Ceny Effie rozdány, admanem se stal Vladimír Zeman

pátek, 04. listopadu 2011, 03:40 Reklama MediaGuru

AKA rozdala ceny za nejefektivnější české reklamy EFFIE 2011. Prestižní ocenění adman udělila in memoriam Vladimíru Zemanovi.

Asociace komunikačních agentur (AKA) rozdala ceny v soutěži o nejefektivnější reklamu EFFIE 2011. Nejúspěšnější agenturou se se dvěma zlatými medailemi stala Ogilvy Interactive.

Admanem, což je jedno z nejprestižnějších individuálních ocenění v české reklamě, se stal in memoriam dlouholetý ředitel mediální agentury OMD Vladimír Zeman. Stal se tak pátým admanem české reklamy vedle Jiřího Mikeše, Josefa Havelky, Marka Šebesťáka a Evžena Harta.

Soutěž se letos konala již popatnácté. Přihlásilo se do ní 28 agentur s celkem 79 kampaněmi. To je rekordní počet. Novinkou soutěže letos byla kategorie Malý rozpočet. Ta byla vyhrazená kampaním, jejichž externí náklady nepřesáhly milion korun.

Nejvíce Effie bylo rozdáno v kategorii potraviny a nápoje, přičemž všechny Effie vybojovaly jen nápojové produkty. Zlatou Effie získala kampaň Ogilvy Mather pro vodku Amundsen.

 

Stříbrné Effie v této kategorii získaly kampaně Poběbradka – Chorvat, jak se odvaha vyplácí (McCann Erickson Prague) a Fernet Z (Ogilvy Mather), vedoucí až k rozsvěcení oken ve tvaru písmene Z na vysokoškolských kolejích. Bronzová Effie byla udělena agentuře Republica za kampaň Krušovické referendum s postavou zdravotníka ze seriálu Okresní přebor.

 

 

V kategorii finančních služeb má zlatou Effie kampaň Na100PRO s šikovnou opicí pro Kooperativu (Kaspen / Jung von Matt).

 

Stříbrnou Effie získala Euro RSCG za kampaň Konto G2 pro Komerční banku.

Dalšími oceněnými kampaněmi byly: v kategorii ostatní služby získala zlatou Effie kampaň Chytrá síť pro O2 (agentura VCCP Prague).

Zlatou Effie v kategorii Malý rozpočet udělili porotci internetové kampani o fiktivním požáru likérky – Shořela továrna na Fernet Stock (Ogilvy Interactive).

Více Effie pak rozdali porotci v kampaních kulturního, sociálního a ekokologického marketingu. Nejvyšší ocenění přiznali hned dvěma kampaním: Pomáhat je v módě pro Fórum dárců (Ogilvy Interactive) a kampani Skutečný dárek pomáhá (MARK/BBDO), podporující pořízení dárků pro lidi, kteří se ocitli v kritických životních situacích.

Výsledky EFFIE 2011

Kategorie Kampaň Agentura Zadavatel
Potraviny a nápoje      
Zlatá Effie Amundsen - Etter distellere! Ogilvy&Mather Stock Plzeň - Božkov
Stříbrná Effie Poděbradka - Chorvat, jak se odvaha vyplácí McCann-Erickson Prague  
Stříbrná Effie Fernet Z Ogilvy&Mather Stock Plzeň - Božkov
Bronzová Effie Krušovické referendum Republica Heineken Česká Republika
Ostatní rychoobrátkové zboží      
Ocenění nebyla udělena      
Finanční služby      
Zlatá Effie NA100PRO Kaspen / Jung von Matt Kooperativa pojišťovna
Stříbrná Effie Konto G2 - Jak oslovit maximum studentů pomocí sociálních sítí Euro RSCG Prague Komerční banka
Bronzová Effie nebyla udělena    
Ostatní služby      
Zlatá Effie Chytrá síť VCCP Prague Telefónica O2
Stříbrná Effie Lovecká sezona 2010 Mc Cann-Erickson Prague Seznam.cz
Bronzová Effie Přibalte si na víkend volání zdarma Young&Rubicam Brands Vodafone Czech Republic
Výrobky dlouhodobé spotřeby      
Zlatá Effie Nebyla udělena    
Stříbrná Effie Jak prodávat prémiové automobily s co nejnižšími náklady Mark / BBDO Mercedes-Benz ČR
Bronzová Effie Opel 24 hodin a Lead Management Systém McCann-Erickson Prague Opel Southeast Europe LLC
Malý rozpočet      
Zlatá Effie Shořela továrna na Fernet Stock Ogilvy Interactive Stock Plzeň-Božkov
Stříbrná a bronzová Effie Nebyly uděleny    
Sociální, ekologický, kulturní marketing      
Zlatá Effie Skutečný dárek pomáhá Mark / BBDO Člověk v tísni
Zlatá Effie Pomáhat je v módě Ogilvy Interactive Forum dárců
Stříbrná Effie nebyla udělena    
Bronzová Effie Jak dobře se počítala naše budoucnost při SLDB Momentum Praha a Mediacom Český statistický úřad

-mav-, -čtk-