Reputace Prahy pro vstup nových značek se zvyšuje

pátek, 27. listopadu 2015, 07:00 Marketing MediaGuru

Rok 2017 bude z pohledu nových značek vstupujících na český trh živější.

Jen v loňském roce vstoupilo na český trh dvanáct mezinárodních maloobchodních značek. Převážná většina z nich se pohybovala v sektoru módy, sportovního oblečení, bot a doplňků. Figurovaly mezi nimi například Adidas NEO, Kiehl’s nebo Superdry. Počet značek, které se pro vstup na tuzemský trh rozhodnou, se přitom mírně zvyšuje. „V roce 2017 očekáváme po několika klidnějších letech živější rok,“ říká Veronika Tebichová ze společnosti Head of Retail Agency společnosti CBRE, jež se zabývá poskytováním realitních služeb a investic.

Vysoký počet nových značek se v roce 2017 předpokládá i v souvislosti s rozšířením pražského obchodního centra Chodov. Jeho plocha se rozroste o více než třetinu na výsledných 100 286 m2 a nabídne 300 prodejních jednotek, přičemž nové prostory budou nabídnuty i novým značkám. Na pomoci se vstupem na trhu si totiž majitel obchodního centra Chodov, společnost Unibail-Rodamco, staví svou strategii. Tímto způsobem na český trh vstoupí například značky Oysho nebo Zara Home.

V minulosti přicházely značky spíše přes franšízové partnery. Nyní je častější vstup přes mateřskou společnost a kladen je důraz na prezentaci značky.  To, zda prodejce volí prostory na hlavní třídě, nebo v nákupních centrech, závisí na úvaze a strategii značky. „Je pravda, že vstup do nákupního centra je z pohledu maloobchodníka jednodušší, není k tomu potřeba tak silná znalost lokálního prostředí, navíc u nákupního centra je vlastník jasně definovaný,“ popisuje Veronika Tebichová. V prostorách kamenných obchodů v nákupní zóně mohou navíc nastat problémy například s úpravou interiéru, což je například v památkové zóně poměrně častým jevem. „Pro některé značky je to ale naopak výzva,“ dodává Tebichová.

Nové značky vstupují do České republiky nejčastěji přes Prahu, jejíž reputace se v zahraničí postupně zvyšuje. V luxusním segmentu představuje Praha dokonce druhou volbu v regionu, hned po Vídni. „Svou roli v tom hraje kupní síla, ale také atraktivita města a zdejší silný cestovní ruch,“ vysvětluje Veronika Tebichová.

Za posledních pět let přišlo do Prahy třináct nových luxusních značek a patnáct značek zaměřujících se na vyšší cenovou kategorii a business. I v tomto případě se většina přicházejících značek zaměřuje na módu a módní doplňky. Do konce roku zahájí prodej značka COS a Stuart Weitzman. Další se svým vstupem čekají, například Ralph Lauren, Chanel nebo Armani. Luxusní značky ve valné většině případů preferují kamenné prodejny, proto kladou na výběr prostoru a místa velký důraz.

-stk-