Bude letní dovolená v roce 2009 úspornější?

pátek, 14. listopadu 2008, 14:49 Výzkum MediaGuru

Přestože řada domácností právě zvažuje kam na zimní dovolenou, objevují se již v poštovních schránkách katalogy cestovních kanceláří s nabídkou letních zájezdů na rok 2009.

STEM/MARK se ve svém pravidelném omnibusovém šetření zeptal Čechů jaká byla letošní letní dovolená a přináší odhad, jak si budou plánovat příští léto.

Letní dovolená je tradice

Z průzkumu vyplývá, že na letní dovolenou jede 60% obyvatel České republiky. Do zahraničí se podívalo 38% respondentů a pouze v České republice zůstalo 22% Čechů.

Nejoblíbenější je Chorvatsko

Mezi pět nejčastějších destinací, kde Češi tráví svou letní dovolenou patří Chorvatsko, Slovensko, Egypt, Itálie a Řecko společně s Rakouskem. Chorvatsko má výrazný náskok před ostatními zeměmi. Ze států, které Češi navštívili patří Chorvatsku 36% podíl.

 

Kdo nenabízí nákupy přes internet přichází o třetinu možných zákazníků

I když stále převládají tradiční způsoby nákupu letní dovolené, je zřejmé, že každá cestovní kancelář, která komfortní způsob pořízení zájezdu přes internet nenabízí, přichází o 28% potenciálních zákazníků. Právě tolik respondentů sdělilo STEM/MARK, že si letní dovolenou pořídilo přes internet.

Do příští sezóny s rozvahou

V porovnání s minulým rokem si 40% letních dovolenkářů pořídilo nákladnější dovolenou. Na příští sezónu plánuje stejný krok, tedy pořízení nákladnější dovolené s vyšším standardem služeb, 35% letních dovolenkářů. Předpokládaný přístup klientů k výběru příští letní dovolené signalizuje mírné zpomalení růstu.

Tradiční sázka na velké cestovky

Když vezmeme v úvahu závěry průzkumu, že většina klientů cestovních kanceláří je spokojena a spokojení klienti se rádi vracejí k prověřeným značkám, bude i v  roce 2009 mezi 5 nejžádanějších kanceláří patřit Čedok, Exim Tours, CK Fischer, Vítkovice Tours a FIRO-Tour.

O průzkumu:

Data pocházejí z pravidelného omnibusového reprezentativní průzkumu na populaci ČR starší 15 let se vzorkem 1003 respondentů realizovaného agenturou STEM/MARK v září 2008.