Největší reklamní zadavatelé letos snižují rozpočty

pátek, 29. července 2011, 03:19 Výzkum MediaGuru

Pokles reklamních investic v prvním pololetí dokládá i snížení celkového objemu mediálních investic deseti největších tuzemských zadavatelů.

Největším zadavatelem v prvním pololetí byla stejně jako v loňském prvním pololetí společnost Henkel ČR. Pohled na tabulku největších zadavatelů ale potvrzuje, že objem vynaložených investic na reklamní komunikaci v médiích letos klesá. Přestože se trojice nejsilnějších reklamních zadavatelů oproti loňskému prvnímu pololetí nezměnila, pro  vedoucí trojici platí, že v prvním letošním období oproti loňsku své investice do médií snížily.  

Také desítka nejsilnějších zadavatelů letos investovala podle hrubého monitoringu Admosphere do reklamy méně než v loňském roce – v meziročním srovnání se investice nejsilnějších deseti snížily o 8,3 %.

Struktura nejsilnějších zadavatelů se oproti loňsku příliš nezměnila. Vzhledem k loňskému volebnímu roku se mezi prvních deset nejsilnějších vloni propracovala Česká strana sociálně demokratická, která letos z desítky nejsilnějších vypadla. Oproti loňsku chybí také Reckitt Benckiser a Vodafone.

Top 10 zadavatelů v prvním pololetí 2011

Zdroj: Admosphere

-mav-