Budování dobré značky je stále důležitější

pátek, 27. ledna 2012, 07:00 Výzkum MediaGuru

Společnosti bedlivě sledují změny spotřebitelských priorit a soustředí se na vylepšování obrazu své firemní značky.

Globální výzkum společnosti Weber Shandwick, který se dotazoval vedoucích marketingových pracovníků a zákazníků z USA, VB, Číny a Brazílie, ukázal, že značka hraje čím dál významnější roli.

87 % marketingových vedoucích považuje image své značky za stejně důležitý jako ostatní firemní aktivity. 86 % z nich pak podniklo v nedávné době kroky k jejímu zlepšení.

Zatímco 65 % považuje zastřešující značku za prostředek k posílení reputace, 45 % se domnívá, že značka slouží především ke sjednocení produktového portfolia.

"V tomto nejistém a komplexním světě, který je navíc neustále v pohybu, jsou firemní značky důležitější než kdy dřív, protože poskytují bezpečné útočiště zákazníkům a posilují důvěryhodnost firmy," říká Micho Spring ze společnosti Weber Shandwick.

Až 70 % zákazníků se vyhýbá produktům firmy, kterou nemají rádi, 67 % z tohoto důvodů pečlivě zkoumá balení výrobku a 61 % obtěžuje, pokud tuto informaci nemohou jednoduše najít. 56 % spotřebitelů si firmu, která zaštiťuje ten či onen výrobek, vyhledají a stejný počet váhá při zjištění, že se jedná o dceřinou organizaci jim nesympatické společnosti, zda výrobek koupit.

Ve chvíli kdy zákazníci zjistí, že je výrobek vyráběn jejich neoblíbenou společností, až 40 % začne kupovat výrobek jiné značky a 34 % si na internetu vyhledá další produkty této firmy.

Nejdůležitějším informačním zdrojem o firmách je pro 88 % zákazníků WOM. Věří ale i  on-line recenzím (83 %) či oficiálním webovým stránkám společnosti (74 %).

Ohledně reklamy se 86 % marketérů domnívá, že pozitivně ovlivňuje jejich firemní reputaci. Oproti tomu jen 56 % zákazníků si myslí, že reklama může ovlivnit všeobecné mínění.

Průzkum ukazuje, že pro budování firemní reputace je nejdůležitější podpora pozitivního WOM, poskytování aktuálních informací, zprávy od vedoucího managementu a online vyhledávání, což doznalo kolem 90 % dotázaných marketérů.

-kch-