Reklamu v časopisech zaznamená 59 % čtenářů

pondělí, 30. května 2016, 07:55 Tisk, Výzkum MediaGuru

Výsledky přináší výzkum StarchMetrix, který zjišťuje efektivitu magazínové reklamy.

Procento čtenářů, kteří v tuzemských časopisech zaznamenají tiskovou reklamu, se dlouhodobě nemění. Podle výsledků nové vlny výzkumu StarchMetrix zaznamená reklamu v časopisech 59 % čtenářů. Výzkum pro Unii vydavatelů realizuje agentura GfK. Od posledního měření se tak změny pohybují na úrovni 1-2 procentního bodu.

Výzkum dále ukázal, že z těch čtenářů, kteří reklamu zaznamenají, dokáže identifikovat značku inzerenta 86 % čtenářů. Většina z těch, kteří reklamu zaznamenají, si také přečte alespoň část inzertního sdělení (87 %), nadpoloviční většina si přečte většinu sdělení (52 %). U 64 % z těch čtenářů, kteří reklamu zaznamenali, vyvolala reklama odezvu.

Z hlediska zaznamenání reklamy (reach) skórovaly nadprůměrně časopisy sportovní, programové, motoristické, týdeníky pro ženy a pro děti a mládež. Z pohledu identifikace značky (branding, % čtenářů, kteří správně identifikovali inzerenta) zaznamenaly nadprůměrné výsledky magazíny sportovní a motoristické. Největší odezvu (call to action, % čtenářů, kteří vykonali nějakou akci na základě reklamy) identifikoval výzkum u reklamy v titulech o zdraví, děti a mládež a sportovních časopisech.

Z jednotlivých inzerátů z hlediska zaznamenání reklamy dosáhly nadprůměrných výsledků inzeráty L′Oreálu, Dioru, H&M, Avonu a Siko koupelen.

TOP 5 inzerátů z hlediska zaznamenání (reach)

Reach_TOP

Zdroj: StarchMetrix, GfK, Unie vydavatelů

Ve výzkumu StarchMetrix, který na českém trhu běží od roku 2013, bylo už celkově dotazováno 29 964 respondentů, sledovalo se 3 554 reklam ve 182 vydáních 77 různých titulů.

StarchMetrix se začal poprvé používat ve Spojených státech amerických v roce 2009 v reakci na obavy z klesajících inzertních příjmů. Zadavatelům reklamy má přinést benchmark, na základě kterého dokáže zhodnotit efektivitu reklamy a návratnost investic do tiskové inzerce (ROI). Benchmark stanovuje jak pro velikost inzerátu, tak pro jednotlivé produktové kategorie.

Kompletní výsledky si můžete prohlédnout zde.

-mav-