobní účet a získat jeho vedení na rok zdarma. Za každou získanou medaili budou přidány další měsíce zdarma. Pod kampaní je podepsána agentura Concept One.

Skupina ČEZ pojala olympiádu jako oslavu všech, kteří svou energii vkládají do sportu. V duchu sloganu „Vaše energie dokáže úžasné věci, naše tomu ráda pomáhá“ obsadila do kampaně běžné lidi při zimních sportovních aktivitách. Reklamní a sponzoringové spoty doplní ČEZ Point studio s Jaromírem Bosákem na České televize. Kreativní koncept připravila agentura Lowe.

Společnost Pilsner Urquell do Soči vypravila více než 13 000 piv v sudech a plechovkách, které si budou k dostání v tamním hotelu Oasis, kde bude probíhat i škola čepování, ukázky různých stylů čepování od mistrů výčepních nebo speciální ochutnávky. Úspěšní olympionici dostanou, jako v minulých letech, zásobu piva na rok zdarma. V českých obchodech je k dostání limitovaná edice balení s olympijským designem, v téměř tisícovce restaurací bude možné si „vysoutěžit“ olympijský půllitr. Na samotné konání olympiády je připraven televizní spot z dílny agentury Ogilvy & Mather.

Škoda Auto u příležitosti olympiády propaguje svůj nový model Yeti. Televizní kampaň bude probíhat zejména ve spojení se sportovními přenosy, reklamní spot bude prostřednictvím několika krátkých příběhů ukazovat, jaký neobyčejná dobrodružství lze s vozem škoda Yeti zažít. Pod kampaní je podepsána agentura Leagas Delaney.

T-Mobile se na dobu olympiády ve své kampani přesunul do školní tělocvičny. Po dvou letech upustil od dua Vojty Kotka a Lukáše Pavláska a vsadil na tvář herce Dejvického divadla Ivana Trojana. Ve vedlejších rolích jej budou doprovázet další herci – Kristýna Boková, Jan Antonín Duchoslav či Lenka Vychodilová. Kromě toho nabídne T-Mobile i aplikaci „ZOH 2014“, která nabídne kompletní výsledkový servis z her, podrobný televizní program či fotografie ze zákulisí Českého olympijského týmu. Kreativní koncept pochází od agentury Saatchi & Saatchi, online část připravila agentura Symbio Digital, BTL komunikaci zajišťuje společnost Klan. Na vývoji aplikací se podílely společnosti Gods a eMedia.

Agrofert se ve své olympijské komunikaci zaměří především na tiskovou inzerci v titulech vydavatelství Mafra a týdeníků 5plus2. Kampaň vznikla in-house.

Sazka mimořádnou komunikaci neplánuje. Využije pouze vizibilitu, která plyne z partnerství s ČOV, tedy zejména umístění loga na oficiálních materiálech.

-kch-