Burda akvizicí Hachette zdvojnásobí podíl na trhu

čtvrtek, 07. července 2011, 07:00 Výzkum Martina Vojtěchovská

Podíl německého vydavatelství Burda se díky akvizici HF na inzertním tiskovém trhu téměř zdvojnásobí.

Díky získání 51% podílu ve vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 a tedy jeho stoprocentnímu nabytí se podíl německého vydavatelství Burda na českém tiskovém trhu zařadí mezi pětici největších.

Na inzertním trhu se souhrnný podíl vydavatelství Burda Praha a Hachette Filipacchi 2000 zvýší o 3 % a celkově tak přesáhne 6 %. V celkovém žebříčku inzertně nejsilnějších vydavatelství na tuzemském trhu to bude znamenat 5. nejsilnější podíl. Vezmeme-li v úvahu stávající postavení vydavatelů v podílu na inzerci za letošní období leden-duben, bude aktualizovaný žebříček vypadat následovně.

 

Zdroj: Kantar Media, leden-duben 2011

Burda si tak polepší ze současného 7. místa (stávající podíl vydavatelství Burda Praha 3,5 % při monitorovaném objemu 185 mil. Kč za leden-duben 2011). Hachette Filipacchi je v letošním roce 12. inzertně nejsilnějším vydavatelstvím s podílem 3,07 %.

Rozšíření záběru vydavatelství Burda dále posílí konsolidaci hlavních tuzemských vydavatelství. Už vloni došlo ke spojení vydavatelství Ringier a Axel Springer. Oproti loňskému stejnému období se tak podíl na inzertním objemu nejsilnějších pěti vydavatelství zvýší o 4 % a přiblíží se k 60% podílu.

Na čtenářském trhu si pak Burda upevní svoji pozici celkově čtvrtého nejsilnějšího vydavatelství, když ke stávajícím zhruba 1,8 mil. čtenářů přidá dalších cca 0,5 milionu. V podílu na čtenářském trhu mezi časopisy to bude znamenat potvrzení třetí nejsilnější pozice a nárůst podílu na více než cca 13 %.

Nejsilnějším vydavatelstvím mezi časopisy je Bauer Media s odhadovaným podílem 18 %, následovaný vydavatelstvím Ringier Axel Springer, jehož podíl se po předpokládaném započtení podílu vydavatelství Axel Springer také zvyšuje o cca 3 %.