Ceny Effie rozdány, admanem se stal Vladimír Zeman
AKA rozdala ceny za nejefektivnější české reklamy EFFIE 2011. Prestižní ocenění adman udělila in memoriam Vladimíru Zemanovi.
Asociace komunikačních agentur (AKA) rozdala ceny v soutěži o nejefektivnější reklamu EFFIE 2011. Nejúspěšnější agenturou se se dvěma zlatými medailemi stala Ogilvy Interactive.
Admanem, což je jedno z nejprestižnějších individuálních ocenění v české reklamě, se stal in memoriam dlouholetý ředitel mediální agentury OMD Vladimír Zeman. Stal se tak pátým admanem české reklamy vedle Jiřího Mikeše, Josefa Havelky, Marka Šebesťáka a Evžena Harta.
Soutěž se letos konala již popatnácté. Přihlásilo se do ní 28 agentur s celkem 79 kampaněmi. To je rekordní počet. Novinkou soutěže letos byla kategorie Malý rozpočet. Ta byla vyhrazená kampaním, jejichž externí náklady nepřesáhly milion korun.
Nejvíce Effie bylo rozdáno v kategorii potraviny a nápoje, přičemž všechny Effie vybojovaly jen nápojové produkty. Zlatou Effie získala kampaň Ogilvy Mather pro vodku Amundsen.
Stříbrné Effie v této kategorii získaly kampaně Poběbradka – Chorvat, jak se odvaha vyplácí (McCann Erickson Prague) a Fernet Z (Ogilvy Mather), vedoucí až k rozsvěcení oken ve tvaru písmene Z na vysokoškolských kolejích. Bronzová Effie byla udělena agentuře Republica za kampaň Krušovické referendum s postavou zdravotníka ze seriálu Okresní přebor.
V kategorii finančních služeb má zlatou Effie kampaň Na100PRO s šikovnou opicí pro Kooperativu (Kaspen / Jung von Matt).
Stříbrnou Effie získala Euro RSCG za kampaň Konto G2 pro Komerční banku.
Dalšími oceněnými kampaněmi byly: v kategorii ostatní služby získala zlatou Effie kampaň Chytrá síť pro O2 (agentura VCCP Prague).
Zlatou Effie v kategorii Malý rozpočet udělili porotci internetové kampani o fiktivním požáru likérky – Shořela továrna na Fernet Stock (Ogilvy Interactive).
Více Effie pak rozdali porotci v kampaních kulturního, sociálního a ekokologického marketingu. Nejvyšší ocenění přiznali hned dvěma kampaním: Pomáhat je v módě pro Fórum dárců (Ogilvy Interactive) a kampani Skutečný dárek pomáhá (MARK/BBDO), podporující pořízení dárků pro lidi, kteří se ocitli v kritických životních situacích.
Výsledky EFFIE 2011
Kategorie | Kampaň | Agentura | Zadavatel |
Potraviny a nápoje | |||
Zlatá Effie | Amundsen - Etter distellere! | Ogilvy&Mather | Stock Plzeň - Božkov |
Stříbrná Effie | Poděbradka - Chorvat, jak se odvaha vyplácí | McCann-Erickson Prague | |
Stříbrná Effie | Fernet Z | Ogilvy&Mather | Stock Plzeň - Božkov |
Bronzová Effie | Krušovické referendum | Republica | Heineken Česká Republika |
Ostatní rychoobrátkové zboží | |||
Ocenění nebyla udělena | |||
Finanční služby | |||
Zlatá Effie | NA100PRO | Kaspen / Jung von Matt | Kooperativa pojišťovna |
Stříbrná Effie | Konto G2 - Jak oslovit maximum studentů pomocí sociálních sítí | Euro RSCG Prague | Komerční banka |
Bronzová Effie | nebyla udělena | ||
Ostatní služby | |||
Zlatá Effie | Chytrá síť | VCCP Prague | Telefónica O2 |
Stříbrná Effie | Lovecká sezona 2010 | Mc Cann-Erickson Prague | Seznam.cz |
Bronzová Effie | Přibalte si na víkend volání zdarma | Young&Rubicam Brands | Vodafone Czech Republic |
Výrobky dlouhodobé spotřeby | |||
Zlatá Effie | Nebyla udělena | ||
Stříbrná Effie | Jak prodávat prémiové automobily s co nejnižšími náklady | Mark / BBDO | Mercedes-Benz ČR |
Bronzová Effie | Opel 24 hodin a Lead Management Systém | McCann-Erickson Prague | Opel Southeast Europe LLC |
Malý rozpočet | |||
Zlatá Effie | Shořela továrna na Fernet Stock | Ogilvy Interactive | Stock Plzeň-Božkov |
Stříbrná a bronzová Effie | Nebyly uděleny | ||
Sociální, ekologický, kulturní marketing | |||
Zlatá Effie | Skutečný dárek pomáhá | Mark / BBDO | Člověk v tísni |
Zlatá Effie | Pomáhat je v módě | Ogilvy Interactive | Forum dárců |
Stříbrná Effie | nebyla udělena | ||
Bronzová Effie | Jak dobře se počítala naše budoucnost při SLDB | Momentum Praha a Mediacom | Český statistický úřad |
-mav-, -čtk-