Apple nejhodnotnější značkou roku 2012

sobota, 10. března 2012, 10:40 Výzkum MediaGuru

Podle žebříčku BrandFinance je Apple nejhodnotnější značkou v technologickém odvětví a přeskakuje tak Google.

Podle aktualizovaného žebříčku BrandFinance, který sestavuje 500 nejcennějších značek světa, se na pozici nejvyšší v technologickém segmentu dostane Apple. Žebříček bude oficiálně zveřejněn v pondělí 19. března. Podle dostupných informací tak Apple letos přeskočí Google. Hodnotu značky Apple oceňuje BrandFinance na 70,6 mld. USD, což je přibližně o třetinu více než v případě Googlu (47,5 mld. USD).

Apple se na pozici nejhodnotnější značky letos dostává z loňského čtvrtého místa. „Zdá se, že Apple bude dominovat v technologickém průmyslu nejen v roce 2012, ale i v letech následujících,“ komentoval David Haigh, CEO BrandFinance.

Pět nejhodnotnějších technologických značek

pořadí 2012 pořadí 2011 značka země hodnota značky (mld. USD) rating značky
1. 4. Apple USA 70,6 AAA+
2. 1. Google USA 47,5 AAA+
3. 2. Microsoft USA 45,8 AAA+
4. 3. IBM USA 39,1 AA+
5. 5. Amazon USA 26,7 AA+

Zdroj: BrandFinance

Společnost BrandFinance publikuje zprávu Global 500 každoročně. Zahrnuje do ní data všech společností, které jsou na burze. Každá značka je hodnocena pomocí ratingu, zahrnujícího sílu, rizika a budoucí potenciál značky ve vztahu k jejím konkurentům a také její měřitelné finanční výsledky.

-mav-