Chytré telefony a mediální chování

čtvrtek, 01. března 2012, 08:22 Výzkum MediaGuru

Nejnovější průzkum společnosti Google ukazuje čím dál výraznější vliv chytrých telefonů na spotřebitelské chování.

V rámci průzkumu, který pro společnost Google zajistila agentura Ipsos, byl zjištěn jasný nárůst penetrace chytrých telefonů. On-line metodou bylo dotázáno celkem 6 000 lidí ze 6 vyspělých zemí (USA, Velká Británie, Francie, Španělsko, Německo a Japonsko).

Nejvyšší míra penetrace byla zaznamenána ve Velké Británii (45 %), poté ve Španělsku (44 %), ve Francii a USA (38 %), v Německu (23 %) a nejméně v Japonsku (17 %).

Velmi často se chytré telefony používají simultánně s jinou činností: nejčastěji je tomu tak u sledování televize (48,3 %), poslouchání rádia (44 %), během filmů (24 %) či při hraní videoher nebo čtení tištěných médií (15 %).

Z pohledu místa se chytré telefony nejvíce používají doma (96 %), pak na cestě odněkud někam (81 %), v práci (69 %) a v obchodě (66 %).

Až 25 % dotázaných přiznalo, že si svůj smartphone bere do obchodu záměrně, hlavně za účelem srovnávání cen a nabízených produktů. Na základě nalezených informací pak 21 % změnilo svůj názor přímo v obchodě.

V obchodě si vyhledává informace o daném produktu téměř polovina dotázaných (49 %). Více než polovina (52 %) se pustí do vyhledávání poté, co shlédne televizní reklamu, 44 % po prohlédnutí printové reklamy a 39 % v případě reklamy outdoorové.

Z mobilních reklam si uživatelé chytrých telefonů nejvíce všímají displayové reklamy na webových stránkách (44 %), reklamy v aplikacích (37 %) a reklamy ve vyhledávačích     (34 %).

Co se týče počtu aplikací, nejaktivnější jsou v tomto ohledu v Japonsku, kde si na svůj smartphone lidé stáhli průměrně 42 aplikací. V USA jich má každý průměrně 26, ve Velké Británii a Německu 23 a ve Španělsku jen 19.

Chytré telefony rovněž stále častěji slouží i k přímému nakupování. Nejvíce se přes ně nakupuje v Japonsku (40 %), v USA (34 %) a Velké Británii (30 %).

Navíc 22 % respondentů uvedlo, že pokud si určitý produkt vyhledají přes mobil, stejným způsobem ho i koupí. Oproti tomu 35 % stále upřednostňuje pro vyhledávání a následný nákup počítač a 24 % více důvěřuje klasické „offline“ metodě.

V neposlední řadě jsou chytré telefony využívány k vyhledávání lokálně relevantních informací. Nejvíce tak činí Američané (92 %), Japonci (91 %) a Španělé (88 %).

Výsledky průzkumu ukazují, že potenciál mobilních geolokačních služeb je opravdu vysoký.

-kch-