Výsledky Duhové kuličky

pátek, 05. června 2009, 12:35 Reklama MediaGuru

O vítězích Duhové kuličky je rozhodnuto. V letošním ročníku mezinárodního festivalu reklamy soutěžilo 113 soutěžních prací v 5 kategoriích.

V kategoriích televizní spoty, nekomerční reklama a nová média udělila odborná porota první, druhé i třetí místo; kategorie direkt mail a tištěná reklama mají každá pouze dvě třetí místa. Dětská porota udělila všechny tři ceny. Vítězné reklamy najdete na www.duhovakulicka.cz v sekci Soutěž, Výherci. Rozhodování, které reklamy ocenit, neměly poroty v jednotlivých kategoriích ani trochu lehké. Podle slov některých porotců to byl boj, který bylo těžké rozhodnout. Poroty v některých kategoriích rozhodovaly velice dlouho, protože bylo nutné sladit názory všech zúčastněných porotců, což prý někdy nebylo jednoduché. „Kdybychom mohli, určitě bychom ocenili alespoň čtyři nebo pět prací, ta úroveň byla opravdu vynikající. Já jsem zasedal v porotách televizní spoty a nová média a musím říct, že některé reklamy by stoprocentně uspěly i v Epice. Byl jsem velmi příjemně překvapen,“ řekl zakladatel evropské soutěže reklamy Epica Anrew Rawlins. Verdikt dětské poroty překvapil i samotnou předsedkyni této poroty Jitku Vysekalovou. První místo děti udělily televiznímu spotu, který upozorňuje na důležitost HIV testů v boji proti AIDS. „Děti nás stále překvapují. Původně jsem si myslela, že tento spot děti vůbec neosloví, ba že mu ani nebudou rozumět, ale nakonec tato reklama vyvolala naprosto vážnou diskusi na téma AIDS jako světového problému. A to mezi dětmi od 10 do 14 let,“ popsala Jitka Vysekalová. Celý festival hodnotili porotci, řečníci konference i návštěvníci velice kladně. Konference byla naplněna zajímavými tématy z oborů mediální výchovy a marketingových komunikací. Mezi posluchači byli nejen studenti marketingových oborů, pedagogové, ale i odborníci z praxe, kteří ocenili možnost setkat se se zahraničními kolegy a vyslechnout si jejich příspěvky na aktuální témata. „Já jsem z konference i jejího obsazení opravdu nadšená. Například s paní Renée Brautigam z EASA jsme navázali úzký pracovní vztah, čehož si velmi ceníme. Pro naši práci jsou tyto kontakty k nezaplacení,“ řekla press manažerka programu České televize Bohuslava Holubová, která konferenci Duhové kuličky navštívila. Celý festival zakončil ve čtvrtek slavnostní gala večer, kde si zástupci reklamních agentur, které se umístily, přebrali ocenění. „Myslím si, že se letošní ročník Duhové kuličky povedl. Nemůžeme ho nějak moc srovnávat s ročníky minulými, protože jsme měnili koncept, ale podle účasti jak na konferenci, tak i v soutěži, to vypadá, že přesun od dětské reklamy k etickému kodexu a zodpovědné reklamě byl krok správným směrem,“ míní Nela Fišerová, manažerka Duhové kuličky. Podle jejích slov patří velký dík zejména realizačnímu týmu, který z velké časti tvoří studenti Fakulty marketingových komunikací zlínské univerzity. „Bez jejich práce, kterou na festivalu odvedli, by Duhová kulička nemohla být taková, jaká byla.“

NON-PROFIT

1. Rozhlasové spoty pro Ententyky.cz / Radio commercials for Ententyky.cz – Revolta

Klient: Ententyky.cz

2. Máme otevřeno – kampaň / We`re open - campaign – Young&Rubicam

Klient: Nadace Máme otevřeno

3. Nez Rouge / Červený nos – McCann Ericsson

Klient: Fédération des Maladies Orphelines

TV:

1. Mnichovská dohoda / Munich Agreement – Euro RSCG

Klient: Národní museum

2. INPES – McCann Ericsson

Klient: INPES

3. každý důvod je dobrý / Every single reason is good – Euro RSCG

Klient: Ekokom

DIRECT:

3. pf 2009 pro Národní divadlo / The 2009 New Zdar Felicitation for the National Theatre – Revolta

Klient: Národní divadlo

3. Velikonočni vajíčko / Easter egg – Mark BBDO

Klient: Wrigley

PRINT:

3. Vlastivěda / Homeland Study – Euro RSCG

Klient: Greenpeace

3. Šibenice / Gallowss – Euro RSCG

Klient: SK Slavie Jesenice

NEW MEDIA:

1. Citibank Průhledná karta / Citibank Transparent Card – Loosers Prague

Klient: Citibank

2. Váha / Scale – Euro RSCG

Klient: Panzani

3. Neserte na nás / Do not give a shit about us – Euro RSCG

Klient: Městská část Praha 7

DĚTSKÁ POROTA

1. INPES – McCann Ericsson

Klient: INPES

2. Sbírkový projekt Pomozte dětem! – Pípni pro kuře / Fund project Help Children – Peep for Chickens – Česká televize

Klient: Nadace rozvoje občanské společnosti a Česká televize

3. Ujfaluši – Euro RSCG

Klient: Fotbal pro rozvoj

VÝSLEDKY DUHOVÉ KULIČKY

výherní spoty si můžete prohlédnout v levém menu - soutěž - výherci