Vodafone: Spojení s UPC s sebou přinese i novou komunikaci

pátek, 15. února 2019, 08:35 Marketing MediaGuru

Pokud spojení Vodafonu a UPC schválí Evropská komise, lze na poli komunikace očekávat novou kampaň a navýšení mediálních investic.

Zdroj: Vodafone

Zdroj: Vodafone

Od připravované akvizice se společností Liberty Global, jejíž součástí je UPC, si český Vodafone slibuje vícero věcí. Pokud Evropská komise transakci letos v červnu schválí, měla by se nově vzniklá firma stát jedničkou na poli kabelových televizí, dvojkou ve vysokorychlostním pevném internetu a zůstat na pozici trojky mobilních služeb. „Díky akvizici dojde ke spojení dvou významných hráčů a vytvoření velmi zásadní konkurence. I proto naše konkurenty nenechává transakce chladné. Až k ní dojde, nabídky, které se na trhu objeví, určitě přinesou vylepšení pro zákazníka,“ uvedl na setkání s novináři generální ředitel Vodafonu Petr Dvořák.

Spolu s akvizicí, kterou Evropská komise stále ještě prošetřuje, přichází na řadu i marketingové otázky. Zda zůstanou na trhu obě dvě značky, či dojde k jejich sloučení pod červenou značku, je podle Enrique Vivase, viceprezidenta pro nefiremní zákazníky Vodafonu, zatím nejasné: „Musíme si nechat dostatek času na vyhodnocení. Určitě ale neplánujeme žádné okamžité změny.“

Už teď je ale evidentní, že pokud spojení projde, přijde Vodafone s komunikační kampaní. „Jak přesně bude vypadat, ještě nevíme, ale budeme chtít zákazníkům komunikovat především přidanou hodnotu, která ze spojení pro ně vyplyne. Určitě nezůstaneme jen u tvrzení, že jsme se díky akvizici stali lepší firmou,“ uvedl Enrique Vivas s tím, že za tímto účelem lze také očekávat poměrně výrazné mediální investice.

Jak bude vypadat personální spojení marketingových oddělení, je podle Enrique Vivase předčasné komentovat. Vodafone v poslední době posílil svůj digitální marketing, přičemž nákup online prostoru pro výkonnostní kampaně si řeší interně. UPC pracuje s vlastní kreativní agenturou, která vytváří BTL komunikaci a lokalizuje kreativu z centrály.

Skupina Vodafone oznámila akvizici aktivit společnosti Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku loni v květnu. Transakce v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur (cca 460 miliard korun) podléhá schválení ze strany Evropské komise.Ta v prosinci vyjádřila obavy nad dopady navrhovaného spojení, konkrétně možné snížení konkurence a ohrožení hospodářské soutěže, zejména v Česku a Německu. V současné době probíhá šetření, verdikt by měl být zveřejněn v červnu letošního roku.

Vodafone, jenž působí na českém trhu od roku 2005, nyní poskytuje služby více než 3,8 milionu zákazníků. Kromě koncových zákazníků se ve své nabídce zaměřuje i na firemní klientelu – v současnosti provozuje 1,5 milionu firemních SIM karet. Zároveň nabízí pevní připojení k internetu a speciální síť úzkopásmového internetu věcí NB-IoT. V příštím roce chce spustit síť 5G.

UPC poskytuje v České republice TV, internetové a telefonní služby. Ve třetím čtvrtletí loňského roku evidovala 503 300 zákazníků internetových služeb, 536 800 zákazníků u televize a 184 700 služeb telefonních.

-stk-