KKCG: Předpokládáme snížení mediálního rozpočtu

pondělí, 08. prosince 2014, 09:48 Marketing Kateřina Straková

Neplánujeme žádné velké launche jako letos, říká marketingový ředitel skupiny KKCG Jan Štěrba.

Nedávno jste představili novou podobu firemní identity skupiny KKCG. Proč jste se k rebrandingu rozhodli? Jak budete s novou firemní identitou pracovat dále?

Nejen brandy, ale každý z nás hledá svůj smysl či ideál, jenž chce ve svém životě naplnit. Stejné to bylo i u KKCG. Když přesně víte, o čem je Váš příběh, pak by to z Vás mělo vyzařovat i na povrchu, a proto jsme se rozhodli změnit vizuální identitu. Co nás čeká, je naplnit vlastní ideál v každodenním životě.

Letos rebrandingem prochází skupina, předtím si jím prošla společnost Sazka či MND. Plánujete rebranding i pro další společnosti ve skupině?

KKCG je dynamická skupina, která neustále rozšiřuje svoje portfolio, a vždy se najde nový byznys, který má potřebu najít vlastní identitu a s tím souvisí i vizuální změna.

V portfoliu skupiny jsou velmi rozdílné společnosti, mj. Sazka, CK Fischer, 1188 či MND. Jakou roli v řízení komunikace jednotlivých společností hrajete Vy?

Role KKCG marketingu jakožto HQ je především koordinační a inspirační. Sám jsem pracoval na HQ velké korporace, kde jsem poznal, co je a není při koordinaci různých byznysů užitečné. Ne vždy dobře funguje, když jim musíte říkat, co mají přesně dělat. A to ani při nástupu do KKCG nebyla moje ambice. Moje role doslova spočívá v tom, že mám ve všech společnostech vytvořit a udržovat marketingového ducha – takže zastávám roli duchovního (smích).

Mým úkolem je pomáhat hledat vlastní identitu brandů a sdílet svoje zkušenosti, nikoliv však nutit k něčemu, o čem druhá strana není přesvědčena, což stejně nikdy nemůže dlouhodobě fungovat. Tento model má však jednu podmínku, a to je najít ty správné lidi. Je to unikátní mix profesní a zároveň lidské vyzrálosti, jenž umožňuje pracovat v trochu jiné rovině. V našem případě jsem opravdu hrdý na to, že se nám takový mix marketérů podařilo najít, kteří v takovém režimu naprosto skvěle fungují.

Využíváte data získaná z jedné společnosti i pro další firmy ve skupině, například data získaná z on-line sázek společnosti Sazka?

Využíváme veškerých znalostí a dat ze všech firem pro všechny tam, kde to dává smysl.

Centralizovaně řešíte nákup médií i výzkum. Neuvažujete do budoucna v této oblasti spíše o decentralizaci? 

Myslím, že centralizace může mít i pozitivní aspekt, jenž spočívá ve vyjednávací síle, koordinaci a především v know-how. Těžko do každé z jednotlivých firem zaměstnáte velmi zkušeného MRCI (Market Research & Consumer Intelligence, manažer výzkumu, pozn. red.) nebo Media Managera. V našem případě každý byznys, ať už začínající start-up, nebo retailový gigant má vždy přístup k veškerému know-how a službám, jež KKCG HQ marketing nabízí.

Jaké mediální investice plánujete na příští rok? Budou na stejné úrovni jako v letošním roce, či uvažujete o jejich snížení, nebo naopak navýšení?

Předpokládáme snížení celkového budgetu, a to z toho důvodu, že zatím neplánujeme žádné velké launche jako MND nebo Sazkamobil v roce 2014. Dalším důvodem je i práce na optimalizačním modelu, jenž nás může inspirovat k efektivnějšímu investování.

Jan Štěrba, marketingový ředitel skupiny KKCG

Na pozici marketingového ředitele skupiny KKCG působí od ledna 2013. Předtím pracoval jako Global Brand Marketing Manager v britské centrále společnosti Reckitt Benckiser. Zkušenosti má i z marketingu společnosti Opavia – LU Danone. Vystudoval Chemicko-technologickou fakultu na Univerzitě Pardubice.