L’Oréal chce získat miliardu nových zákazníků

úterý, 26. srpna 2014, 14:11 Marketing MediaGuru

Společnost L’Oréal mění strategii. Sází na udržitelný rozvoj a zapojení zákazníků.

Kosmetická společnost L’Oréal nemá pro příštích pár let malé cíle. Její ambicí je do roku 2020 získat miliardu nových zákazníků. Chce toho dosáhnout pomocí strategie „zevšeobecňování“, jejímž cílem je uspokojení všech možných potřeb žen i mužů v oblasti krásy po celém světě.

Částí růstové strategie skupiny je závazek vyrábět více s menším dopadem na životní prostředí, tedy v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje. Důraz má být kladen především na regionální odlišnosti. „V minulosti vzešel produkt z lokální úrovně na globální, v určité zemi vznikl a poté byl exportován do zbytku světa. Nyní se spíše snažíme najít pro daný region správný produkt,“ uvedla pro MediaGuru.cz Ildikó Mikházi, ředitelka externí a interní komunikace pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Proto společnost L’Oréal organizuje svůj výzkum ze šesti regionálních základen, umístěných ve Francii, USA, Japonsku, Číně, Indii a Brazílii, jejichž úkolem je porozumět zvykům, potřebám a preferencím místního obyvatelstva, co se týká požadavků na krásu.

Důraz na lokalizované kampaně

Velký potenciál růstu vidí L’Oréal především na rozvíjejících se trzích v Asii a Latinské Americe, kde výrazně narůstá střední sociální vrstva. „Prostor k růstu je však stále také v České republice, kde za kosmetiku lidé utrácejí znatelně méně než v západních zemích,“ dodává Ildikó Mikházi.

Do marketingové roviny se strategie promítá větším důrazem na lokální kampaně, které jsou čím dál častěji připravovány v České republice, kde sídlí vedení pro český, slovenský a maďarský trh. Příkladem nového přístupu je například první lokální ambasadorka pro Česko a Slovensko, kterou se letos stala česko-slovenská popová zpěvačka Celeste Buckingham. Zařadila se tak mezi dosavadní ambasadorky, mezi něž patří Jane Fonda, Julian Moore, Jennifer Lopez, Andie MacDowell nebo Blake Lively, které však působily na mezinárodní úrovni. Do marketingové komunikace se Celeste Buckingham zapojila hned zpočátku tím, že nechala své fanoušky na internetu vybrat pro sebe odstín barvy vlasů. Video, v němž představuje vybranou barvu, má na YouTube od května již téměř půl milionu zhlédnutí.

Udržitelný rozvoj ruku v ruce s digitalizací

Další výraznou roli hraje při lákání nových zákazníků digitální strategie. Na letošním festivalu Cannes Lions prezentovala společnost L‘Oréal svou aplikaci Makeup Genius, která umožňuje vyzkoušet si make-up ve virtuálním světě. Pro české spotřebitelky bude aplikace k dispozici od příštího roku. Jak prozradila Patricia Pineau, ředitelka výzkumu a inovací společnosti, v podobných digitálních aktivitách chce L’Oréal určitě pokračovat.

Nové značky na trhu

Pro akvizici nových zákazníků se rovněž nabízí otázka rozšiřování portfolia značek. V současnosti je na českém trhu k dostání 21 z 28 značek L’Oréal. V loňském roce byla uvedena značka Clarisonic, která nabízí přístroje pro sonické čištění pleti. Letos na jaře přivedla na český trh značku Kiehl’s, jež svůj první obchod otevřela na pražském Smíchově. Zda lze do budoucna počítat na českém trhu s dalšími značkami, však zatím zástupci L’Oréalu neodhalili.

-kch-