Na Designbloku značky komunikují vztah k designu

středa, 26. října 2016, 17:15 Marketing MediaGuru

Designblok se ponese v duchu sportu, představí se i Škoda, Nespresso či Excelent.

Pražský týden designu a módy, jenž se uskuteční ve dnech 27. až 31. října v prostoru Výstaviště Praha Holešovice, se letos ponese ve sportovním duchu. Kromě 197 designérů a designérských studií z 20 zemí světa a 76 módních návrhářů a designérů šperků se na Designbloku představí i celá řada značek, které ta chtějí podtrhnout svůj vztah k designu. Již pošesté se s přehlídkou jako generální partner spojuje značka Erste Premier, která tak oslovuje své afluentní klienty. Popáté se jako hlavní partner zapojí automobilka Škoda, která zde v české premiéře uvede svůj nový model Kodiaq, a Tescoma oslaví 15 let svého design centra. K vidění budou také instalace od kávy Nespresso, piva Excelent či obuvi Botas.

Značka Erste Premier si na Designblok přichystala již tradiční klidovou zónu Erste Premier Lounge pro zvané, která bude tentokrát plná zeleně. K dispozici zde bude designové posezení, raw občerstvení, nápoje, wifi a informační servis. Na každý den je také připravena prezentace, jež se bude z různých úhlů dotýkat sportovní tematiky. K vidění bude kupříkladu výstava sportovních fotografií Martina Kozáka, prezentace luxusních golfových značek Honma, J. Lindberg či Beres nebo funkčního oblečení Syn v pohybu.

V rámci své podpory designových talentů připravila Erste Premier do střední haly Průmyslového paláce speciální instalaci Erste Premier Talents. „Ta představí výběr talentů současné české vizuální kultury a designu podle kurátorů Jany Zielinski a Jiřího Macka. Tito mladí umělci tak mají díky Erste Premier možnost vystavit svoji tvorbu na Desingbloku,“ doplňuje Lenka Bogrová, manažerka sponzoringu České spořitelny.

Prostor před Průmyslovým palácem bude patřit automobilce Škoda, která zde v mobilním showroomu vystaví své nové SUV Škoda Kodiaq. V Průmyslovém paláci pak bude k vidění designová studie Škoda VisionS společně s křišťálovým lustrem designéra Arika Levyho od firmy Lasvit. 

Skoda_VisionS
Designová studie Škoda Vision S s křišťálovým lustrem od firmy Lasvit

Křišťál poté doprovodí ještě instalaci Škody v centru Prahy, kde bude v ulici Na Příkopě instalována bílá socha Kodiaqu spolu s velkým zářícím křišťálem, který rozehraje, zejména v nočních hodinách, efektní představení světel a stínů.

Již zmíněná česká firma Lasvit se bude dále prezentovat v prostoru Lapidária, kde bude k vidění skleněná plastika Memento Mori designéra Maxima Velčovského. Ve svém nově rozšířeném holešovickém showroomu představí neo-klasicistního svítidla od designérů Moritze Waldemeyera. Maurizia Galante či Jakuba Berdycha. Součástí expozice budou také díla českých legend Jana Kaplického a Stanislava Libenského. Českou premiéru bude mít rovněž řada stolního a nápojového skla designérů Campana Brothers a Arika Levyho, o kterou Lasvit nově rozšiřuje své portfolio.

Za pivní značky bude přítomen Excelent, který tak vystřídá dosavadní Heineken. Kromě čepovaného či lahvového piva, které se budou podávat na designových barech a ve stanech značka pro návštěvníky postaví U rampu a prostory, kde bude možné vyzkoušet i sledovat urban sporty, jako je parkour, slackline, skateboard nebo freestyle na kole.

IMG_5520
U rampa pivní značky Excelent
Prosvětlený bar Gambrinus Excelent
Prosvětlený bar Excelent

„Návštěvníkům Designbloku bude k dispozici také první tištěné vydání Excelentmag.cz, v němž se mohou seznámit s příběhy osobností, které se nebály změnit svůj život, začít se naplno věnovat tomu, co je naplňuje, zkrátka ,jít po svý ose‘, což je taky dlouhodobá komunikační platforma piva značky Excelent,“ říká manažer značky Milan Fořt.

S Designblokem se letos spojuje také kávová značka Nespresso, jež na design klade důraz při navrhování svých kávovarů, kolekcí šálků i dalších doplňků. Ve spolupráci s designérským duem Jana Plecháče a Henryho Wielguse připravila instalaci, demonstrující cestu kávového zrna do hliníkové kapsle. Vedle toho budou pro návštěvníky připraveny tři kavárny v podobě Nespresso Coffee Points.

Instalace kávové značky Nespresso z mleté kávy a jedné kapsle
Instalace kávové značky Nespresso z mleté kávy a jedné kapsle
Nespresso Point ve střední hale Průmyslového paláce, s nábytkem značky Wiesner Hager
Nespresso Coffee Point umístěný ve střední hale Průmyslového paláce, s nábytkem značky Wiesner-Hager

Tescoma využije Designblok k oslavě 15 let existence svého design centra, které získalo již třicet prestižních cen za design. V expozici nazvané 15“ bude k vidění průřez její tvorbou.

Značka obuvi Botas na Designbloku zopakuje výstavu, kterou Galerie výtvarného umění v Chebu zahájila provoz nově otevřeného Retromusea. Výstava připomene fenomén značky, jejíž název v češtině zlidověl, ukáže obuv pro různé sportovní disciplíny a v neposlední představí i příběh Jana Klosse a Jakuba Korouše, kteří dokázali pod značkou Botas 66 vrátit botasky zpět do hry.

Další sportovní značka adidas vedle své instalace uspořádá v sobotu a neděli běh pro ženy. Luxusní značka Hermès si nechala studenty UMPRUM navrhnout výlohy svého pražského butiku, a to na téma „Všechny cesty vedou k vrcholu“. Šampaňské Veuve Clicquot ukáže, jak vypadá pořádně velký piknik. Parfumerie Douglas zajišťují líčení všech módních přehlídek.

Instalace šampaňského Veuve Clicquot
Instalace šampaňského Veuve Clicquot

Designblok 2016

Na letošním osmnáctém ročníku Designbloku, který se koná na téma Sport, se představí 197 designérů z 20 zemí světa a celkem 76 módních návrhářů a designérů šperků.
Designblok_MaximVelcovsky
Maxim Velčovský: Slunečnice
Stěžejní část Designbloku se bude konat stejně jako v loňském roce v Průmyslovém paláci na pražském výstavišti. Do střední haly bude umístěna zážitková interaktivní krajina Designérie, pro kterou vznikly obrovské lustry Slunečnice od Maxima Velčovského, dětská interaktivní zóna Jerryho a Anny Kozových nebo rozhledna od H3T Architekti. Ze střední haly bude možné pokračovat do Superstudia, kde budou umístěny prestižní značky, a do Openstudia, kde budou k vidění jednotliví designéři. „Novinkou letošního roku je přednášková a prezentační stage, kterou jsme připravili s časopisem Reflex. Představí se na ní čeští a zahraniční vystavující designéři a povedou se na ní i moderované diskuse na téma vkus/nevkus,” vysvětluje ředitelka Designbloku Jana Zielinski. Reflex Stage bude mít program každý den od 11:00 do 20:30. Kromě časopisu Reflex se na Designbloku představí také tituly Elle, Marianne Bydlení, Moje psychologie, Nové proměny bydlení, Flash art či Soffa.
Instalace časopisu Moje psychologie
Instalace časopisu Moje psychologie

-stk-