Agentury snižují odhady růstu reklamních investic

úterý, 04. října 2011, 07:30 Výzkum MediaGuru

Po agentuře Warc, která už svoji predikci růstu reklamních investic snížila, přichází se snížením také ZenithOptimedia.

Agentury, zabývající se odhady investic do nákupu reklamního prostoru v médiích, začínají snižovat jejich úroveň pro letošní rok.

Konkrétně ZenithOptimedia tím reaguje na poklesy finančních trhů a snižuje odhad růstu celosvětových reklamních investic pro letošní rok z 4,1 % na 3,6 %. Jako hlavní důvod uvádí zpomalující se ekonomické oživení a zvyšující se obavy z dalšího příchodu ekonomické krize.

Nejde přitom o ojedinělý krok. Už před několika měsíci snížila výhled letošního růstu agentura Warc, a to na 3,2 %.

Zadavatelé budou podle ZenithOptimedia ve druhé polovině roku opatrní a budou pravděpodobně krátit své investice. Přesto se agentura snaží zdůraznit, že zatím nemá informace o zrušených kampaních a že nepozoruje podobné chování jako na začátku reklamní recese v roce 2008.

-mav-