Menší mediální kampaně slaví úspěch

středa, 18. května 2011, 04:33 Výzkum Martina Vojtěchovská

Hitem letošního mediálního festivalu se stala kampaň pro norskou hudební skupinu s celkovým rozpočtem 800 euro.

Nejúspěšnější kampaní letošního mediálního festivalu, který se odehrál ve švýcarském Montreaux, se stala kampaň pro norskou hudební kapelu od agentury Starcom Norway. Rozpočet této kampaně představoval pouhých 800 euro a v rámci soutěžního klání festivalu práce zvítězila ve všech kategoriích, do kterých byla přihlášena (nejlepší využití obsahu, nejlepší sociální strategie, nejekonomičtěji využitá média).

Kampaň s názvem „Hjerteknuser“ podporovala novou skladbu skupiny Kaizers Orchestra. Idea kampaně spočívala v rozšíření singlu ještě dříve, než byl oficiálně vydán. Agentura proto distribuovala před samotným vydáním noty skladby. Tisíce lidí si pak následně začaly vytvářet vlastní verze písně, které vkládali na internet. Poté, co se singl dostal oficiálně do prodeje, pomohla kampaň skupině k druhému místu v žebříčku nejhranějších hitů a bez jakékoliv přímé podpory se jí podařilo vyprodat koncertní představení.

Letošní ročník vůbec patřil severským agenturám a obecně přá kampaním s nižími mediálními rozpočty. Švédská agentura Starcom bodovala s kampaní „F**k Tree“, upozorňující na riziko HIV a dalších sexuálně přenosných nemocí. Pomocí speciální aplikace na Facebooku spočítala teoretické množství partnerských vztahů a vizuálně jej ztvárnila pomocí reálných fotek přátel na Facebooku.

Kodaňská mediální agentura PHD zase zvítězila se svou kampaní pro Carlsberg Cider. Nápoj je spojován hlavně s letními měsíci, dánská zima je ale dlouhá a v roce 2009/2010 byla dokonce nejdelší za posledních 14 let. PHD proto přišla s kampaní “Léto o týden dřív”. Nápad spočíval v přechodu na letní čas o týden dříve, než je běžné. Za tímto účelem byli lidé svoláváni k demonstracím a za “nový letní čas” se vedla rozsáhlá kampaň. Event, podporavaný ATL kampaní, nakonec pomohl zvýšit povědomí o značce o 10 %.

Zadavatelem roku byla na festivalu vyhlášena společnost Mars za komunikaci pro Whiskas, v rámci které si tato značka vytvořila první vlastní sociální síť pro domácí kočky.

Výběr z dalších oceněných prací

Old Spice: Smell like a man, man, agentura: Weiden+Kennedy, USA

Mini Countryman: Mini World Record, agentura: Vizeum

Tiv Taam: V Římě: Jak jsme turisty přeměnili na evangelisty značky, agentura: MediaCom Izrael