Gunn Report: Nejlepší kampaně jsou ty sdílené

pátek, 16. ledna 2015, 13:31 Reklama MediaGuru

Gunn Report ukazuje kampaně, které nedávno bodovaly v kreativitě i efektivitě.

Prestižní sborník Gunn Report se podíval na úspěšné kampaně uplynulých let. Konkrétně se podrobněji zabýval těmi, které uspěly jak po kreativní, tak po efektivní stránce, tedy získaly zlaté ocenění na Cannes Lions i Effie. Celkem tucet takových kampaní rozebírá ve své studii Cases for Creativity 2014.  

Podle Johna Mescalla, kreativního ředitele melbournské agentury McCann, stojící za oceňovanou kampaní „Dumb Ways To Die“, je pro úspěch kampaně klíčové, zda ji budou lidé ochotni sdílet. Právě sdílení kampaně na internetu a silné WOM dokáží kampani k úspěchu znatelně napomoci.

Jak píše pro Gunn Report James Hurman, úspěšnost kampaně však může spočívat také ve schopnosti šířit povedenou komunikaci z jednoho trhu dál, jak to například ukázala Coca-Cola se svou kampaní „Share a Coke“. Personalizovaná láhev Coca-Coly se roku 2012 osvědčila v Austrálii a následně i na dalších trzích, včetně toho českého. „Recyklovaná“ kampaň loni navíc dokázala vyhrát zlatou Effie v Číně, Egyptě, Malajsii a Belgii.

Proto je podle Gunn Reportu rok 2014 rokem sdílení a právě ty kampaně, které se sdílely, byly prizmatem kreativních soutěží úspěšné. Mezi ně patří již zmíněné australské kampaně „Dumb Ways to Die“ a „Share a Coke“ či známá francouzská kampaň „Baby&Me“ pro minerální vodu Evian.

Dále se mezi úspěšně sdílené kampaně řadí například kampaň od americké agentury Ogilvy & Mather pro IBM „Chlapec a jeho atom“, která k animaci využila pohybující se uhlíkové atomy.

Příkladem úspěšné a sdílené kampaně je i ta na brazilskou Asociaci pro dárcovství orgánů, v níž se známý boháč Chiquinho Scarpa rozhodl pohřbít své Bentley.

Bodovala také novozélandská kampaň pro pivo Tui, která na sebe přilákala pozornost jednoduchých tričkem s terčovnicí, s nimiž šlo během zápasu kriketu vyhrát milión.

Z Nového Zélandu pochází i kampaň „Mistakes“ od agentury Clemenger BBDO na téma bezpečnosti za volantem.

Původem z Argentiny je kampaň 1000 Miles of Luca o cestě Patagonií otce se synem s Downovým syndromem. Vytvořila ji agentura TBWA pro veřejně prospěšnou společnost Consejo Publicitario Argentino.

Přehled vybraných kampaní ve studii Case for Creativity 2014 naleznete zde.

-kch-