Značkové prodejny se rozšiřují, otvírají se nové

středa, 10. září 2014, 14:57 Marketing MediaGuru

Na značkové prodejny nesázejí jen cizí značky, na chuť jim přišly i ty české.

Cestou značkových prodejen se v poslední době vydávají především technologické značky. Po Applu na ně sází i konkurenční Samsung. Vlastní showroom si na konci srpna otevřela v Galerii Harfa také značka LG. Jak se ukazuje, na vlastní atmosféru si potrpí i jiné než technologické značky.

V sobotu 13. září otevře svůj již druhý boutique v Praze prémiová značka kávy Nespresso. Po Pařížské bude své zákazníky nově vítat v obchodním centru Černý Most, kde bude vystaven kompletní sortiment káv, kávovarů a příslušenství, součástí bude i prostor pro poradenství a ochutnávky v konceptu „Iconiq lamp shade“.

Nespresso Boutique v Centru Černý Most - vizualizace
Nespresso Boutique v Centru Černý Most - vizualizace

Výhody značkových obchodů jsou zřejmé. Díky nim mají značky absolutní kontrolu nad interiérem, který ladí s jejich image, mohou předvést sortiment v celé jeho šíři, přiblížit se tak zákazníkovi a posílit jeho vztah ke značce. Není divu, že jejich kouzlu propadly i některé české společnosti jako například pivovar Bernard nebo společnost Koh-I-Noor Hardtmuth.

Víc než jen běžné papírnictví

Český výrobce školních, kancelářských a výtvarných potřeb provozuje v současnosti přes šest desítek značkových prodejen. Jen letos jich otevřela už šest, do konce roka přibydou ještě další dvě a jejich počet se tak zaokrouhlí na rovných sedmdesát.

Prodejny, které jsou rozmístěny po celé republice většinou v centrech měst a poblíž škol, se vyznačují jednotným vizuálním stylem v korporátních červeno, černo a žlutých barvách a nabízejí plný sortiment této české značky – od školních, hobby a kancelářských produktů až po uměleckou řadu. Právě kvůli šíři sortimentu se společnost pro značkové prodejny v roce 1998 rozhodla, chce totiž svým zákazníkům nabídnout více, než mohou najít v běžných papírnictvích či supermarketech. A očividně se to vyplácí – v rámci této sítě je letos realizováno již 51 % obratu z celkových prodejů společnosti v České republice. „Letos jsme v naší síti zaznamenali nárůst prodejů o více než 10 %,“ říká Eva Bořilová, vedoucí tuzemského maloobchodu Koh-I-Noor Hardtmuth.

Mezi nejúspěšnější patří prodejna v Českém Krumlově a před dvěma roky otevřená prodejna v Praze Na příkopě, umístěná v historické budově ČNB. Tato prodejna, jejíž interiér zpracovalo architektonické studio Uhlík, se zaměřuje především na umělecký a hobby sortiment, čemuž odpovídají i použité materiály. Poličky jsou vyrobeny z březové překližky, která se běžně používá pro výrobu uměleckých kazet. Na podlaze je umístěn velký slon – nejstarší grafická ochranná známka společnosti.

KohINoor
Prodejna Koh-I-Noor v Praze v ulici Na Příkopě
KohINoor2
Interiér prodejny Koh-I-Noor v Praze Na Příkopě se slonem na podlaze a poličkami z březové překližky

Pivo s osobní péčí a českým česnekem

Pro síť značkových prodejen se rozhodl i pivovar Bernard, který chce rovněž svým zákazníkům nabídnout alternativu k supermarketům. Kromě kompletního sortimentu pivovaru nabízí celkem sedm prodejen i reklamní předměty značky a český česnek. Pro každé město, ve kterém značková prodejna sídlí, vaří pivovar vlastní pivo – pro Třebíč třebíčskou jedenáctku, pro Prostějov prostějovskou.

Značková prodejna Bernard v Humpolci
Značková prodejna Bernard v Humpolci

Vzhled prodejen je propojen s korporátní identitou značky a jejich koncept staví také na osobním přístupu. Pivo zde není vystaveno negativním vlivům, jako je přímé světlo a teplo. „Zároveň nabízíme zákazníkům možnost zaparkovat přímo před prodejnou a usnadnit jim tak manipulaci s lahvovým i sudovým pivem, ke kterému navíc rádi zapůjčíme výčep. Náš zákazník je náročný a je třeba mu vyjít vstříc nejen samotným produktem, ale i službami okolo,“ vysvětluje František Jiřík, manažer značkových prodejen Bernard a dodává, že do budoucna plánují síť prodejen rozšiřovat.

-kch-