Blažek: Módu tady agentury v zásadě neumí

pátek, 21. dubna 2017, 12:00 Marketing MediaGuru

Když nemáte agentury, musíte si s reklamní komunikací pomoci sami, myslí si Ladislav Blažek.

Značka pánské módy Blažek je na trhu už 25 let. V roce 1992 ji založil Ladislav Blažek, který v jejím čele stojí doposud. V první dekádě tvořil značku od nuly, v druhé se zaměřil na budování  její maloobchodní sítě a nyní od roku 2013, kdy firma skončila poprvé a zatím naposled v červených číslech, se soustředí na její image. Investuje do marketingu, vytváří fashion filmy a letos poprvé nechal kolekci podzim/zima představit na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. 

„V životě značky Blažek vidím tři zásadní milníky. Prvním byla volba jejího názvu, od kterého mě sice doma všichni odrazovali, nicméně přátelé z Francie a Itálie mé rozhodnutí podpořili. Většina módních značek se přece jmenuje po svém zakladateli. Druhým milníkem bylo postavení vlastní maloobchodní síť. A třetím byla kampaň s Leošem Marešem, s níž jsme se posunuli na vyšší úroveň marketingu,“ popsal Ladislav Blažek na setkání Meet&Greet, které ve čtvrtek 20. dubna pořádala společnost Top Vision. Do té doby značka spoléhala především na své prodejny a věrnostní klub, který má 130 tisíc členů, tvořících 80 % tržeb.

Ke kampani s Leošem Marešem, která běžela po čtyři sezóny od roku 2014, Blažek přistoupil zejména kvůli nastartování firmy po špatném roce. „Marketingovou injekci jsme si ale v té době mohli dovolit jen díky tomu, že i přes ztrátu byla firma v dobré kondici. Dostihla nás devalvace koruny a měli jsme štěstí, že v té době jsme již odešli z Polska,“ vysvětlil Blažek, pro kterého je neúspěch na polském trhu, odkud se po čtyřech letech rozhodl stáhnout, zásadním poučením.

„Od toho špatného roku jsem se potřeboval odstřihnout. Proto jsem najal Leoše Mareše, abychom na značku strhli pozornost. Důležité pro nás bylo, že Leoš má módu rád a vypadá dobře jak v džínách, tak ve smokingu. Rovněž vzbuzuje emoce, pozitivní i negativní. Těch negativních nakonec bylo méně, než jsem očekával,“ prozradil Ladislav Blažek. Kromě nafocení kolekce vznikly také první fashion filmy, na kterých Blažek nadále spolupracuje s režisérem Jakubem Jahnem. „Vůbec poprvé jsme začali využívat prostředky online marketingu, ale šli jsme tehdy i do televize a tisku. Také se nám osvědčil outdoor, kde ale používáme jen prémiové doubleboardy. Investice jsme řádově zvedly o 3 až 4 %. Módní značky obvykle do marketingu investují 10 % svého obratu, ale to zdaleka není náš případ,“ dodal Blažek.

Leoše Mareše nahradil po dvou letech francouzský model Ryad Slimani, nyní využívá staršího bělovlasého modela Jorge Gelati. „Chceme tak ukázat, že dokážeme obléknout opravdu každého. I proto jsme zavedli službu pro nestandardní velikosti. Podle konfekčního modelu ušijeme dané oblečení do měsíce. Také samozřejmě šijeme na míru,“ doplnil Blažek.

Marketingovou komunikaci si firma Blažek řeší in-house. „V České republice agentury módu v zásadě neumí dělat, proto to děláme sami. Když nemáte jinou možnost, musíte si pomoct sami,“ řekl Ladislav Blažek. 

Letos poprvé značka představila svou kolekci pro podzim/zima na Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Pod kolekcí byla podepsána šéfdesignérka Jana Kuťková, styling měl na starosti Jan Králíček, který se nezalekl ani lyžařských ponožek. Jako doplněk posloužila městská kola značky Favorit. „Ohlas na módní přehlídku byl skvělý. Určitě to pomohlo naší image,“ zhodnotil Blažek s tím, že na příštím MBPFW proběhne i party u příležitosti 25. výročí firmy.

Módní přehlídka značky Blažek na MBPFW
Módní přehlídka značky Blažek na MBPFW

„Základ úspěchu podle mě spočívá v dostatku odvahy, selském rozumu a dobrém týmu, kterému můžete věřit,“ shrnul Ladislav Blažek.

-stk-