Agenturou roku letošního Cannes je Adam&EveDDB

neděle, 22. června 2014, 00:00 Reklama MediaGuru

Kampaněmi roku ve filmové kategorii byly práce pro Harvey Nichols a virál s Van Dammem.

Reklamní festival Cannes Lions končí. V sobotu 21. června byly oceněny nejlepší počiny v posledních kategoriích: Film, Film Craft, Innovation, Branded Content & Entertainment a Titanium & Integrated. České agentury se v nich již neprosadily. Letošní rok byl však pro českou reklamu úspěšný; česká agentura Young & Rubicam získala zlato v kategorii Press a bronz v kategorii Outdoor.

V kategorii Film byly uděleny dvě Grand Prix: jedna z nich putovala do londýnské agentury Adam&EveDDB za kampaň „Sorry I Spent it od Myself“, kterou vytvořila pro obchodní řetězec Harvey Nichols. Kampaň již byla oceněna Grand Prix v kategorii Promo&Activation, její tisková varianta získala nejvyšší cenu v kategorii Press.

Druhou Grand Prix v kategorii Film získala švédská agentura Forsman & Bodenfors za virální kampaň „The Epic Split“ s Jean-Claude Van Dammem, kterou vytvořila pro Volvo Trucks.

V kategorii Innovation si Grand Prix odneslo trio složené ze dvou ruských agentur Megafon a Axis a londýnské agentury Asif Khan za kampaň „Megafaces Pavilion“, kterou vytvořily pro olympiádu v Soči.

V rámci kategorie Titanium & Integrated se udělují dvě Grand Prix. Tzv. Integrated Grand Prix, která oceňuje integrované kampaně, byla udělena již několikrát vyznamenané londýnské agentuře Adam&EveDDB za kampaň „Sorry I Spent it od Myself“ pro Harvey Nichols, která tak celkem získala celkem čtyři hlavní ceny.

Druhá, tzv. Titanium Grand Prix je udělována kampaním, které do reklamního průmyslu dokážou vnést natolik průlomové a provokativní myšlenky, že zpochybní reklamu samotnou a ukážou nový směr. Letos tuto cenu získala japonská kampaň „Internavi“ od agentury Dentsu pro Hondu, která se vrátila v čase do roku 1989, kdy Ayrton Senna zajel s monopostem McLaren Honda na okruhu Suzuki rekordní čas. Díky datům z telemetrie byla sestavena zvuková stopa simulující „originální“ jízdu z roku 1989.

V kategoriích Film Craft a Branded Content & Entertainment žádné Grand Prix uděleny nebyly.

Agenturou roku se stala londýnská agentura Adam&EveDDB, na druhém místě se umístila japonská Dentsu a na třetím brazilská AlmapBBDO. Síťovou agenturou roku byla vyhlášena Ogilvy & Mather, druhá byla BBDO a třetí DDB. Titul Nezávislá agentura roku získala švédská Forsman & Bodenfors, následovaná nizozemskou Lemz a americkou Wieden + Kennedy.

-kch-