Markíza boduje s Chartshow a uvede další show

neděle, 13. prosince 2015, 07:00 Slovensko MediaGuru

Markíza zvyšuje sledovanost hudebního pořadu Chartshow, chystá i další pěvecký pořad.

Slovenské televize zbrojí na jarní vysílání: TV Joj uvede mj, nový seriál ZOO, Markíza chystá licenční pěveckou show Your Face Sounds Familiar. A Petit Press rozšířil dosah svých regionálních týdeníků My. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně.

Markíza boduje s Chartshow a spustí další show

Televize Markíza je úspěšná ve středečním prime-time s hudebním pořadem Chartshow, který představuje největší hity uplynulých let. Pořad moderovaný Adélou Banášovou se po skončení soutěže Česko Slovensko má talent (TV Joj) stal jedničkou středečního prime-time. Podíly v komerční cílové skupině 12-54 přesahují podle informací televize hranici 30 %, sledovanost v širší cílové skupině 12+ dosáhla podle dat PMT ve středu 9. prosince podílu ve výši 29,5 %.

Markíza navíc do jarního schématu připravuje další pěveckou show. Jak už jsme informovali, televize zakoupila práva na pořad Your Face Sounds Familiar. Jde o zábavní formát společnosti Endemol Shine Group, ve kterém se celebrity za pomoci maskérů promění na známé zpěváky a na podiu je musí co nejpřesněji napodobit. Pro Endemol jde o jeden z momentálně nejprodávanějších formátů. Podle Mediaboom.sk by se pořad mohl objevit ve vysílání už na jaře 2016 pod názvem Tvoja tvár znie povedome. Nelze vyloučit, že na českém trhu představí formát TV Nova.

Your Face Sounds Familiar

TV Joj nasadí v lednu seriály ZOO, Divocí koně nebo Vinaři

V lednovém programu televize Joj by se měly mj. objevit seriály ZOO, Divocí koně nebo Vinaři. Podle programových plánů televize půjde zcela nový seriál ZOO třikrát týdně, od pondělí do středy. Ve čtvrtek by měli diváci sledovat další díly seriálu Divocí koně, v sobotu potom český seriál Vinaři.

Seriál ZOO je očekávanou novinkou, o jeho natáčení Joj informovala už na jaře. Seriál se oderává v prostředí exotické ZOO, Joj slibuje snímky i z afrického kontinentu. Hlavní roli ztvární herec Ján Koleník, českým divákům známý především ze seriálu První republika (ČT).

Ján Koleník v seriálu ZOO, foto: TV Joj
Ján Koleník v seriálu ZOO, foto: TV Joj

Petit Press rozšiřuje regionální tituly My i na východ

Značka My, pod kterou vydavatelství Petit Press sdružuje regionální týdeníky na západním a středním Slovensku, se rozšíří i na východ. Podle Mediálne.sk pod sebe začlení šest dalších titulů, které byly dosud spojené se značkou Korzár. Generální ředitel Petit Pressu Alexej Fulmek serveru řekl, že síť regionálních titulů My, v současnosti čítající 20 titulů, se začleněním týdeníků na východním Slovensku stává celoplošnou.

Petit Press je vedle My vydavatelem deníků Sme, Új Szó (v maďarštině) a deníků Košický Korzár a Prešovský Korzár. Je zároveň distributorem zdarma distribuovaného titulu Echo.

MYpng

Mafra upravila týdeník Star, snížila cenu

Mediální skupina Mafra učinila po akvizici společenského týdeníku Star několik změn. Titul vychází od prosince pod názvem Star + TV program. Prodejní cena se snížila na 49 centů. Změna se dotkla také úpravy grafiky včetně nového loga a obsahu. „Čtenářům kromě informací ze zákulisí televizí budeme přinášet i zajímavosti o seriálových hrdinech, informace ze šoubyznysu a další obsah,“ uvedla šéfredaktorka Andrea Jovanovič.

Mafra Slovakia převzala týdeník Star letos v listopadu. Od obsahových a grafických změn si slibuje navýšení volného prodeje týdeníku. Předcházejícím vlastníkem byl někdejší top manažer STV z éry Richarda Rybníčka Branislav Zahradník.

Star

Objem internetové reklamy v pololetí rostl o 16 %

Příjmy z internetové reklamy na Slovensku v prvním letošním pololetí dosáhly výše 41,5 mil. euro (cca 1,12 mld. Kč). V meziročním srovnání to znamená 16% nárůst. Reklamní objem zveřejnila IAB Slovakia. Uváděný objem vychází z deklarovaných příjmů internetové reklamy provozovatelů a z odhadu příjmů nečlenských médií IAB. Vývoj v letošním pololetí tak odpovídá tempu dosavadního růstu z posledních let, který průměrně dosahuje až 16 %. Největší podíl na celkových příjmech náleží display reklamě.

Meziroční růst online reklamy na Slovensku, 1H/2015

SK_online

Zdroj: IAB Slovakia

-mav-