Facebook vyzývá LinkedIn, zkouší pracovní inzerci

pátek, 11. listopadu 2016, 07:20 Internet & Mobil MediaGuru

Uživatelům má Facebook sloužit podobně jako LinkedIn, obě služby se funkčně stále více podobají.

Sociální síť Facebook experimentuje s možností vkládat pracovní nabídky. Jak si všiml portál TechCrunchna vybraných podnikových stránkách přibyla záložka „zaměstnání“. „V reakci na chování uživatelů a menších firem, které zveřejňují pracovní nabídky na svém profilu, testujeme na vybraných stránkách speciální záložku věnovanou těmto inzerátům,“ potvrdila serveru firma. Ve zvláštní „pracovní“ sekci se pak uchazeči dozvědí základní informace o volné pozici včetně platového ohodnocení, popisu práce či informace, zda jde o zaměstnání na plný, nebo částečný úvazek. Lidé pak mohou o místo zažádat přímo přes Facebook, respektive dostanou se k odkazu na příslušný formulář. Žádost firma obdrží formou soukromé zprávy.

Uživatelsky má celý proces ještě zpříjemnit skutečnost, že formuláře jsou do značné míry předvyplněné podle údajů, jež žadatel uvedl ve svém facebookovém profilu. Tento typ informací slouží oběma stranám, firmy totiž pak mohou přesně cílit propagaci svých pracovních nabídek na ty uživatele, kteří zadaným požadavkům vyhovuje nejvíce. Jak připomíná TechCrunch, na Facebooku má dnes profil skoro každý a mnoho lidí o sobě prozrazuje poměrně dost. Ať už o jednotlivých pracovních štacích, vzdělání či zájmech. Popularita Facebooku ovšem může mít i tu nevýhodu, že uživatelé nemusejí zajímavou pracovní nabídku najít mezi velkým množstvím ostatních příspěvků. Aby tedy inzerát s volnou pozicí nezapadl, hodlá je Facebook od jiných typů obsahu odlišovat.

Pro firmy se tak může stát při náboru pracovníků největší sociální síť světa stejně významnou, ne-li ještě důležitější platformou než profesní síť LinkedIn. V porovnání s Facebookem, který má 1,8 miliardy uživatelů, se jich do LinkedIn zaregistrovala jen necelá třetina z tohoto počtu. Mnoho uživatelů navíc zavítá na LinkedIn pouze tehdy, když akutně shánějí zaměstnání nebo jen chtějí aktualizovat svůj profil, připomíná TechCrunch. Naopak na Facebooku jsou daleko častěji. S tímto trendem se však kariérní síť nehodlá smířit a stále více se přibližuje charakteristice „korporátního Facebooku.“ Zatímco totiž nejznámější sociální médium přidává nové funkce suplující LinkedIn, druhá jmenovaná služba pracuje na nápodobě Facebooku. Nedávno například umožnila uživatelům své mobilní aplikace přizpůsobit si kanál příspěvků – lidé mohou rozkliknout zvláštní nabídku a mimo jiné zvolit, že posty toho kterého uživatele vídat nechtějí. Nechybí už ani možnost uložit si zajímavý obsah k přečtení na později.

Shodný je u obou médií i stále rostoucí důraz kladený na videoobsah. V news feedu LinkedIn si letos odbývá video premiéru. Firma požádala více než 500 osobností různých oborů, aby natočily třicetisekundové spoty, jež jsou potom k vidění právě ve výpisu příspěvků. LinkedIn a Facebook se tak k sobě drobnými kroky stále více přibližují. O tom, že by dosud striktně profesní LinkedIn zaplavily memy a videa koček, nicméně zatím zprávy nejsou.

-jav-