Zuno chce oslovovat zákazníky mimo mainstream

úterý, 12. srpna 2014, 10:47 Marketing MediaGuru

Sérií lokalizovaných kampaní oslovuje Zuno specifické komunity a vytváří obsah pro svou značku.

V průběhu léta spustila online banka Zuno sérii lokalizovaných kampaní, které běží paralelně s hlavní celoroční kampaní s TV spoty. Zaměřuje se v nich na specifické komunity – například na bikery, dovolenkáře nebo na milovníky designu. Slibuje si od toho oslovení potenciálních zákazníků, kteří stojí mimo mainstream. „Máme společné téma, a tím je individualistický životní styl, tedy nenechat se svazovat hloupými pravidly a nařízeními. V bankovnictví to jsou hlavně poplatky, fronty a otvírací doba na pobočkách,“ popisuje šéf marketingu Zuna Bohdan Fedor.

První z kampaní Zuno cílí na bikerskou komunitu. Jejím hlavním hrdinou je Zuno Rider, který se v rámci svého rebelského chování rozhodne neplatit poplatky bance a raději peníze investuje do svého kola. Hlavním komunikačním kanálem je microsite zuno.cz/biker (na Slovensku zuno.sk/biker), na kterou směřuje veškerý traffic z bannerů, sociálních médií, advertoriálů, blogů na webu Zuno, outdooru nebo PPC reklamy. „Evidujeme několik tisíc návštěv týdně,“ říká Bohdan Fedor a dodává, že celé téma tvoří významnou část content marketingové strategie značky. Podobný model komunikace s microsite v centru dění se uplatňuje i u dalších komunit.

Skupiny, na které Zuno ve svých lokalizovaných kampaních cílí, si vybírá podle zaměření svých produktů nebo podobného přístupu k životu. „V létě logicky cílíme na dovolenkáře a cestovatele, protože jim máme co nabídnout. Ať už výběry z bankomatů po celém světě zdarma, nebo výhodnou kreditní kartu,“ vysvětluje Bohdan Fedor.

Styčné body propojení onliny banky s Dyzajn marketem, který proběhl 1. a 2. srpna na Střeleckém ostrově v Praze, vidí Bohdan Fedor v alternativním přístupu: „Dyzajn market je autorská prodejní výstava lokálních tvůrců a umělců. Je to alternativa k hlavnímu proudu světa módy a designu nabízeného dnes už hlavně ve velkých nákupních centrech. Zuno je alternativa k poplatkovému bankovnictví reprezentovanému velkými masovými bankami. To máme společné, stejně jako důraz na svobodu a individualismus.“

Výsledkem této pro banku značně netradiční „offline“ aktivity byla za dva dny konání Dyzajn marketu stovka nových fanoušků na FB a přes dva tisíce návštěvníků fotostánku Zuno. Aktivitu doplňovala microsite zuno.cz/vicebarev, na níž probíhala soutěž o nejvíce lajkovanou fotku, či autorský obsah na blogu a Facebooku, na němž se podílely mimo jiné i módní návrhářky.

Kromě jemnější práce se specifickými komunitami přinášejí lokalizované kampaně Zuno, na kterých spolupracuje s agenturami Ponyhouse (content marketing) a Black Apple (public relations), dostatek obsahu. Jednotlivé komunity mají svá témata, která tak tvoří páteř content marketingu značky. V některých stávajících kampaních hodlá Zuno nadále pokračovat a i dále rozšiřovat jejich zásah.

-kch-